منو سایت

مدیر Returnal از چالش های بسیار دشوار فرآیند توسعه می گوید

 تاریخ انتشار :
/
  اخبار بازی
مدیر Returnal از چالش های بسیار دشوار فرآیند توسعه می گوید

هری کروگر، کارگردان بازگشت بازی او در سخنرانی اخیر خود در مورد چالش های توسعه این بازی انحصاری پلی استیشن 5 صحبت کرد و در مورد روند توسعه کمی صحبت کرد. وقتی Return سال گذشته برای PS5 منتشر شد. موفقیت او باعث شد سونی استودیو Housemarque را خریداری کند. کارگردان بازی توسعه آن را به سیزیف تشبیه می کند که یک سنگ یونانی از اساطیر یونان را حمل می کند و می گوید که توسعه بازی “بسیار چالش برانگیز” بود.

کروگر در رویداد GDC 2022 شرکت کرد تا درباره چگونگی ایجاد بازی Returnal صحبت کند و توضیح دهد که چرا بلندپروازانه ترین پروژه استودیو تا به امروز موفق بوده است. او در سخنرانی خود به نحوه یادگیری طراحی یک بازی اکشن به صورت سه بعدی اشاره کرد و اینکه کار با موتور جدید و کنترل تعداد زیادی از اعضای استودیو تبدیل به یک چالش بزرگ شده است. او گفت: «همه ما سازگار شدیم و این یک چالش بزرگ بود. همه پیچیدگی این پروژه را دست کم گرفتند.

چالش های بازی برگشت پذیر

بازگشت چالش ها در توسعه بازی

به گفته کارگردان بازی Returnal، یکی از بزرگترین چالش ها استفاده از Unreal Engine 4 است. در حالی که فناوری Epic Games باعث شده استودیو Housemarque امکانات زیادی داشته باشد. همچنین چالش های بزرگی را به همراه داشت. اعضای استودیو مجبور شدند در طول فرآیند ساخت بازی، این فناوری را به طور کامل یاد بگیرند. آنها فقط با ساخت بازی های آرکید دو بعدی آشنا بودند و استودیو مجبور بود «در حین پرواز بال های پرواز بسازد». کروگر افزود:

اغراق نیست اگر بگوییم که Returnal را نمی توان در میانه روند توسعه بازی کرد. ما یاد گرفتیم که چگونه از موتور بازی استفاده کنیم و دائماً چیزهایی را خراب می کردیم که نمی فهمیدیم و یاد می گرفتیم.

تجربه توسعه دهندگان بازی Returnal شبیه به انتقال از کنسول نینتندو 64 به پلی استیشن است، جایی که توسعه دهندگان یاد گرفتند که چگونه بازی های سه بعدی بسازند. استودیو باید سبک بازی خود را با فضای سه بعدی تطبیق می داد و در عین حال دشمنانی را ایجاد می کرد که مبارزه با آنها جذاب بود. حتی اقدامات ساده ای مانند هدف گیری نیز چالش بزرگی برای استودیوی بری بود و کارگردان بازی گفت که آن ها در چنین زمینه هایی بسیار موفق بودند. او اضافه کرد:

ما سعی داشتیم یک بازی سه بعدی بسازیم که فقط یک بازی دو بعدی باشد و این غیرممکن باشد. من فکر می کنم به همین دلیل است که بازی برای برخی دشوار است. زیرا در حین تیراندازی باید اعمال دیگری انجام دهید و بازی به تعداد زیادی از شما نیاز دارد. به همین دلیل است که بازیکن به راحتی کشته می شود. زیرا او تمام وقت خود را صرف تیراندازی به دشمنان می کرد.

مدیر Returnal از چالش های بسیار دشوار فرآیند توسعه می گوید

تریلر بسته الحاقی Returnal Ascension منتشر شد

بازگشت یک موفقیت بزرگ است

کارگردان Returnal در مورد این بازی اظهار نظری نکرد. یکی از انتقادها کمبود ظرفیت ذخیره سازی است و از آنجایی که با یک بازی تقلبی روبرو هستیم، چنین قابلیتی ارائه نشده است. استودیو در نهایت درخواست بازیکنان را پذیرفت و این قابلیت به آپدیت بزرگ Returnal اضافه شد. کروگر در ادامه به کمبود فرصت های عکاسی در زمان انتشار اشاره کرد و گفت که آنها می خواستند چنین ویژگی را ارائه دهند. اما برنامه ریزی آنها شکست خورد و مجبور شدند آن را از بسته مکمل اجرا کنند.

Returnal‌ با وجود تمام چالش‌ها موفقیت بزرگی بود و توسعه‌دهندگان با این پروژه بزرگ کار بزرگی انجام دادند. Returnal جوایز متعددی دریافت کرده است و بسته الحاقی Ascention اخیراً به صورت رایگان منتشر شده است و حالت Co-op و همچنین Sisyphus Tower به آن اضافه شده است.

منبع: IGN