
اسکوئر انیکس در اوایل سال جاری استودیوهای خارج از کشور را به گروه Embracer فروخت و کنترل بازی های اصلی را از دست داد. استودیو Eidos Montreal سازنده بازی Deus X از مدتی پیش توسعه نسخه جدید را آغاز کرده و در مراحل اولیه قرار دارد. آخرین اخبار در مورد نسخه جدید Deus Ex می گوید که این اثر می خواهد کاری را انجام دهد که Cyberpunk 2077 نتوانست انجام دهد.
اولین بازی Deus X در سال 2000 منتشر شد و آخرین قسمت از این سری، Mankind Divided، در سال 2016 منتشر شد. در این مدت، سازنده ترجیح داد روی فرنچایز دیگری کار کند. اما تغییر ناشر و فروش استودیو به Embracer منجر به تغییرات مهمی در برنامه های آینده شد. حمایت مالک جدید باعث شد ایدوس مونترال به سری بازی های قبلی بازگردد و پس از مدت ها شروع به ساخت Deus Ex جدید کند. لازم به ذکر است که امبراسر علاوه بر استودیوها، مالکیت پنجاه بازی جدید را نیز در اختیار گرفت، در حالی که مبلغ قرارداد تنها 300 میلیون دلار بود.
جف گراب، یکی از مشهورترین روزنامه نگاران بازی های ویدیویی، در قسمت جدید Game Mess به شایعات پیرامون استودیوی Idus Montreal پرداخت و گفت که مدیران استودیو می خواهند به سرعت به سری بازی های Deus X بازگردند و مدعی شد که بازی جدید Deus Ex می خواهد کاری را انجام دهد که Cyberpunk 2077 نتوانست آن را انجام دهد. به نظر می رسد جف گراب به حال و هوای سایبرپانکی اشاره می کند که بازی CD Projekt تنها برداشتی سطحی از آن نشان داد.
بازی جدید Deus Ex
Cyberpunk 2077 هنگام انتشار با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم کرد. آنقدر باگ داشت که سونی آن را از فروشگاه پلی استیشن حذف کرد. اخیرا دلیل انتشار ضعیف Cyberpunk 2077 فاش شد و CD Project بهانه ای برای کمبود مهندسان کنترل کیفیت ارائه کرد. در عین حال، Deus X در نمایش جامعه سایبرپانک موفق تر است و Eidos Montreal می تواند با آزادی کامل روی نسخه جدید با عناصر جدید کار کند.
سری بازی های Deus Ex در یک ضد اتوپیا با عناصری از سبک سایبرپانک که از نظر تاریخی بسیار غنی است، اتفاق می افتد. واضح است که Eidos به دلیل مهارت هایی که در ایجاد چنین جامعه ای دارد، می تواند روابط عمیقی را نشان دهد و کاری را انجام دهد که Cyberpunk 2077 نتوانست آن را انجام دهد. بازگشت این سریال به لطف حمایت گروه Embracer امکان پذیر است و یکی از کارگردانان سابق این سریال اخیرا به انتقاد از سیاست های اسکوئر انیکس پرداخته است. او می گوید که اسکوئر انیکس توجه خاصی به آنها نداشته و هیچ ارتباطی بین مدیران و توسعه دهندگان وجود نداشته و تنها پس از مدتی انتقاد مدیران مبنی بر میزان نامناسب فروش به استودیوها منتقل شده است.
منبع: DualShockers