
یکی از توسعه دهندگان ارشد Rocksteady می گوید که مشکلات کنسول Xbox Series S این نسل از بازی های ویدیویی را قربانی خواهد کرد. لی دونالد، طراح شخصیت در استودیوی Rocksteady، در یک سری توییت به محدودیت نرخ فریم Gotham Knights پاسخ داد و گفت که بازیها باید هر بار برای Xbox Series S، ضعیفترین کنسول نسل جدید، بهینه شوند و این امکان را فراهم میکند. این نسل به پتانسیل کامل خود برسد. این کار را به تنهایی انجام نده.
به دلیل محدودیت فریم Gotham Knights در میان کاربران توییتر بحث و جدل های زیادی وجود داشته است. دارندگان PS5 و Xbox می توانند این بازی را با سرعت 30 فریم بر ثانیه تجربه کنند و خبری از حالت بهینه و اجرای 60 فریم بر ثانیه نیست. سازنده بازی در سرور Discord بازی گفته است که گرافیک و جلوه های بصری را فدای افزایش یکنواخت نرخ فریم نمی کنند و در نتیجه بازی آنها تنها 30 فریم بر ثانیه را روی کنسول های جدید اضافه می کند. بسیاری از کاربران از تصمیم اخیر این استودیو انتقاد کردند.
از سوی دیگر، لی دونالد، برای محافظت از توسعه دهندگان در برابر استودیو برادران وارنر. مونترال، مشکلات را برعهده Xbox Series S دانست و گفت: ما یک کنسول بازی جدید داریم که خیلی بهتر از کنسول نسل قبل نیست. او همچنین اضافه کرد که ایجاد یک بازی که برای چندین پلتفرم منتشر خواهد شد، مستلزم بهینه سازی برای ضعیف ترین کنسول است و این باعث می شود که بازی ها در نهایت به بهینه سازی زیادی نیاز داشته باشند.
مشکلات Xbox Series S طبق گفته خالق Batman Arkham
سازنده همچنین اضافه کرد که ارائه حالت 60fps کار آسانی نیست و قسمت های مهم بازی باید برای آن حذف شود. او می گوید مایکروسافت اجازه نمی دهد این بازی فقط برای ایکس باکس سری ایکس منتشر شود و این بازی باید برای سری اس هم منتشر شود.وی این کنسول را سیب زمینی نامید و دلیل آن را مشکلات ایکس باکس سری اس عنوان کرد. به دلیل عدم ارائه بازی های مناسب برای نسل جدید. این حرف ها در حالی مطرح می شود که سخت افزار کنسول سری S در حد یک کنسول نسل 9 است و نظر او کاملا غیر کارشناسی است.
وی از کارت گرافیک سری Xbox S در حالی یاد کرد که پردازنده گرافیکی آن با معماری RDNA 2 AMD ساخته شده و متعلق به نسل جدید است. همچنین پردازنده این کنسول همانند مدل Xbox Series X است و تنها حافظه رم آن 10 گیگابایت است که یکی از مشکلات به حساب می آید. این کنسول بازی ها را با وضوح 1440p بدون مشکل اجرا می کند و سخنان او برای توجیه محدودیت فریم Gotham Knights غیر منطقی است. این بازی ساز بعداً بابت حرف هایش عذرخواهی کرد و از جایگاه اصلی خود فاصله گرفت.
منبع: GameRant