
بر اساس آخرین اخبار منتشر شده از بازی، سازنده بازی Final Fantasy 16 دلایلی را برای عدم ساخت این اثر به سبک Open-World بیان کرده است. به گفته او، اگر سازندگان برای ساخت جهان باز Final Fantasy 16 برنامه ریزی می کردند، ساخت آن 15 سال طول می کشید.
مجله فامیتسو در آخرین شماره خود میزبان مصاحبه ای با نائوکی یوشیدا، تهیه کننده فاینال فانتزی 16 بوده است. وی در این مصاحبه از عناصر و ویژگی های مهمی که سریال فاینال فانتزی را تعریف می کند و همچنین عدم امکان ساخت فاینال فانتزی 16 می گوید. یک کار جهان باز
نائوکی یوشیدا در این باره گفت: «وقتی مراحل اولین ورود به سری فاینال فانتزی را پشت سر می گذاشتم، احساس می کردم دارم بازی شبیه به فیلم ها را انجام می دهم. تمام بخشهای آن، از جمله کیفیت تولید، زمانبندی دیالوگ، داستان دراماتیک و صداپیشگی، ترکیب شدهاند تا بهترین تجربه را خلق کنند. وقتی یک Chocobo یا Moogle به این کار اضافه شد، به این نتیجه رسیدم که اثری از سری Final Fantasy ظاهر شده است. Final Fantasy 16 باید چنین تجربه ای را ارائه دهد. علاوه بر این، لازم است یک طراحی کلی بازی با در نظر گرفتن نقاط قوت تیم سازنده ایجاد شود. وقتی به این موضوع نگاه کردم، متوجه شدم که امکان ساخت Final Fantasy 16 به عنوان یک بازی جهان باز وجود ندارد.
تهیهکننده Final Fantasy XVI با فهرست کردن اهداف اصلی خود برای بازی گفت: «من داستانی درباره قهرمانی میخواستم که جهان را نجات میدهد. چون ما در حال ساخت یک بازی فاینال فانتزی هستیم. می خواستم این امکان وجود داشته باشد که موجودی احضار شود و با قدرتش محیط را نابود کند. می خواستم هر چه زودتر این کار را در بازار پست کنم. من نمی توانم بازی را در تب های مختلف و جداگانه در دسترس قرار دهم. وقتی به این چهار هدف نگاه کردم به این نتیجه رسیدم که رسیدن به همه خواسته ها غیرممکن است. اگر 15 سال زمان برای ساختن داشتیم، می توانستیم با ساختن فاینال فانتزی 16 به عنوان یک بازی جهان باز، خودمان را به چالش بکشیم. بالاخره از نظر زمان و هزینه نمی توان داستانی در مقیاس جهانی در قالب یک بازی جهان باز ساخت.
در Final Fantasy 16 می توانید موجودات مختلفی را احضار کنید
نائوکی یوشیدا در پایان میگوید: «فکر میکنم تیم سازنده نگران این موضوع است. ارائه آنچه که ما معتقدیم بهترین داستان در تجربه ای است که بازی ها و فیلم ها را ترکیب می کند، نیازی به استفاده از سبک جهان باز نداریم. به عنوان مثال، اگر کسی به من بگوید که ایده خوبی دارد و مطمئناً می تواند آن را انجام دهد، از او حمایت می کنم. با این حال، اگر در انجام آن شک دارد، به او می گویم که نباید انجام دهد.
تهیه کننده Final Fantasy 16 پیش از این گفته بود که داستان این اثر در مقیاس جهانی اتفاق می افتد، بنابراین استفاده از سبک جهان باز برای او مناسب نخواهد بود. نائوکی یوشیدا در جای دیگری در مصاحبه با فامیتسو اظهار داشت که سازندگان Final Fantasy 16 با استفاده نکردن از مبارزات نوبتی سعی کردند چیزی جذاب برای مخاطبان جوانتر بسازند.
بازی Final Fantasy 16 در تابستان سال آینده به صورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد. نظر شما در مورد ساخته نشدن Final Fantasy 16 به عنوان یک بازی جهان باز چیست؟ آیا از نسخه انحصاری او ناامید شده اید؟ افکارتان را با ما در میان بگذارید.
منبع: Video Games Chronicle