منو سایت

فناوری گرافیکی AMD FSR 2.0 در Xbox عرضه می شود

 تاریخ انتشار :
/
  اخبار بازی
فناوری گرافیکی AMD FSR 2.0 در Xbox عرضه می شود

فناوری گرافیکی نسل دوم AMD به نام FidelityFX Super Resolution 2.0 یا FSR 2.0 برای کنسول Xbox. این فناوری گرافیکی نرخ فریم بازی های رایانه ای را افزایش داده و وضوح تصویر را بسته به صفحه نمایش افزایش داده است. AMD چند روز پیش دومین شماره این فناوری را معرفی کرد و آن را برای کارت های گرافیک جدید فعال کرد. ایکس باکس از عرضه یک کیت توسعه دهنده فناوری در حاشیه GDC خبر داده است.

طبق آخرین اخبار سخت افزاری، کیت توسعه دهنده FSR 2.0 به استودیوها ارسال شده است که به توسعه دهندگان امکان استفاده از فناوری های جدید برای ارتقای کیفیت بازی ها و کنسول سری ایکس باکس را می دهد. مهندس ارشد EM در یک سخنرانی برای سازندگان بازی به GDC گفت: «ما از شما می‌خواهیم که یک پورت بازی برای پلتفرم خود بدون هیچ محدودیتی داشته باشید.

فناوری FSR 2.0 AMD ابتدا برای رایانه های شخصی در دسترس بود و اکنون راه خود را به کنسول های بازی باز کرده است. این فناوری بر اساس نسخه اول ساخته شده و ارتقا یافته است. بازی هایی مانند God of War و Deathloop از این فناوری برای کامپیوتر پشتیبانی می کنند و تصویر نهایی را با وضوح بهتری نسبت به حالت عالی نمایش می دهند. این فناوری تصویر نهایی را بهبود می بخشد، گویی بازی با آخرین وضوح ممکن کار می کند و در نهایت نرخ فریم بهبود یافته و تصاویر بهتری به دست می آید.

فناوری Xbox FSR 2.0

FSR 2.0 روی Xbox عرضه می شود

آپدیت بزرگ کارت گرافیک AMD بهار امسال برای رایانه های شخصی منتشر خواهد شد. زمان دقیق انتشار آپدیت در حال حاضر مشخص نیست. اما اوایل اردیبهشت احتمالا آخرین مهلت است. AMD به دنبال کارت های گرافیک قدیمی تر برای فعال کردن FSR 2.0 برای RX 580، در صورت امکان، و همچنین Radeon Vega 7، کارت گرافیک یکپارچه برای پردازنده های جدیدتر AMD است.

مهندس ارشد AMD در سخنرانی در GDC به تغییرات در فناوری FidelityFX Super Resolution 2.0 اشاره کرد. به گفته وی، الگوریتم تشخیص و افزایش وضوح تصاویر ارتقا یافته و تغییرات باعث افزایش سرعت پردازش و فشار کمتری به سخت افزار می شود. AMD ادعا می کند که فناوری FSR 2.0 نه تنها بهتر از نسخه اول خواهد بود. همچنین دارای سر و گردن بالاتر از فناوری های موجود است و نسخه جدید بسیار سریعتر از فناوری های موجود است.

پشتیبانی از کنسول سری Xbox برای فناوری FSR 2.0 می تواند بهترین کیفیت تصویر را بهبود بخشد و گفته می شود فعال سازی آن در بازی های جدید کار سختی نخواهد بود. این شرکت افزونه ای ویژه برای Unreal Engine طراحی کرده و ادعا می کند که بهینه سازی بازی با کیت توسعه این شرکت کمتر از یک ماه زمان می برد. هر دو Xbox Series X و S از کارت گرافیک AMD RDNA 2 و پردازنده Raizen استفاده می کنند و از این فناوری در پلی استیشن 5 نیز استفاده شده است.

منبع: PCGAMER