
طبق گزارش جدید Business Insider، مایکروسافت در حال توسعه برنامه ای است که به ارائه تبلیغات درون بازی به بازی های رایگان Xbox کمک می کند.
بر اساس این گزارش، هدف، ارائه یک جریان درآمد جدید برای توسعه دهندگان است – مایکروسافت خود بخشی از درآمد تبلیغاتی ایجاد شده را نخواهد گرفت. نمونه هایی از نحوه قرار دادن تبلیغات شامل بیلبوردهای تبلیغاتی در یک بازی مسابقه ای است.
اگرچه این ممکن است تا حدودی طبیعی به نظر برسد، اما اشاره می شود که مایکروسافت از ماهیت بالقوه نفرت انگیز تبلیغات درون بازی آگاه است – چیزی که هنوز در بازی های رایانه شخصی و کنسول نادر است. (استقرارهای گذشته، مانند بیلبوردهای بدنام Battlefield 2042، در بین بازیکنان بسیار ضعیف بوده است.) این به وضوح برای منصرف کردن مایکروسافت از دنبال کردن این مسیر کافی نیست، اما گزارش می گوید می توان یک “بازار خصوصی” ایجاد کرد، بنابراین فقط برخی از برندها ممکن است در گیر شدن.
مایکروسافت به طور مشخص به این گزارش اشاره نکرد و در بیانیهای گفت: «ما همیشه به دنبال راههایی برای بهبود تجربه بازی و توسعهدهندگان هستیم، اما چیز دیگری برای به اشتراک گذاشتن نداریم.»
به گزارش بیزینس اینسایدر، این برنامه ممکن است اواخر سال جاری آماده شود، هرچند باید دید که با هم جمع می شود یا خیر. تبلیغات Xbox تا حد زیادی به داشبورد سیستم مربوط می شود، نه خود بازی ها.