
اد فرایز، مدیر عامل سابق ایکس باکس Xbox GamePas وی آن را برای صنعت بازی خطرناک می داند و معتقد است که این سرویس نیز مانند Spotify مانع از خرید بازی های جدید می شود و چنین سرویسی به صنعت بازی آسیب می زند. اد فرایز در مورد خدمات اشتراک گذاری بازی ابراز نگرانی کرد و آنها را خطرناک خواند.
به گزارش پارسی گیم، اد فرایز یکی از اعضای ارشد سابق ایکس باکس، یکی از اولین اعضای این شرکت است. او اخیرا با Xbox Expansion Pass مصاحبه ای داشته و به تعدادی از سوالات پاسخ داده است. اگرچه او پاسخ روشنی به سوال تاثیر بازی نداد. اما او از اثرات این خدمات می ترسد. او به Spotify اشاره کرد و تاثیر آن را بر بازار موسیقی سنجید. او معتقد است که Spotify دیگر کسی را مجبور به خرید موسیقی و آهنگ نکرده است.
Ltd. صنعت بازی را نابود می کند
سرویس Xbox Game در ژوئن 2017 راه اندازی شد و بیش از صد بازی مختلف را گرد هم می آورد. این بازی بیش از 25 میلیون عضو دارد و هنوز راه زیادی برای رسیدن به سرویس هایی مانند نتفلیکس و اسپاتیفای در پیش دارد. مدیران پلی استیشن و ایکس باکس بر این باورند که خدمات مشترک بر صنعت بازی تسلط نخواهد داشت و بازی ادامه خواهد داشت. با این حال، اد فرایز به مدیران فعلی هشدار داد که در مورد این مدل تجاری محتاط باشند. وی در این رابطه گفت:
تنها چیزی که من را نگران می کند سرویس بازی است. این سرویس مرا می ترساند زیرا چیزی مانند Spotify وجود دارد که برای صنعت موسیقی ساخته شده است. زمانی که اسپاتیفای راه اندازی شد، صنعت موسیقی را نابود کرد و درآمد سالانه خود را به نصف کاهش داد. این سرویس مردم را از خرید آهنگ های بیشتر باز می داشت. دارندگان آیفون دیگر موسیقی نمی خرند و چرا باید بخرند؟ همه آنها در برنامه اشتراک گذاری موسیقی هستند.
Xbox GamePas را با Spotify مقایسه کنید
اد فرایز همچنان به مدیر عامل ایکس باکس پیشنهاد می کند که از سیستمی شبیه به Spotify در بازی های ویدیویی استفاده نشود. زیرا بازار بازیهای ویدیویی شکنندهتر از آن چیزی است که ما فکر میکنیم: «من شاهد فروپاشی صنعت بازی در اوایل دهه 80 بودم. من در اواسط دهه 1990 شاهد خود تخریبی صنعت نرم افزار آموزشی بودم. «آنها رسماً طی سالها بازار چند میلیارد دلاری را نابود کردهاند.
وی افزود: من نگران بازی هستم. من آن را به عنوان یک مصرف کننده دوست دارم. ما همچنین Spotify را به عنوان یک کاربر دوست داریم و همه آهنگهایی را که میخواهم با هم داریم و این یک خدمات عالی برای مشتریان است. اما برای صنعت چندان جالب نیست.» مدیر عامل سابق ایکسباکس به مقایسه GamePas با Spotify ادامه میدهد و میگوید این سرویس همه بازیها را ارائه نمیدهد و راه طولانی در پیش دارد. اما عادت به پرداخت هزینه برای یک سرویس مشترک رفتار مصرف کننده را تغییر می دهد.
سونی علاقه ای به معرفی بازی های جدید به پلی استیشن پلاس ندارد و معتقد است که از این طریق آسیب خواهد دید. اد فرایز نیز معتقد است که سرویس Xbox Game برای بازی های آفلاین مناسب نیست و سود چندانی به همراه ندارد. مایکروسافت نظر دیگری دارد و فیل اسپنسر مدتی پیش گفته بود که سرویس بعد از بازی باعث افزایش فروش بازی شده و تاثیر آن بسیار مثبت است.
منبع: VGC