
طبق آخرین اخبار منتشر شده از این بازی، خالق سری Tenchu یعنی Tacoma Endo در مصاحبه ای جدید اعلام کرد که موفقیت Ghost of Tsushima باعث شده است که ناشران بیشتری به خلق آثار مختلف بر اساس تاریخ ژاپن علاقه مند شوند.
در گذشته بازیهایی که تاریخ ژاپن را به نمایش میگذارند مورد استقبال ناشران قرار نگرفت و تنها تعداد انگشت شماری از آنها منتشر شد. اما به نظر می رسد سونی و استودیو ساکر پانچ با انتشار Ghost of Tsushima شرایط را تغییر داده اند. Tacoma Endo که به خاطر ایجاد سری Tenchu در بین بازیکنان شناخته می شود، در مصاحبه ای جدید در مورد تأثیر Ghost F. Sushima بر محبوبیت بازی های مبتنی بر تاریخ ژاپن صحبت کرد.
تاکوما اندو در مصاحبه ای با مترو مدیا گفت که زمانی ناشران بازی های ویدیویی علاقه ای به انتشار بازی های مربوط به تاریخ ژاپن یا آثاری که از ژاپن به عنوان صحنه ای برای رویدادهای خود استفاده می کردند، نداشتند. این اظهارات سازنده سری Tenchu به این معنی است که ناشران بر این باورند که نمی توانند این بازی ها را بسازند و در بازارهای خارج از ژاپن توزیع کنند. با این حال، موفقیت Ghost of Tsushima برعکس بود و این اثر با استقبال خوبی از سوی منتقدان مواجه شد و نقدهای مثبتی از سوی بازیکنان دریافت کرد.
تاکوما اندو گفت: انتشار بازی Ghost F. Sushima و موفقیت آن ثابت می کند که بازی های ژاپنی در بازار جایگاهی دارند و بازیکنان مختلف به آنها علاقه مند هستند. این اثر تاثیر بسزایی بر نقش تاریخ ژاپن در بازار بازی های ویدیویی داشت. Ghost of Tsushima به ناشران ثابت کرده است که ساخت بازی های متمرکز بر ژاپن هنوز امکان پذیر است. همچنین الهام بخش است و آنها را به این فکر می کند که هنوز می توان به تاریخ ژاپن نزدیک شد و شروع به ساخت آثاری در این ژانر کرد.»
اقتباسی از Ghost of Tsushima در دست ساخت است
سازنده سریال تنچو دلیل موفقیت Ghost of Tsushima را موضوع آن می داند. تاکوما اندو در مصاحبه ای گفت که این بازی از مکان و دوره زمانی «ناشناخته» استفاده می کند و نه تنها داستان خود را در ژاپن روایت می کند، بلکه دوره خاصی از تاریخ خود را نیز نشان می دهد. به گزارش تاکوما اندو، حرکت استودیو ساکر پانچ توجه بسیاری از گیمرها را به خود جلب کرده است.
بنیانگذار Tenchu توضیح می دهد که تأثیر Ghost of Tsushima به فعالان صنعت بازی های ویدیویی محدود نمی شود. تاکوما اندو در پایان مصاحبه خود گفته است که بازی Ghost F. Sushima باعث علاقه بیشتر بازیکنان به تاریخ ژاپن شده است و انتشار حالت چند نفره و بسته های الحاقی نیز در این زمینه بی تاثیر نیست. تاکنون رسانه های مختلف از ساخت دنباله بازی Ghost of Tsushima خبر داده اند.
نظر شما در مورد تأثیر Ghost F. Sushima بر محبوبیت تاریخ ژاپن در بین گیمرها و گیمرها چیست؟ آیا تجربه این کار باعث شد به کشور مذکور علاقه مند شوید و به چنین بازی هایی توجه کنید؟ آیا فکر می کنید که دنباله Ghost of Tsushima می تواند مانند قسمت قبلی موفق باشد؟ به ما بگویید چه فکر می کنید.
منبع: پلی استیشن لایف استایل