
طبق آخرین اخبار بازی، Halo Infinite توسعه دهنده 343Industries قصد دارد موتور Slipspace را کنار گذاشته و موتور Unreal را جایگزین آن کند.
از سال 2010، زمانی که Bungie از سری Halo خارج شد، 343 Industries این مسئولیت را بر عهده گرفت. از آن زمان، بسیاری از بازیهای مختلف از مجموعه مذکور، از جمله Halo 4، Halo: The Master Chief Collection و Halo 5: Guardians در دسترس قرار گرفتهاند. آخرین نسخه از سری Halo Halo Infinite است. استودیو 343 صنایع از موتور Slipspace برای خلق این اثر استفاده کرده است.
اکنون گزارش هایی با استناد به آنها منتشر شده است، صنایع 343 قصد دارد موتور مذکور را کنار بگذارد و به جای آن از Enrail Engine استفاده کند. جرمی پانتر، روزنامهنگار صنعت بازیهای ویدیویی نوشت: «من فقط میتوانم تأیید کنم که منابع متعددی این موضوع را نشان دادهاند و کاملاً واضح است که تصمیمی قبلاً گرفته شده است. بازی های Halo قطعا با موتور Unreal ساخته خواهند شد.
هنوز مشخص نیست که تغییر از موتور Slipspace به Unreal چه تاثیری بر آینده Halo Infinite خواهد داشت. 343Industries علناً متعهد به حمایت از این کار برای یک دهه است. موتور بازی نرم افزاری است که استودیوهای مختلف برای ساخت محصول خود از آن استفاده می کنند و شامل بخش هایی مانند گرافیک، فیزیک، شبکه و غیره می باشد. از آنجایی که ایجاد یک موتور برجسته نیاز به بودجه و تلاش زیادی دارد، اکثر توسعه دهندگان موتورهایی مانند Unreal Engine و Unity را انتخاب می کنند.
اگر تصمیم استودیو 343Industries مبنی بر روی آوردن به Unreal Engine صحت داشته باشد، این استودیو با موانع مختلفی روبرو خواهد شد و برخی از نیروهایش عقب نشینی خواهند کرد. برای مثال ماه گذشته تایید شد که مهندس ارشد Slipspace استودیو را ترک کرده است.
برخی از اعضای تیم Halo Infinite استعفا داده اند
روند ساخت Halo Infinite با فراز و نشیب های مختلفی همراه بود. پس از تاخیر در انتشار این اثر، ششمین بازی اصلی از سری Halo در اواخر سال 2021 بر روی پلتفرم های Xbox One، Xbox Series S، Xbox Series X و PC منتشر شد. در آن زمان، Halo Infinite بسیاری از حالتها و ویژگیها، از جمله Forge و کمپین Co-op را نداشت. همچنین بازیکنان از تعداد زیاد آپدیت ها شکایت داشتند.
در حال حاضر به نظر می رسد تغییراتی در Studio 343 Industries در حال انجام است. ماه گذشته، بانی راس، که ریاست استودیو را بر عهده داشت، پس از 15 سال استعفا داد تا به مسائل خانوادگی رسیدگی کند. مایکروسافت همزمان با اعلام جدایی او از 343 Industries اعلام کرد که ساختار تیم مدیریت استودیو را تغییر داده است. در نتیجه، پیر هینز، رئیس سابق تولید، به عنوان سرپرست استودیو انتخاب شد.
همچنین، برایان کوسکی، مدیر بازاریابی سریال Halo، نقش مدیر کل سریال را بر عهده گرفته است. در همین حال، الیزابت ون ویک، رئیس تجارت، عملیات و ورزش های الکترونیکی در 343Industries، بر تجارت و عملیات نظارت خواهد داشت.
نظر شما درباره مهاجرت Halo Infinite سازنده بازی به Unreal Engine چیست؟ آیا این شرایط را برای بازی های آینده Halo بهبود می بخشد؟ افکارتان را با ما در میان بگذارید.
منبع: Video Games Chronicle