منو سایت

چرا Witcher 1 گزینه خوبی برای بازسازی نیست؟

 تاریخ انتشار :
/
  اخبار بازی
چرا Witcher 1 گزینه خوبی برای بازسازی نیست؟

با تایید CD Projekt RED، بازگشت Witcher به دنیای بازی رسمی شد. اما استودیوی لهستانی به جای بیان داستان گرالت و خانواده گرگ ها تصمیم گرفت حماسه جدیدی بر اساس خانواده لینچ آغاز کند. Witcher جدید توسط Unreal Engine 5 ساخته شده است و این چیزی است که هیچ کس نمی توانست پیش بینی کند. از داستان گرالت که بگذریم، امید زیادی وجود دارد بازسازی Witcher 1 آنها بودند؛ اما در این مقاله به بررسی این امکان می پردازیم و اینکه چرا گزینه مناسبی برای بازسازی نیست. با بازی پارسی همراه باشید.

جادوگر 1

بازسازی Witcher 1

Witcher 1 بر اساس شخصیت های مختلفی ساخته شده است که هر کدام داستانی غنی دارند. از هیولاهای عجیب گرفته تا جادوگران، همه می توانند با انگیزه ها و اهداف خود داستان را عمیق تر کنند. اما این فقط ظاهر داستان است. ظاهر جوان Witcher 1 فقط یک تظاهر است که بعد از مدتی از بین می رود و عمق داستان مشخص می شود. اگر سی دی پروژه بخواهد این افکت را دوباره ایجاد کند، نتیجه یکسان خواهد بود. مهم نیست که گرافیک بازی چقدر بهبود یافته است. این اثری نیست که بتوان آن را یک بازی مدرن دانست.

منظور ما این نیست که اولین بازی Witcher یک بازی ضعیف بود یا داستان جالب نبود. بلکه بسیاری از تصمیمات طراحی صحنه استودیو در نوع خود انقلابی بود. آنها تاریخ بازی را پس از وقایع کتاب طراحی کردند تا رژیم تکرار شونده را از بین ببرند و گرالت را برگزیدند تا عواقب تصمیمات و اقدامات آنها را بکوبد. اینها تصمیماتی بودند که تجربه بازی را در کنار کتابها لذت بخش کردند، حتی پس از ایجاد مجموعه نتفلیکس ویچر. همه این اقتباس ها با هم، دنیای ویچر را غنی کردند.

از همان ابتدا مشخص بود که استودیو CDPR بهترین انتخاب برای ایجاد ویچر است. به عنوان مثال، فقط به تصاویر و مصاحبه های پشت صحنه نگاه کنید و بشنوید که مخاطب لهستانی چه می گوید. متوجه خواهید شد که مخاطب لهستانی از اقتباس از کتاب های آندری ساپکوفسکی خرسند است و عناصر کلیدی مانند تصمیمات احساسی، شوخی های ذاتی و پاسخ های پیچیده در داستان سرایی او در بازی حفظ شده است.

بازسازی Witcher 1

مشکلات مربوط به تاریخچه Witcher 1

میکال مادی، طراح ارشد Witcher 1 در مصاحبه ای گفت که کتاب های ویچر درباره افراد مدرن هستند و انگیزه های آنها را می توان به راحتی درک کرد. آنها افرادی نیستند که بخواهند برای نجات جهان حلقه های جادویی را به آتشفشان های خود بیندازند. بلکه می خواهند یک زندگی سرگرم کننده داشته باشند و قدرت بیشتری کسب کنند. مشکلات زندگی آنها واقعی است و راه حل های موجود در بازی واقعی است. همه این داستان ها در اولین بازی Witcher گم شده اند و اصول اولیه این بازی هنوز محکم نشده است.

اگر به داستان بازی Witcher 1 نگاهی بیندازیم، می بینیم که دیالوگ ها و ارتباط بین شخصیت ها بسیار خوب است. هر خط از گفت و گو حس یکسانی را برای کتاب دارد. در مورد طراحی پله نمی توانیم چنین چیزی بگوییم و منطق طراحی پله را به راحتی می توان نقد کرد. سیستمی که بازیکنان را گیج می کند و هر بار اطلاعات جدیدی از Geralt می شنویم. انگار گرالت در حالی که ما خواب بودیم داشت اطلاعات جمع می کرد و ارتباط با چنین داستانی سخت است.

این نکته ای است که در مسابقات بعدی شاهد آن خواهیم بود. آنها در مورد اتفاقاتی صحبت می کنند که ما از آنها اطلاعی نداریم و این یکی از چالش های داستان های فانتزی است. طراح بازی ویچر با انتقاد از داستان ارباب حلقه ها، تخریب حلقه را مضحک خواند; از سوی دیگر تالکین با عناصر خاص خود توانست مخاطب را در داستان غرق کند و همه چیز را برای او بازگو کند. نکته ای که در جادوگری ها و کتاب ها دیده نمی شود.

بازی ویچر 1

معایب اصلی Witcher 1

یکی از مشکلاتی که CDPR هنگام ساخت Witcher 1 با آن دست و پنجه نرم کرد. کمبود بودجه وجود داشت. این امر باعث شد استودیو از تجهیزات مدرن استفاده نکند و افراد با تجربه را نیز جذب کند. به عنوان مثال، دیالوگ های فصل دوم قبل از اتمام داستان ضبط می شد و بعداً راوی سعی کرد داستان را متناسب با آن دیالوگ ها تغییر دهد. استودیو می تواند این مشکل را با بازگردانی Witcher 1 حل کند و با بازنویسی دیالوگ ها دوباره آنها را احیا کند. جالب است بدانید که استودیو در پایان بازی به این نتیجه رسید که داستان مشکل دارد و نباید اینطور به آن فکر می کرد.

تغییراتی که استودیو بعداً در داستان ایجاد می کند درک داستان و اتفاقات را دشوار می کند. برای مثال شخصیت هایی هستند که هیچ مقدمه ای برای آنها وجود ندارد و برای آشنایی با آنها باید به صفحات ویکی بازی ویچر مراجعه کنید. به هر حال این شخصیت در تاریخ مهم است و باید برای آنها تصمیم مهمی گرفته شود. CDPR بعداً در Witcher 3 بود، زمانی که او توانست به بلوغ برسد و یاد بگیرد که با یک سیستم درختی داستان بگوید. همین مشکلات باعث شد که بازسازی Witcher 1 عملا راه حل جالبی نباشد و در صورت انجام این کار، بازی باید به طور رسمی بازطراحی شود و تغییرات زیادی لازم است.

بازسازی Witcher 1

گیم پلی قدیمی

نکته دیگری که Remitter Witcher 1 را به چالش بزرگی برای CDPR تبدیل کرد. سیستم مبارزه یک بازی است. اولین ویچر یک سیستم مبارزه با ماوس و کیبورد داشت که با سیستم مدرن حفاظت و حمله بازی های مدرن و ویچر 3 متفاوت است.به عنوان مثال استودیو Hanger 13 توانست داستان را تغییر دهد و به شخصیت ها عمق بیشتری بدهد. بازسازی بازی مافیا; اما حتی در این مورد، مبارزه تغییر چندانی نکرده است. در واقع، ویچر نیاز به یک بازسازی شبیه به بازسازی فاینال فانتزی ۷ دارد که هویتی جدا از بازی اصلی دارد.

در نهایت، Witcher 1 یک بازی کامپیوتری است که به دلیل مشکلات متعدد تولید، هرگز به کنسول های بازی نرسیده است و صرفاً بازگرداندن آن به استودیو تصمیم عاقلانه ای نخواهد بود. این بازی نیاز به تغییرات اساسی دارد که بازی Witcher 4 را منطقی تر از مقابله با چالش های غیرقابل حل بازی کلاسیک می کند. نطر شما چی هست؟

منبع: VG247