منو سایت

مبارزات نوبتی Final Fantasy 16 با درخواست بازیکن حذف شده است

 تاریخ انتشار :
/
  اخبار بازی
مبارزات نوبتی Final Fantasy 16 با درخواست بازیکن حذف شده است

طبق آخرین اخبار منتشر شده از این بازی، نائوکی یوشیدا که به عنوان تهیه کننده بازی Final Fantasy 16 شناخته می شود، اعلام کرده است که مبارزه نوبتی Final Fantasy 16 برای جذب مخاطبان جوان حذف شده است.

مجله Famitsu در شماره جدید خود با نائوکی یوشیدا، تهیه کننده Final Fantasy 16 مصاحبه ای انجام داده است. بدین ترتیب مشخص شد که گروه سازنده این اثر تمام تلاش خود را کرده اند تا برای هر مخاطبی اثری جذاب خلق کنند. تهیه‌کننده بازی Final Fantasy 16 در این باره گفت: «من از نسلی هستم که با بازی‌های RPG مبتنی بر فرمان و مبارزات نوبتی بزرگ شده‌ام. من به خوبی می دانم که این نوع بازی چقدر می تواند جذاب و فراگیر باشد. از سوی دیگر، در دهه گذشته، بازیکنان زیادی را دیده ام که انتخاب فرمان و مبارزات نوبتی را غیر جذاب می دانند. “تعداد افراد با این دیدگاه در حال افزایش است، به خصوص در میان بازیکنان جوان تر که معمولاً بازی های RPG را تجربه نمی کنند.”

نائوکی یوشیدا همچنین توضیح می دهد که معتقد است توسعه کنسول های خانگی باعث شده تا RPG ها به سمت مکانیک مبتنی بر مبارزه همزمان بروند و مبارزات نوبتی را فراموش کنند. سازنده بازی Final Fantasy 16 در این باره گفت: در نسل های آخر کنسول های خانگی، می توانید بدون وقفه از تمام حرکات شخصیت استفاده کنید. به عنوان مثال، می توانید ماشه را فشار دهید و کاراکتر خود را شلیک کنید، سپس کلید دیگری را فشار دهید تا شخصیت خود را با شمشیر بگیرید. اکنون می توانید کارهایی مانند این را بدون انتخاب بین دستورات انجام دهید.

نائوکی یوشیدا ادامه می دهد: «اکنون شرایطی وجود دارد که گیمرهای کوچکتر از من می توانند از چنین آثاری لذت ببرند. بنابراین، وادار کردن بازیکنان به انتخاب بین دستورات در طول نبردها، منطقی نیست. بحث خوب یا بد بودن این تصمیم نیست. بر اساس اولویت و سن بازیکن در سلیقه ها و نظرات تفاوت هایی وجود دارد. همچنین، تفاوت زیادی بین سیستم فرماندهی و مبارزات نوبتی وجود دارد. با این حال، در بیشتر موارد این دو با یکدیگر ترکیب می شوند، اما دو مفهوم متفاوت هستند.

نبردهای نوبتی Final Fantasy 16

فاینال فانتزی 16 سبک های مختلف بازی را ترکیب می کند

تهیه کننده Final Fantasy 16 می افزاید: بازی های RPG از بازی های نقش آفرینی رومیزی الهام گرفته شده اند. به نظر من، بازی های ویدیویی RPG با جایگزینی مکالمات بین بازیکنان در حالی که بازی های تخته ای با دستورات خاص را تجربه می کردند، ایجاد شدند. همانطور که گفتم، می‌دانم بازی‌های RPG مبتنی بر سیستم فرماندهی چقدر سرگرم‌کننده هستند و می‌خواهم به ساخت آن‌ها ادامه دهم، اما باید روی نقشی که در فروش Final Fantasy XVI ایفا کرد و تأثیری که می‌خواهیم بر روی بازی داشته باشیم تمرکز کنم. صنعت بازی های ویدیویی با این بازی. ، فکر کردم”.

نائوکی یوشیدا در پایان گفت: “گاهی اوقات فکر می کردم که برای تیم توسعه خوب است که احتمالات جدید را بررسی کنند. اما این سیستم را نیمه تمام می‌گذارد و باید بارها آن را از ابتدا بسازیم. شرط عدم استفاده از مبارزات نوبتی و سیستم فرماندهی مانند عدم ساختن فاینال فانتزی 16 به عنوان یک جهان باز است. اگر ایده خوبی دارید، باید آن را انجام دهید. در غیر این صورت، اگر احساس متفاوتی دارید و فکر می کنید بهتر است از فرمان استفاده نکنید، این کار را نکنید. بنابراین به نظر من سیستم فرمان قطعاً در بازی بعدی سری فاینال فانتزی دوباره استفاده خواهد شد و حتی ممکن است این بازی یک ماجرای جهان باز باشد. با این حال، بازی Final Fantasy 16 که ما در حال ساخت آن هستیم، جهان باز نیست و فاقد سیستم فرماندهی و مبارزات نوبتی است.

در بخشی دیگر از مصاحبه با فامیتسو، تهیه کننده فاینال فانتزی 16 ساخت این اثر به عنوان یک بازی جهان باز 15 سال به طول انجامید. بازی Final Fantasy 16 در تابستان سال آینده به صورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد.

نظر شما در مورد حذف مبارزات نوبتی در Final Fantasy 16 چیست؟ آیا با مبارزات همزمان این اثر موافقید یا ترجیح می دهید سری فاینال فانتزی به ریشه های خود بازگردد؟ افکارتان را با ما در میان بگذارید.

منبع: Video Games Chronicle