
برخی از بازیهای یوبیسافت، مانند جدیدترین بازیهای فرنچایز Assassin’s Creed و Far Cry، مورد انتقاد قرار گرفتهاند. خیلی بزرگ، آنقدر که مردم از شروع هراس دارند. بنابراین وقتی یوبیسافت یک فناوری جدید توسعه بازی به نام Scalar را معرفی کرد که میتواند به بازیها با دنیای «نامحدود» حتی بزرگتر شود، ممکن است برخی فکر کرده باشند که آیا یوبیسافت معتقد است بزرگتر بزرگتر است یا خیر.
به گفته پاتریک باخ از یوبی سافت، که سرپرست تیم در استکهلم است که روی Scalar و یک IP جدید با استفاده از آن کار میکند، اینطور نیست. “ما باید بازی ها بزرگتر شوند؟ نه، باخ به GI.biz گفت. “آیا برخی از بازی ها از این فرصت برای بزرگتر شدن استفاده خواهند کرد؟ کاملا. این به این بازی و هدف این بازی و سازندگان آن بستگی دارد.”
باخ گفت که او معتقد است فناوری Scalar به توسعه دهندگان این فرصت را می دهد تا بازی های بزرگتری بسازند – و برخی ممکن است سود ببرند – اما نه همه.
هیچ بخشی از بازی نباید توسط “بیشتر بهتر است” اجرا شود. این فناوری است و تعیین نمیکند که چه بازیهایی بسازید، اما بازیهایی هستند که قطعاً از بزرگتر، دقیقتر، مقیاسپذیرتر و بزرگتر از امروز سود خواهند برد.» “من فکر نمیکنم ارتباط واقعی بین بزرگتر و بهتر یا بدتر بودن بازیها وجود داشته باشد. این بستگی به سازندگان دارد و اینکه چگونه میخواهند انرژی خود را برای رسیدن به چشماندازشان خرج کنند.”
به گفته یوبیسافت، فناوری جدید اسکالر یوبیسافت یک ابزار تولید مبتنی بر ابر برای توسعهدهندگان است تا بازیها را سریعتر، کارآمدتر و در مقیاسی که قبلاً هرگز ممکن نبودهاند، بسازند. اما این در عمل چگونه به نظر می رسد؟ ما هنوز نمی دانیم، و تیم یوبی سافت در استکهلم آماده نشان دادن ثمرات کار خود بر روی IP جدید خود با استفاده از این فناوری نیست.
باخ گفت: “ما می خواهیم بتوانیم آن را به شما نشان دهیم، اما در حال حاضر نمی توانیم. من نمی خواهم شما حرف ما را باور کنید که ما آن را داریم و دیگران ندارند.”
سازنده اضافه کرد که Scalar موتور جدیدی نیست که یوبیسافت مجوز آن را به استودیوهای دیگر به همان روشی که Epic با Unreal Engine خود انجام میدهد، ارائه میکند. “ما سعی نمی کنیم چیزی به شما بفروشیم، ما فقط در مورد کاری که می خواهیم انجام دهیم صحبت می کنیم. یوبیسافت نمیخواهد بازیکنان یا شرکتهای دیگر این فناوری را بخرند، ما فقط به این موضوع اشاره میکنیم که آینده چه خواهد شد.
تیم های Ubisoft در Malmö (Ubisoft Massive)، هلسینکی (Ubisoft Redlynx)، بخارست و کیف نیز در حال کار بر روی پروژه های جدید با فناوری Scalar هستند که متعاقبا اعلام خواهد شد.
با Scalar، Ubisoft در تلاش است تا به جای کار بر روی محدودیتهای تولید سنتی، یک چارچوب توسعه متمرکز بر ایجاد طراحی عالی و تجربه بازی ایجاد کند.
برای اطلاعات بیشتر در مورد Scalar، ویدیوی بالا و پوشش گسترده Scalar GameSpot را ببینید.