منو سایت

  • خانه
  • اخبار بازی
  • چه سونی آن را دوست داشته باشد یا نه، Game Pass باعث می شود PS Plus جدید خیره کننده به نظر برسد

چه سونی آن را دوست داشته باشد یا نه، Game Pass باعث می شود PS Plus جدید خیره کننده به نظر برسد

 تاریخ انتشار :
/
  اخبار بازی
چه سونی آن را دوست داشته باشد یا نه، Game Pass باعث می شود PS Plus جدید خیره کننده به نظر برسد

چه سونی آن را دوست داشته باشد یا نه، Game Pass باعث می شود PS Plus جدید خیره کننده به نظر برسد

پس از ماه‌ها شایعات، گمانه‌زنی‌ها و افشاگری‌ها، سونی سرانجام از طرح خود برای اصلاح پلی‌استیشن پلاس به یک سرویس اشتراک سه‌لایه رونمایی کرد. جزئیات کامل این طرح که از ماه ژوئن آغاز می شود، دقیقاً مطابق با آنچه قبل از اعلام شنیده بودیم، است. اما متأسفانه، این بدان معناست که سونی در برابر انتقاداتی که همه شاهد آن بوده ایم، باز شده است. و در حالی که سطوح جدید PlayStation Plus Extra و Premium ممکن است پیشنهادی عالی برای طرفداران پلی استیشن باشد، آنها نسبت به نزدیکترین رقیب خود، Xbox Game Pass احساس برتری می کنند.

PlayStation Plus به سه سطح تبدیل می شود: PlayStation Plus Essential، PlayStation Plus Extra و PlayStation Plus Premium – به ترتیب با قیمت 10، 15 و 18 دلار در ماه. در مقایسه، Xbox Game Pass تقریباً معادل سطوح کنسول و رایانه با 10 دلار در ماه نقدی و ترکیبی Game Pass Ultimate برای 15 دلار در ماه است. سونی همچنین قیمت‌های سالانه ارائه می‌دهد، به این معنی که Plus Premium ارزان‌تر از Game Pass Ultimate است. این یک ارزش پیشنهادی کمی متفاوت است و می‌توانید در مورد مقایسه سطوح پلاس با Game Pass بیشتر بخوانید. اما به طور کلی، Essential مانند سرویس فعلی پلاس است، Extra بازی‌هایی را برای PS4 و PS5 اضافه می‌کند، و Premium بازی‌های اضافی را از کاتالوگ پشتی سونی و پشتیبانی استریم اضافه می‌کند.

تقریباً مشخص است که قدرت اشتراک پلی استیشن تا حد زیادی به کاتالوگ آن بستگی دارد. این، متأسفانه، تنها جنبه ای است که سونی در آن بسیار مبهم است. او تعداد تقریبی بازی‌هایی را که در هر سطح دریافت می‌کنید تبلیغ کرد، اما نام خاصی به جز تعداد انگشت شماری ذکر نکرد، بنابراین به تصورات ما واگذار شده است. برخی از مفروضات من بر اساس این است که چقدر پیام از قبل با نشت های قبلی مطابقت دارد. و اگر دقیق باقی بمانند، بالاترین نسخه سرویس اساساً Plus، Now و چند کاتالوگ پشتیبان پلی استیشن است.

اگرچه عموم به مقایسه تلاش های سونی با Game Pass ادامه خواهند داد، اما واضح است که قرار نیست این رقیب مستقیم باشد. به گفته مت پیسکاتل، تحلیلگر NPD، این حرکت بیشتر در مورد ساده کردن استراتژی دیجیتال موجود است تا آن را در یک نگاه قابل درک تر کند، نه پیشنهادات پلاس و Now که قبلاً تقسیم شده و احتمالاً گیج کننده بود. پیسکاتل به GameSpot گفت: «من این را تغییر قابل توجهی در استراتژی موجود سونی نمی‌دانم، بلکه به‌عنوان یک بهبود تدریجی (اما قابل توجه) نسبت به آنچه در حال حاضر وجود دارد، می‌دانم.

با این حال، سونی به معنای خدماتی است که باید پذیرفته شود، اما یک اشتراک دیجیتالی است که طیف وسیعی از بازی ها را ارائه می دهد. مصرف‌کنندگانی که به اکوسیستم‌های پلی‌استیشن و ایکس‌باکس دسترسی دارند، طبیعتاً آن‌ها را به‌عنوان رقیب می‌بینند و برای اینکه دلارهای خود را کجا خرج کنند، مقایسه‌های ارزشی انجام می‌دهند. و در این زمینه، پیشنهاد سونی بر اساس آنچه تاکنون می دانیم ناکافی است.

جذابیت Game Pass یک جریان ثابت از بازی های کاملاً جدید است. فعلاً وعده نسخه های روز اول را برای همه بازی های مایکروسافت از قبل، مانند Halo و Forza کنار بگذارید. مایکروسافت در انجام معاملات با ناشران شخص ثالث و حتی استودیوهای مستقل برای انتشار چندین بازی Game Pass در ماه، معمولاً در روز انتشار، بسیار فعال بوده است. حجم زیاد به این معنی است که تقریباً تضمین شده است که حداقل یک بازی در هر ماه پیدا کنید، که خوشحال خواهید شد برای بازی کردن آن 15 دلار بپردازید. توجیه اشتراک Game Pass به آسانی به اندازه صرفه جویی در بازی های کارتی است.

سونی جزئیاتی در مورد کتابخانه خود ارائه نکرده است، اما قول نداده است که نسخه های شخص ثالث جدید بخشی از این محدوده باشند. بالاترین سطح، Plus Premium، به سادگی کاتالوگ بازی های قدیمی پلی استیشن را ارائه می دهد. (حتی در آن صورت، پیشنهادات PS3 به استریم منتقل می شود، احتمالاً یک تخفیف فنی، اما تخفیفی که مانع لذت بردن برخی از بازیکنان می شود.) کاتالوگ یکپارچهسازی با سیستمعامل یک مزیت خوب است، اما می تواند با Game Pass ترکیب شود و Xbox خود را به عقب ارائه می کند. سازگار. کتابخانه و مهمتر از همه، کاتالوگ عقب ذاتا تا حدودی ثابت است. سونی ممکن است در طول زمان بازی‌های کلاسیک پلی‌استیشن بیشتری را به کتابخانه‌اش اضافه کند، اما زمانی که اصول اولیه مرتبط‌تر با این پلتفرم مانند Metal Gear Solid یا Final Fantasy 7 را نتیجه‌گیری کرد – حتی اگر چنین بازی‌های سطح بالایی داشته باشیم – فضای زیادی برای پیام های جدید هیجان انگیز وجود ندارد. پس از انجام تمام بازی‌های موجود در کاتالوگ پشتی که مورد علاقه شما هستند، چه چیزی می‌تواند شما را وادار به پرداخت هزینه ماهانه کند؟ ما می‌توانیم پویایی مشابه Switch را ببینیم، جایی که نسخه‌های NES و SNES نینتندو پراکنده‌تر و نامشخص‌تر می‌شوند.

سپس، البته، اولین عامل وجود دارد. مایکروسافت برای خریدهای استودیویی مانند Skittles فشار می آورد و گروه گسترده ای از توسعه دهندگان را برای حمایت از رویکرد سرویس گرا خود ایجاد می کند. در حالی که سونی به یک یا دو نسخه معتبر در سال متکی است، مایکروسافت به انتشار چندین بازی میان رده برای تکمیل تقویم راه اندازی خود و تقویت Game Pass خود راضی است. استراتژی سونی به آن اجازه نمی دهد که به راحتی از این رویکرد تقلید کند، که ممکن است دلیل این باشد که به نظر می رسد به طور کلی از برخورد جلوگیری می کند. سرویس Plus Premium برخی از انحصاری‌های پلی‌استیشن را با نام‌های بزرگی مانند God of War و Spider-Man ارائه می‌کند، اما تنها مدت‌ها پس از انتشار اولیه آن‌ها. ما چیزی در مورد زمان یا حتی اینکه آیا نسخه های جدید در آینده به گروه ملحق خواهند شد نشنیده ایم.

دلایلی وجود دارد که باور کنیم دیدگاه نهایی سونی برای این سرویس ممکن است این مقایسه مستقیم را کاملاً دور بزند. سونی گفته است که قصد دارد سرمایه گذاری زیادی در بازی های زنده انجام دهد که بخشی از آن با خرید 3.6 میلیارد دلاری Destiny Bungie است. این استراتژی مطمئناً با خطراتی همراه است – دلیلی وجود دارد که باور کنیم بازی زنده ممکن است قبلاً در نقطه اشباع باشد قبل از اینکه سونی وزن قابل توجهی را پشت سر بگذارد – اما می تواند الگوی بسیار متفاوتی را برای رویکرد سونی به اشتراک ایجاد کند. خدمات. او ممکن است به جای تکیه بر جریان ثابت بازی های جدید از طرف اول و سوم، برنامه ریزی کند تا مزایا یا پاداش های دیگری را به کتابخانه زنده خود ارائه دهد. این یکی از راه‌هایی است که با رویکردی کاملاً متفاوت، پیشنهادات پلاس خود را از مایکروسافت متفاوت می‌کنند. از طرف دیگر، بازی‌های زنده سونی می‌توانند با پلاس همراه باشند. در حالی که Game Pass قصد دارد به عنوان یک چتر برای تمام محتوای Xbox خدمت کند، Plus می تواند به سادگی بخشی از پای پلی استیشن باشد.

و البته سونی در ژاپن جایگاه بسیار بیشتری نسبت به مایکروسافت دارد. مایکروسافت هر نقطه ضعف قابل مقایسه ای که ممکن است در ایالات متحده داشته باشد، در کشور اصلی سونی آنقدر آشفته است که پیشنهاد اشتراک آن مطمئناً به افراد بیشتری در آنجا دسترسی پیدا می کند، و پخش جریانی برای بازار ژاپن بسیار مفیدتر است. این به تنهایی می‌تواند تلاش برای ساده‌سازی و ساده‌سازی پیشنهادات اشتراک آن را ارزشمند کند. و با توجه به اینکه این ساختار بر روی ساختار پلاس موجود ساخته شده است و کاربران فعلی به طور خودکار تبدیل می شوند، این نسخه اصلاح شده به سونی اجازه می دهد تا به راحتی ارتقاء سطح بالاتری از مخاطبان را ارائه دهد که بیشترین استقبال را از آن دارند.

با این حال، برای کسانی که به هر دو اکوسیستم دسترسی دارند، Game Pass ما را خراب کرد. طرفداران پلی استیشن و دارندگان دو پلتفرم منتظر بودند ببینند سونی چه پاسخی به Game Pass خواهد داد و واضح است که پاسخی در نظر گرفته نشده است. پیشنهادات پلاس جدید ممکن است ساده‌تر باشند و بازی‌های قدیمی‌تر ممکن است یک مزیت خوب باشند، اما در پایان روز، سونی از ما می‌خواهد برای سرویسی که برتر از رقبا است، هزینه بیشتری بپردازیم. حداقل تا اینجای کار، او نتیجه را از دست داده است.