
ESA ممکن است نشان دهد که قصد دارد یک نمایشگاه در سال آینده برگزار کند، اما به نظر می رسد E3 برای همیشه از بین رفته است. پس از سال ها موانع ناخوشایند در تلاش برای همگام شدن با صنعت به سرعت در حال تغییر، و به دنبال آن یک بیماری همه گیر که تجمعات در سراسر جهان را مختل کرد، ESA کنفرانس 2022 را لغو کرد، و من گمان می کنم، به احتمال زیاد، برای همیشه.
کنفرانس جهانی بازی در سالهای اخیر تلاش کرده است خود را متحول کند و ما نشانههایی از کاهش اهمیت آن را حتی پس از تلاشهای شوم آن برای کاهش آن مشاهده کردهایم. ابتدا نینتندو آمد، که کنفرانس های سنتی خود را برای ارائه های از پیش ضبط شده Nintendo Direct لغو کرد. E3 سپس به یک نمایش عمومی رفت، حرکتی ناخوشایند که شرایط را برای طرفداران و روزنامه نگاران کمتر از حد ایده آل کرد. سپس ناشران مانند EA و Sony شروع به غفلت از این رویداد کردند – البته با رویدادهای خودشان، که به تازگی در اواسط ژوئن در لس آنجلس برگزار شده بود، زمانی که میتوانستند روی همه رسانههای شهر حساب کنند.
اما آخرین ضربه، همه گیری جهانی COVID-19 بود. به دلایل واضح، یک بیماری بسیار قابل انتقال که تمام تجمعات عمومی را بسته بود، می توانست بر یک کنفرانس بازی در مقیاس بزرگ با حضور ده ها هزار نفر تأثیر بگذارد. هنگامی که ویروس در مارس 2020 شیوع پیدا کرد، حتی تجمعات عمومی کوچک به عنوان یک اقدام اضطراری بسته شدند. درصد موارد هنوز در ژوئن در حال افزایش بود، بنابراین E3 ممنوع شد. ESA بیانیه ای صادر کرده است که می گوید متعهد به بازگشت قوی تر در سال 2021 است.
سال بعد آمد، گزینه ها آمدند. انجام یک نمایش عمومی بسیار خطرناک بود، بنابراین E3 به یک ویترین تمام دیجیتال روی آورد. انعکاس نمایش شخصی به عنوان یک معجون عجولانه وجود داشت، اما یکسان نبود. شبکههای تجاری همیشه بخش بزرگی از جذابیت E3 برای توسعهدهندگان و ناشران بوده است و فقط از یک نمایش تمام دیجیتال تقلید نمیکند. استودیوها نمی توانستند از طرفداران و روزنامه نگاران بازخورد بلادرنگ بخواهند. هرچه مفید بودن E3 پس از دستخوش چنین تغییرات چشمگیری باقی بماند، با یک نمایش تمام دیجیتالی به شدت کمرنگ شد.
اما همهگیری در واقع تأثیر مخفیتر و گستردهتری بر E3 داشت، فراتر از آنچه دیگر نمیتوان در آن انجام داد. این شتاب آگاهی از آنچه می توان انجام داد بدون سپس. ناشران، که قبلا فقط با ویترین مغازه های دیجیتال و ارائه مستقیم به مصرف کنندگان سروکار داشتند، برای دو سال متوالی نیاز داشتند که تقریباً منحصراً بر این روش های ارتباطی تکیه کنند. برخی از توسعه دهندگان خوشحال بودند که دیگر از یک تقویم سختگیرانه برای ایجاد ارائه ها و نمایش برش های عمودی خود پیروی نمی کنند. هندیها گرد هم آمدهاند و جای خالی در تقویم پیدا کردهاند، مانند New Game Plus Expo، تا بیش از هر زمان دیگری در یک اتاق کنفرانس پر سر و صدا و پر سر و صدا قرار بگیرند.
وقتی به شرکت ها زمان زیادی برای تمرین بدهید، آنها کاملاً خوب خواهند شد. آنها ممکن است به این نتیجه برسند که دیگر به شما نیازی ندارند.
امسال، حتی با وجود تمام زمان آمادهسازی که ممکن است مورد نیاز باشد و واکسنهایی که برگزاری کنفرانس در اواسط تابستان را به طور بالقوه ایمنتر میکند، ESA تصمیم گرفته است که نمایشی برگزار نکند. ما دقیقاً نمی دانیم چرا – چه مشکل اجرای یک نمایش تمام دیجیتال یا عدم علاقه ناشر باشد – اما زمان و گزارش بیشتر ممکن است نشان دهد.
ESA در حال برنامه ریزی یک “ویترین جدید” در سال 2023 است. این امکان وجود دارد که سازمان این کار را انجام دهد و نمایش را با قدرت کامل بازگرداند. ما هنوز هم میتوانیم غرفههای نمایش و جمعیت عظیمی را ببینیم که دوباره در مرکز همایش لس آنجلس ازدحام کردهاند.
اما این امکان نیز وجود دارد که آخرین E3 سنتی در سال 2019 و آخرین خاموش شدن دیجیتال در سال 2021 اتفاق افتاده باشد، بنابراین نمایش به تازگی به پایان رسیده است. بازی های بزرگ ادامه خواهند داشت – جف کیلی در حال حاضر از این فرصت استفاده می کند تا جشنواره بازی تابستانی خود را تبلیغ کند، و کنفرانس های دیگری مانند Gamescom و PAX وجود دارد. اما E3 قبل از همهگیری دچار بحران هویت میشود و توقف ناگهانی این رویداد جهانی ناشران را مجبور به سازگاری کرده است. حالا که دارند، هدف از E3 چیست؟
این موضوعی است که ESA، اگر برای سال آینده جدی باشد، باید زمان زیادی را برای درک آن صرف کند.