نویسنده ارشد Ratchet and Clank: Rift Apart او ادعا می کند که استودیوی Insomniac Games تلاش های او را در سخنرانی امسال GDC توسط مارک استوارت نادیده گرفته است. نام اثر این نویسنده ذکر نشده است. استوارت دیروز در مورد توسعه Recht و Klank صحبت کرد و تمام ایده های شخصیت Rivet و همچنین عناصر بازی و نام شخصیت ها را ایده شخصی خود خواند. این حرف ها باعث ناراحتی نویسنده اصلی بازی شد.
به گزارش پارسی گیم، سم مگس به IGN گفت که تلاش های او در بازی Ratchet and Clank: Rift Apart نادیده گرفته شد. او گفت: «این فوقالعاده ناراحتکننده و توهینآمیز است» و افزود که این بخشی از سخنرانی استوارت نبوده و ایدههای او برای شخص دیگری نوشته میشود. وی افزود: حیف که شغل من حذف شد.
نوشته شده توسط Ratchet and Clank: Rift Apart
خانم مگس مدتی است که از اینسومیناک گیمز دور بوده و می گوید که تمام تلاش هایش به عنوان نویسنده ارشد محسوب نمی شود و نامش در تیتراژ پایانی قسمت «تشکرات ویژه» آمده است. با این حال، بیشتر ایده های داستانی مربوط به او بود و استودیو رسما آنها را به نام او به پایان رساند. وی در این رابطه گفت:
چگونه این چیزها ناگهان جوشیدند و از کجا آمدند؟ من یکی از چهار نفری بودم که در کل توسعه شخصیت ریوت نقش داشتند. من بودم که گفتم نمیتوانیم اسم این شخصیت را RACHETTE بگذاریم. نام گجت و ریوت متعلق به من است. وحشتناک است که می بینم تمام تلاش های من حذف شده است. در اینجا باید در مورد یک مشکل بزرگتر صحبت کنیم و اینکه چگونه نام بازی سازان به طور کامل حذف شده و حتی از او به عنوان نویسنده یاد نمی شود. این در حالی است که من یک سال و نیم از عمرم را صرف ساختن شخصیت ریوت از ابتدا کردم.
هویت اصلی قهرمان Riot
پس از صحبت در GDC، سازنده بازی Ratchet and Clank: Rift Apart، خانم سم مگز، روند اصلی توسعه شخصیت Rivet را توضیح داد. او نوشت که برای انتخاب نام قوانین خاصی وجود دارد و نام های متعددی از جمله Silent، Gadget و Rivet را پیشنهاد کرد و در نهایت نام Rivet انتخاب شد. او معتقد است که بازی سازی یک فرآیند تیمی است و همه اعضای تیم در این فرآیند دخیل هستند و نباید از تلاش آنها غافل شد.
او در ادامه جزئیاتی از شخصیت Riot را فاش کرد. او گفت این شخصیت همجنس گرا است و البته این نکته تاثیری در داستان ندارد. نادیده گرفتن تلاش های توسعه دهندگان و حذف نام آنها از بازی اتفاقی است که در صنعت بازی در حال رخ دادن است و تیم استودیوی کن لوین اخیرا از سرقت ایده های شخصی خود خبر داده اند.
منبع: Eurogamer