
اندرو ویلسون، مدیرعامل الکترونیک آرتز در پاسخ به سوالاتی در مورد معرفی تبلیغات در بازی گفت: زمانی که به درستی انجام شود، فضایی برای تبلیغات وجود دارد.
در طی یک گفتگو در مورد درآمد EA برای سه ماهه چهارم سال 2022، موضوع تبلیغات درون بازی پس از گزارش هایی مبنی بر اینکه پلی استیشن و ایکس باکس در حال افزایش کمپین های تبلیغاتی درون بازی خود برای عناوین رایگان هستند، مطرح شد. در پاسخ، ویلسون گفت که این شرکت میخواهد «اطمینان حاصل کند که تجربه بازیکن بهترین تجربه ممکنی است که میتوانیم ارائه دهیم»، و افزود که آنها مدلهای مختلف را در طول زمان آزمایش کردهاند، در حالی که برخی ادامه دادهاند و برخی دیگر را به این دلیل که ما واقعاً متوقف کردهایم بهترین تجربه بازیکن ممکن را که می توانیم حفظ کنیم.”
«آنچه در رسانههای سرگرمی به طور کلی و حتی در بازیها، بهویژه در بازیهای موبایلی در حال حاضر میبینیم، میبینید که وقتی درست انجام شود، فضایی برای تبلیغات وجود دارد. ویلسون گفت، و بخشی از جامعه وجود دارد که وقتی انتخابی داشته باشند، در تبلیغات شرکت می کنند، جایی که برای تجربه بازی آنها خوب است.
در ماه آوریل، اعلام شد که مایکروسافت در حال توسعه برنامه ای است که تبلیغات درون بازی را در بازی های رایگان Xbox معرفی می کند. هدف از این برنامه ارائه جریانی از درآمد برای توسعه دهندگان است، در حالی که مایکروسافت کاهش نخواهد داد. EA تبلیغات را در بازیهایی که در گذشته رایگان نبودند، آزمایش کرده است، مانند Battlefield 2042 با بیلبوردهای بدنام خود، که بازیکنان به آن واکنش بدی نشان دادند.
در آن زمان، این شرکت به گزارشها پاسخ داد و گفت: «ما همیشه به دنبال راههایی برای بهبود تجربه بازیها و توسعهدهندگان هستیم، اما چیز دیگری برای به اشتراک گذاشتن نداریم.»