منو سایت

کربی و سرزمین فراموش شده لقمه ای پر از جذابیت دارد

 تاریخ انتشار :
/
  اخبار بازی
کربی و سرزمین فراموش شده لقمه ای پر از جذابیت دارد

به عنوان یک فرنچایز نینتندو که 30 سال است وجود دارد، جای تعجب است که کربی به تازگی با کربی و سرزمین فراموش شده به پلتفرم سه بعدی جهش کرده است. نینتندو سوییچ انحصاری در 25 مارس عرضه می‌شود و اگر دنیای اول بازی نشانه‌ای باشد، طرفداران قدیمی Kirby باید منتظر آن باشند. Kirby and the Forgotten Land در اصل نوبت پافبال در Super Mario 3D World / Land است. و به لطف توانایی های طنز جدید Mouthful، سرزمین فراموش شده به عنوان یکی از متنوع ترین پلتفرمرها در تاریخ این مجموعه ظاهر شده است.

فیلم‌های گیم‌پلی منتشر شده تاکنون آن را کاملاً روشن نمی‌کند، اما Kirby and the Forgotten Land از ساختار سنتی مبتنی بر سطح پیروی می‌کند. مراحل عمدتاً خطی با کاوش اندک در مسیر شکسته هستند، به جز حل معماهای اینجا و آنجا. حتی زوایای خودکار دوربین شما را در جهت درست سوق می دهد و اگرچه می توانید دوربین را کمی بچرخانید، اما کنترل آزاد ندارید. اگر چیزی را از دست بدهید و مجبور شوید به عقب برگردید، کربی را خواهید دید که به سمت دوربین می دود – او شما را خطاب نمی کند. این تنظیم گاهی اوقات باعث می شود که سرزمین فراموش شده مانند یک اسکرول کناری در هواپیمای سه بعدی احساس شود، اما آزادی حرکت اضافی در اینجا همچنان مجموعه توانایی های منحصر به فرد کربی را افزایش می دهد.

در حال پخش: 10 دقیقه بازی کربی و سرزمین فراموش شده

همانطور که از عنوان پیداست، کربی دیگر در سرزمین رویا نیست. کربی در تلاشی برای نجات Waddle Dees از دست موجودی مرموز به نام Beast Pack، به یک چینچیلای کوچک گوش فیلی که می‌تواند پرواز کند، می‌پیوندد، هرچند چیز دیگری درباره این مرد شناخته شده نیست. این Beast Pack از موجودات جذاب روباه مانند به عنوان مینیون های خود استفاده می کند که اگر از من بپرسید بی ادبی است. داستان تا اینجای کار به نظر می رسد مانند خوبی استاندارد در مقابل شر که در بازی های قبلی کربی دیده بودیم، اما با توجه به اینکه کربی همیشه بر چرخه پلتفرم اکشن خود تمرکز کرده است، این چیز بدی نیست.

سرزمین فراموش شده من را مستقیماً وارد اکشن در مرحله مقدماتی به نام نقطه ورود کرد. Point of Arrival که به عنوان یک آموزش سریع خدمت می کند، بازیکنان را دوباره با توانایی های کپی کربی آشنا می کند و به شما این امکان را می دهد که حالت Mouthful را به معنای واقعی کلمه به چرخش درآورید. تماشای کربی در حال استنشاق یک ماشین، در حالی که تمام وسیله نقلیه را با پوست محکم پوشانده است، به همان اندازه که به نظر می رسد خنده دار است، به خصوص که چشمان او بیشتر به عنوان چراغ های جلوی چشمک زن عمل می کنند. دور زدن سطح ورودی و مسابقه دادن با آدم‌های بد بسیار سرگرم‌کننده بود و تقریباً می‌توانستم ببینم که بازی ماشین در مقطعی به یک بازی کامل مسابقه‌ای تبدیل می‌شود.

با این حال، Mouthful Mode چیزی بیش از یک روش جدید احمقانه برای شکست دادن افراد بد است. در طول پنج سطح در World 1، من از بسیاری از توانایی‌های Mouthful برای حل پازل، ذخیره Waddle Dees پنهان و تکمیل چالش‌های اختیاری در هر یک از سطوح اصلی استفاده کردم. Cone Mouth – که در آن کربی یک مخروط نارنجی ترافیک را استنشاق می کند – به شما امکان می دهد نقاط ضعف را در زمین از بین ببرید. من حتی از آن برای شکستن لوله آب، ایجاد یک آبفشان، برای رسیدن به مکانی غیرقابل دسترس استفاده کردم. دهان ماشین فروش مورد علاقه من تاکنون بوده است، زیرا کربی را به تفنگی تبدیل می کند که می تواند به سرعت قوطی های نوشابه را شلیک کند. همه اشیا در Mouthful Mode می درخشند، اما همه آنها به اندازه دیگران به صورت پویا استفاده نمی شوند. به عنوان مثال، Storage و Dome Mouths به سادگی اشیاء پنهان یا سرنخ هایی از پازل ها را در World 1 کشف کردند.

گاهی اوقات برای حل یک معما نیاز دارید که هم از قابلیت کپی و هم از حالت خوردن استفاده کنید. در یک مورد، مجبور شدم به یک دهانه پله – مجموعه ای از پله های غول پیکر – تبدیل شوم تا مسیری برای رسیدن به طاقچه ایجاد کنم. سپس طنابی روشن کردم، آتش پرتاب کردم و به سرعت از پله ها بالا پریدم و قبل از اینکه فیوز خاموش شود، داخل توپ شدم. شما توانایی خود را برای کپی کردن پس از تف کردن اجسام دهان حفظ می کنید، اما برای روشن بودن، نمی توانید یک پلکان غول پیکر باشید که اتفاقاً نفس می کشد و آتش می گیرد، اگرچه این عالی خواهد بود.

تا کنون، توسعه دهنده آزمایشگاه HAL کار بزرگی را انجام داده است تا مکانیک جدید Mouthful را با قابلیت های اثبات شده و واقعی کپی متعادل کند. اگرچه حالت غذا خوردن چیز جدیدی است، اما مهارت‌های کپی کردن هم برای پازل‌ها و هم برای نبردها حیاتی هستند، از جمله رئیس گوریل غول‌پیکر از World 1، که در تلاش است کربی را با فریم عظیم خود به تسطیح برساند. و برای اولین بار قابلیت کپی را می توان ارتقا داد. ارتقاء را می توان در فروشگاه اسلحه در Waddle Dee Town خریداری کرد، مرکزی که به تدریج در طول ماجراجویی شما رشد می کند. این تکامل ها توانایی هایی مانند کاتر، شمشیر و آتش را به حملات قدرتمندتری تبدیل می کند. به نظر می رسد استفاده از پیشرفت های کاتر باعث ایجاد یک پرتابه گسترده تر می شود که دشمنان را سریعتر از بین می برد.

شرحی ارائه نشده است

گالری

اگرچه من هیچ قابلیتی در World 1 ندیدم، اما امیدوارم که از قابلیت‌های کپی تکامل‌یافته برای کارهایی بیشتر از کار سریع‌تر روی دشمنان بزرگ و کوچک استفاده شود. اگر به بازی کربی چالش برانگیزتری امیدوار بودید، World 1 پیشنهاد نمی کند که سرزمین فراموش شده از این نظر با نسخه های قبلی خود تفاوتی داشته باشد. کربی مدت‌هاست که مقرون‌به‌صرفه‌ترین پلتفرمر نینتندو بوده است، و شما دو گزینه دشواری برای انتخاب دارید: Wild یا Spring-Breeze. قطعاً Wild تا اینجا وحشی نیست، زیرا دشمنان معمولی تهدید کمی دارند یا اصلاً تهدید نمی‌کنند و رئیس World 1 در کمتر از 30 ثانیه سقوط می‌کند. من حالت Spring-Breeze را هم امتحان کردم و من را به یاد سختی Mellow Yoshi Crafted World می‌اندازد که برای دخترم که در آن زمان تازه وارد بازی‌ها شده بود یک ویژگی عالی بود.

علاوه بر مراحل اصلی، قفل سطوح Treasure Road را باز می‌کنید و Waddle Dees را در هر دنیا نجات می‌دهید. مراحل Treasure Road آزمایش های زمانی هستند که حول یک توانایی کپی خاص طراحی شده اند. در یک مرحله، من از اره برقی برای جمع آوری جواهرات و در عین حال دوری از دشمنان استفاده کردم. در دیگری، بمب‌ها را مانند توپ بولینگ روی تپه‌ها می‌غلتیدم. اگرچه برای تکمیل این تست‌ها زمان کافی دارید، اما هر یک از آنها یک هدف اختیاری برای غلبه بر سطح واقعاً سریع دارند و برخی از آنها برای گرفتن رکورد نیاز به تکرار دارند. Treasure Road در سیستم قیف می کند تا مهارت های کپی خود را ارتقا دهد، زیرا جواهراتی که به دست می آورید برای خرید قابلیت های پیشرفته مورد نیاز هستند.

دنیای Forgotten Land در حال حاضر به عنوان یکی از جالب‌ترین مکان‌ها در تاریخ سریال در حال ظهور است. Natural Plains عمدتاً ظاهری چمن‌دار دارد که ما از اولین مراحل در هر بازی کربی (و ماریو) انتظار داشتیم، اما آن را با یک شهر متروکه پوشانده است. World 1 یک خانه همسطح است که در یک مرکز خرید قدیمی مملو از پله برقی، مغازه‌ها در پس‌زمینه و بله، دهانه ماشین فروش اتفاق می‌افتد. این نقطه عطف شامل پازل‌هایی بود که از من می‌خواست محیط اطرافم را مشاهده کنم تا مسیر درست برای کلکسیون‌ها و وادل دیز اسیر شده را پیدا کنم. به طور کلی، این یکی از مبتکرانه ترین و تخیلی ترین مراحل کربی در تاریخ نمایش به نظر می رسید.

من حدود دو ساعت را در World 1 گذراندم، تمام پنج سطح اصلی را تکمیل کردم، هفت آزمایش را در مسیر گنج انجام دادم، و هر هدف اختیاری را علامت زدم. من همچنین در چند سطح در حالت تعاونی با دخترم بازی کردم. یک بازیکن باید به عنوان Bandana Waddle Dee بازی کند، بنابراین حالت کپی و گاز گرفتن را از دست می دهد. با این وجود، سطوح آغازین کربی و سرزمین فراموش شده بسیار جذاب هستند، چه به تنهایی و چه با یک شریک. اما بله، لطفا کربی را به فرزندتان منتقل کنید، زیرا کربی بسیار باحال تر است.