منو سایت

  • خانه
  • اخبار بازی
  • Final Fantasy XI of 20: توسعه دهندگان برای همزیستی با XIV، سرورهای کلاسیک و تأثیر ماندگار آن

Final Fantasy XI of 20: توسعه دهندگان برای همزیستی با XIV، سرورهای کلاسیک و تأثیر ماندگار آن

 تاریخ انتشار :
/
  اخبار بازی
Final Fantasy XI of 20: توسعه دهندگان برای همزیستی با XIV، سرورهای کلاسیک و تأثیر ماندگار آن

Final Fantasy XI of 20: توسعه دهندگان برای همزیستی با XIV، سرورهای کلاسیک و تأثیر ماندگار آن

بازی‌های کوچک MMORPG به اندازه Final Fantasy XI که بیستمین سالگرد خود را در ماه می جشن می‌گیرد، دوام دارند. 20 سال خدمات فعال یک دستاورد بزرگ برای هر بازی آنلاین است، به ویژه برای بازی ساخته شده بر اساس طراحی هاردکور MMO قبل از World of Warcraft، که کاملاً مبتنی بر اشتراک است.

با این حال، Final Fantasy XI هیچ نشانه ای از توقف به زودی نشان نمی دهد، حتی زمانی که Square Enix دیگران MMO، برنده جایزه Final Fantasy XIV، همچنان به محبوبیت خود ادامه می دهد.

در واقع، بازیکنان Final Fantasy XI دارند افزایش یافت در چند سال گذشته و تا همین اواخر، این بازی سودآورترین بازی Final Fantasy Square Enix بود (عنوان Final Fantasy XIV اکنون از سال 2021 باقی مانده است). در ماه‌های منتهی به جشن بیستمین سالگرد، Final Fantasy XI حتی سیستم‌های بازی کاملاً جدیدی مانند Master Levels جدید برای بازیکنان بعد از بازی و خط فعلی ماموریت Voracious Resurgence را دریافت کرد که اولین محتوای جدید در بازی است. تاریخ. سالها

برای دریافت ایده بهتر از موفقیت مداوم Final Fantasy XI، GameSpot با آکیهیکو ماتسویی تهیه کننده Final Fantasy XI و کارگردان Yoji Fujito درباره بیستمین سالگرد بازی، میراث ماندگار آن و آینده این MMORPG دوست داشتنی مصاحبه می کند. ترجمه ها توسط Square Enix ارائه شده است.

GameSpot: شنیدم که انتظارات اولیه این بود که Final Fantasy XI فقط برای چند سال فعال باشد. حالا بعد از گذشت 20 سال، بازی هنوز هم بازیکنان پرشوری دارد. آیا از اینکه بازی اینقدر طول کشید تعجب کردید؟ به نظر شما چرا FFXI همچنان محبوب است؟

آکیهیکو ماتسویی، تهیه کننده: به لطف بازیکنانمان توانستیم بیستمین سالگرد خود را جشن بگیریم. من می خواهم از این فرصت استفاده کنم و از همه در GameSpot و همچنین از خوانندگان آنها صمیمانه تشکر کنم. بازی ما ممکن است این روزها نسبتا قدیمی و کند به نظر برسد، اما شاید بسیاری از MMORPG های بعدی بیش از حد سیستماتیک تکامل یافته اند و نمی توانند تجربیات تازه ای ارائه دهند، حتی اگر جدید باشند، که به نظر من ممکن است دلیلی باشد که بازیکنان Final Fantasy XI را در نظر بگیرند. قابلیت های آن این کاربرپسندترین بازی نیست، اما این واقعیت که بازیکنان FFXI در لذت بردن از بازی متخصص هستند به ما کمک می کند.

یوجی فوجیتو، کارگردان: اول، از اینکه بیستمین سالگرد خود را زنده و سالم جشن گرفتم، احساس آرامش می کنم. سالها گذشت و ما مدام در مورد به روز رسانی های خود در مورد بازی و چگونگی برآورده کردن آرزوی ماجراجویانمان برای ماجراجویی فکر می کردیم و بیستمین سالگرد ما قبل از اینکه متوجه شویم فرا رسیده بود. راستش را بخواهید، هنوز نمی توانم باور کنم که 20 سال گذشته است، زیرا این احساس را دارم که همان روز 10 و 15 سالگی خود را جشن گرفتیم.

بنابراین، واکنش من به اینکه به من می گویند: “20 سال گذشته!” بیشتر “چی؟ هیچ راهی!” در مورد اینکه چرا بازی تا این حد طول کشید، معتقدم به این دلیل است که محتوای جدید و اصلاحات به طور مرتب منتشر می شود که به حفظ تعامل جامعه کمک می کند.

از تجربه شخصی صحبت می کنم، در چند سال اخیر متوجه بازیکنان جدید بیشتری هم در بازی و هم در رسانه های اجتماعی شده ام. مطمئناً بخشی از این ممکن است پیامد همه‌گیری COVID-19 و جذب یک کراس اوور با Final Fantasy XIV باشد، اما این بازی محبوبیت خود را در بین YouTubers و پخش‌کننده‌های Twitch افزایش داده است. نظر شما در مورد تولیدکنندگان محتوای محبوب در آمریکای شمالی مانند ماکسیمیلیان دود و تایلر «نینجا» بلوینز که در سال‌های اخیر به بازی بازگشته‌اند چیست؟

ماتسویی: همانطور که اشاره کردید، به نظر می‌رسد که داده‌ها نشان می‌دهند که این افزایش نتیجه این است که مردم به دلیل COVID-19 در خانه می‌مانند، اما مدت کوتاهی قبل نیز شاهد هجوم بازیکنان غربی بودیم که به FFXI بازگشتند. شاید دلایل دیگری نیز وجود داشته باشد، اما معتقدم استریمرها در این زمینه تاثیر بسزایی داشته اند.

من فقط می توانم تصور کنم که چه چیزی این استریمرها را برای بازی FFXI تحریک می کند، اما اگر حدس می زنم نبردهای FFXI نسبت به سایر MMORPG های مدرن کندتر هستند و بنابراین برای چت درون بازی مناسب هستند، ممکن است راهی عالی برای بازیکنان قدیمی مدرسه برای نشان دادن تجربه خود باشند. به تازه واردان

بخشی از جشن بیستمین سالگرد شامل تیتراژ جدید “ما وانادیل هستیم” است. آیا می‌توانید درباره تصمیم اضافه کردن موسیقی عنوان جدید به بازی و چگونگی شکل‌گیری آهنگ به ما بگویید؟

فوجیتو: تیم توسعه می‌خواست چیزی را برای بیستمین سالگرد پیاده‌سازی کند که از دیدگاه متا اهمیت آشکاری داشته باشد. بنابراین علاوه بر برگزاری مراسم سالگرد برای مدت زمان محدود، تصمیم گرفتیم تعداد آهنگ‌های عنوان را افزایش دهیم، چیزی که قبلاً فقط با هر افزونه به‌روزرسانی کرده بودیم. من این کار را به ناوشی میزوتا، کارگردان صدا، سپردم. تنها چیزی که در آن زمان به او گفتم این بود: “لطفا یک آهنگ راهپیمایی بنویس که ارزش آن را داشته باشد “Vana’diel March Ver.

او ظاهراً آن را بر اساس این ایده ساخته است که Vana’diel نه تنها توسط توسعه دهندگان، بلکه توسط همه افراد درگیر در FFXI شکل گرفته است، همان مفهومی که در نام سایت ویژه بیستمین سالگرد، “WE ARE VANA” نمادی از آن است. “DIEL”. پیشنهاد میزوتا مبنی بر نامگذاری این اجرای ونادیل مارچ را به نام «ما ونادیل هستیم» پذیرفتیم که بیشتر از این مناسب ترانه نبود.

Final Fantasy XI از بسیاری جهات یک MMO انقلابی بود و حتی اولین MMO بود که در آن بازیکنان رایانه شخصی و کنسول می توانستند در کنار هم قرار بگیرند. به نظر شما مهمترین سهم Final Fantasy XI در فضای MMO چیست؟

ماتسویی: نمی‌دانم آیا FFXI در مقایسه با سایر MMORPG‌ها چیزی متمایز کرده است یا خیر. اما اگر بخواهم چیزی را نام ببرم، می‌توانم بگویم که منجر به فاینال فانتزی در MMORPG شده است. به عبارت دیگر، او سبکی از بازی را ایجاد کرد که تاکید زیادی بر داستان گویی داشت و صحنه های بریده شده (صحنه های دراماتیک) را به عنوان بخشی از تجربه در نظر گرفت، حتی اگر بازیکنان دیگر را برای شروع بازی منتظر بمانند. ما چالش‌های بسیاری دیگر را پذیرفتیم، اما مشخص نیست که آیا آنها تأثیری داشته‌اند یا خیر. به طور خاص، من فکر می کنم مهم است که توسعه دهندگان مسئولیت عملیات و به روز رسانی را بر عهده بگیرند، اما متأسفانه به نظر می رسد این سبک قدرت چندانی نداشته باشد.

فاینال فانتزی به خاطر خطوط داستانی قدرتمند و شخصیت های مرتبط با آن شناخته می شود و Final Fantasy XI نیز از این قاعده مستثنی نیست. من به خصوص طرفدار الحاقات Chains of Promathia و Wings of the Goddess هستم. کدام داستان مورد علاقه شماست؟

ماتسویی: من Treasures of Aht Urhgan را دوست دارم، که به ما اجازه می دهد مشاغلی را اضافه کنیم که از نظر سیستم منحصر به فرد هستند. در واقع، ما یک تغییر در کارکنان مسئول داستان داشتیم که با Treasures of Aht Urhgan شروع شد، که در طول توسعه من را آزار می داد، اما در نهایت آنها موفق شدند داستان و شخصیت های بسیار فوق العاده ای خلق کنند. موارد مورد علاقه من Aphmau و Serpent Generals هستند. اوه، و ما نمی توانیم رئیس جمهور ناجا را فراموش کنیم!

فوجیتو: من شخصاً Wings of the Goddess را دوست دارم. سری داستان های اصلی درباره لیلیت البته دیدنی است، اما من به خصوص داستان های مربوط به گذشته سان دوریا، بست استوک و ویندرست را دوست دارم که نوستالژی را تداعی می کند و جاهای خالی را که کنجکاو بودم پر می کند. موسیقی نواحی گذشته نیز اندکی در ملودی های خود حس مالیخولیایی دارد و همین باعث می شود آلبوم این سریال به آلبومی تبدیل شود که من بیشتر گوش داده ام.

اگرچه بازی افزونه‌ها و به‌روزرسانی‌های زیادی را به خود دیده است که ویژگی‌های جدید مهمی مانند اعضای گروه Trust AI یا مکانیک‌های رزمی جدید را اضافه می‌کنند، باید تصور کنم که بسیاری از ایده‌ها در کف اتاق برش باقی مانده است. آیا می‌توانید درباره هر یک از ایده‌هایی که می‌خواستید وارد کنید اما نتوانستید به ما بگویید؟

ماتسویی: تا به امروز، من می‌خواهم آموزش‌ها و سایر عناصری را که در MMORPG‌های مدرن رایج هستند، اضافه کنم، اما خود FFXI را به‌طور چشمگیری تغییر نمی‌دهند. قبل از راه‌اندازی، ما رویای سیستمی را در سر می‌پرورانیم که به کاربران اجازه می‌دهد ماموریت‌ها و ماموریت‌های خود را ایجاد کنند تا بتوانند به طور نامحدود به بازی با ماموریت‌ها و ماموریت‌های جدید ادامه دهند. به‌عنوان عنصری که ممکن است برای تحقق چنین ایده‌ای مورد نیاز باشد، همچنین ایده‌هایی برای ویژگی‌هایی داشتم که به بازیکنان اجازه می‌دهد اشیا را در زمین قرار دهند.

یکی از مهم‌ترین بخش‌های میراث Final Fantasy XI، تأثیر آن بر Final Fantasy XIV است. بدیهی است که FFXI و FFXIV دو بازی بسیار متفاوت هستند، اما طرفداران اغلب این دو را با هم مقایسه می کنند. داشتن دو MMO در یک فرنچایز چگونه است؟

ماتسویی: این فرض خیلی خیلی زود بود که Final Fantasy XIV جانشین مشتریان FFXI شود، پس از آن FFXI بی سر و صدا به نقش خود پایان داد. با این حال، استانداردهای MMORPG در زمان عرضه FFXI و FFXIV بسیار متفاوت بود و بازی ها دارای سبک های بسیار متفاوتی بودند. اگر FFXIV یک ارتقاء ساده به FFXI بود، من معتقدم که هیچ نگرانی در مورد خاتمه دادن به سرویس FFXI وجود نداشت.

هر دو بازی دارای جمعیت زیادی از طرفداران فداکار هستند و برنده هستند، بنابراین در شرایط فعلی مشکلی نمی بینم. در زمانی که تعداد کمی از شرکت‌های بازی MMORPG کار می‌کنند، من شخصا فکر می‌کنم که بسیار عالی است که ما در حال توسعه و مدیریت سه MMORPG بزرگ، از جمله Dragon Quest X هستیم.

بسیاری از بازیکنان با محبت به “دوران سطح 75” بازی نگاه می کنند. آیا تا به حال به اضافه کردن سرورهای “کلاسیک” مانند سایر MMOهای طولانی مدت، مانند World of Warcraft، یا اضافه کردن محدودیت های سطح محتوای اضافی برای بازیکنانی که می خواهند گیم پلی Final Fantasy XI را از آن زمان تجربه کنند، فکر کرده اید؟

ماتسویی: من نسبت به سرورهای کلاسیک بدبین هستم، به خصوص به این دلیل که فکر نمی کنم آنها از نقطه نظر تجاری قابل دوام باشند.

به عنوان مثال، در مورد FFXI، هزینه راه اندازی و راه اندازی یک سرور کلاسیک مستلزم آن است که هزینه ای بسیار بالاتر از سرویس اصلی برای آن دریافت کنیم. در حالی که بسیار قابل درک است که ممکن است بخواهید نگاهی گذرا به تجربیات زمان بیندازید، هزینه آن بسیار بالاست. به این ترتیب، امیدواریم بازیکنان همچنان از خدمات فعلی لذت ببرند. از سوی دیگر، اگر بازیکنان بخواهند محتوای خاصی را در حداکثر زمان به چالش بکشند، من معتقدم که این موضوع ارزش بررسی دارد.

یکی دیگر از MMO های محبوب، Dragon Quest X، اخیرا نسخه آفلاین بازی خود را معرفی کرده است. آیا فکر می کنید که Final Fantasy XI می تواند به عنوان یک نسخه آفلاین برای ادامه در آینده کار کند؟ من می دانم که بسیاری از بازیکنان از داشتن راهی برای تجربه متفاوت تاریخ و جهان خوشحال خواهند شد.

فوجیتو: ما تقاضا برای نسخه‌های آفلاین و بازسازی‌ها را درک می‌کنیم، زیرا درخواست‌هایی برای آنها از بخش‌های مختلف جامعه دریافت کرده‌ایم. با این حال، این به سادگی به این معنی است که بازی به چیزی کاملاً متفاوت تبدیل می شود و آنطور که بازیکنان تصور می کردند، بازتولید FFXI نخواهد بود.

من خودم نگران این هستم که این تنها عنوان در سری فاینال فانتزی باشد که وقتی سرویس به ناچار در آینده‌ای دور پایان یافت، نتوانید از آن لذت ببرید. نحوه جدا نگه داشتن بازی از سرویس اصلی موضوع مهمی است که باید در نظر گرفت، اما حداقل در حال حاضر، در حالی که سرویس هنوز فعال است، امیدوارم بازیکنان از Vana’diel به شکل فعلی لذت ببرند.

باز هم از اینکه وقت گذاشتید و با ما صحبت کردید متشکرم!

ماتسویی: از اینکه این فرصت را در اختیارم گذاشتید سپاسگزارم. ما چندین سال است که افزایش و بازگشت مصرف کنندگان غربی داشته ایم و این یک باد مخالف برای تیم FFXI بود. بسیار عالی خواهد بود اگر بتوانید به نقش ارتباط با جامعه غربی FFXI ادامه دهید. می‌خواهم صمیمانه از همه گیمرهای غربی که هنگام بازی EverQuest با من بازی کردند، تشکر کنم و به من نشان دادند که MMORPG چقدر می‌تواند سرگرم‌کننده باشد.

فوجیتو: از اینکه فرصت انجام این مصاحبه را به ما دادید متشکرم!

من 20 سال است که روی این عنوان کار می کنم، اما احساس می کنم تنها چند سال پیش بود که این سرویس راه اندازی شد. قبل از اینکه بفهمم ازدواج کرده بودم و بچه هایم در دبستان بودند. و وقتی آن روز تولدم را جشن می گرفتم، متوجه شدم که دقیقاً 40 درصد از زندگی من در توسعه و اجرای این عنوان نقش داشته است.

به این ترتیب احساس می کنم FFXI واقعاً بخشی از من است. من با FFXI بزرگ شدم و برای مدت طولانی قدردان آن خواهم بود. امیدوارم علاقه خود را به FFXI حفظ کنید. بسیار از شما متشکرم.

GameSpot می تواند از پیشنهادات خرده فروشی کمیسیون دریافت کند.

محصولات مورد بحث در اینجا مستقل از ویراستاران ما انتخاب می شوند. در صورت خرید چیزی که در سایت ما ارائه شده است، GameSpot می تواند سهمی از درآمد را دریافت کند.