
جیم رایان تعهد سونی را برای افزایش خدمات زنده خود در سالهای آینده در طول بخش بازی و شبکه در جلسات توجیهی بخش تجاری سونی در سال 2022 دو برابر کرده است.
همانطور که در اسلاید زیر مشاهده می کنید، سونی می خواهد تعداد بازی های زنده خود را در سال 2023 نسبت به امسال دو برابر کند، از سه به شش بازی. تا سال 2024، او می خواهد این تعداد به 10 برسد و در سال 2025 به 12 افزایش یابد.
توجه داشته باشید که نمودار سونی به سال های مالی اشاره دارد. سال مالی 2025 از آوریل 2024 تا مارس 2025 ادامه دارد، بنابراین انتظار دارد تا ماه مارس به هدف 12 بازی زنده خود برسد.
این اطلاعات کاملاً جدیدی نیست. در طی گفتگوی سه ماهه سوم در فوریه 2022، رایان قبلاً اعلام کرده بود که سونی قصد دارد 10 بازی زنده را تا سال 2026 منتشر کند. اکنون به نظر می رسد هدف سونی به سمت چند بازی زنده بیشتر از تعداد ذکر شده در فوریه تغییر کرده است.

سونی همیشه به خاطر عناوین بازیکن اول خود که «معتبر» هستند (اصطلاحی مبهم در صنعت بازی که بسته به اینکه از چه کسی بخواهید متفاوت است) معروف بوده است، اما خریدها و اعلامیه های اخیر نشان دهنده تمایل سونی برای تنوع بخشیدن به مدل کسب و کار خود است.
خرید مداوم او از Bungie و شرکتهایی که در سال 2021 در پورتهای کامپیوتر تخصص دارند، نشاندهنده حرکت سونی برای سرمایهگذاری در بازیهای زنده و علاقه به عرضه بازیهایش بر روی پلتفرمهایی غیر از کنسول پیشرو پلیاستیشن است. ارائه خدمات Ryan G&S نشان می دهد که سونی تا چه حد متعهد به ارائه بازی های زنده بیشتر در فهرست خود است.
و جای تعجب نیست: بازی زنده درآمد زیادی دارد. بازی GTA Online که در سال 2013 منتشر شد، یکی از فعال ترین بازی ها تا به امروز است. FFXIV همچنین به یک تولیدکننده پول قابل توجه برای Square Enix تبدیل شده است و سود قابل توجهی به ارمغان می آورد. بازیهای جدید AAA که سونی دوست دارد برای رقابت با این بازیهای ماندگار و طرفداران وفادارشان سرمایهگذاری کند، سخت است.
با این حال، برای کسانی که اولین عناوین سنتی سونی را دوست دارند: نترس. سونی قول داده است که به ساخت عناوین برای یک بازیکن ادامه دهد.
برای اطلاعات بیشتر در مورد کسب و کار سونی، به مقالات زیر مراجعه کنید: