
پلی استیشن برنامهای برای بازیهای تابستانی اعلام نکرده است، اما اگر تاریخچه نشانهای باشد، این شرکت تا قبل از پایان سال ویترین خواهد داشت. اینکه آیا این اتفاق در ژوئن رخ خواهد داد – بازه زمانی سنتی E3 – یا بعداً باید دید، اما ما انتظار داریم چیزی E3 2022 لغو شده است، اما هیچ چیز نمی تواند بازی را متوقف کند.
در حالی که منتظر جزئیات رسمی هستیم، ویراستاران گیم اسپات گفته اند که در مقطعی از سال جاری می خواهند چه چیزی از پلی استیشن ببینند. برای اطلاعات بیشتر در زیر بخوانید! برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رویدادهای بزرگ بازی در تابستان، برنامه کامل Not E3 را بررسی کنید.
بازم عجیب کن سونی!
در طول دهه گذشته، استودیوهای سونی عمدتاً بر روی ساختن “به نظر می رسد یک فیلم!” بازی از The Last of Us و Spider-Man گرفته تا God of War و Ghost of Tsushima، اینها بازیهایی هستند که به نظر میرسد در پایان سال تقریباً منحصراً به خاطر وجودشان افتخارات زیادی به آنها داده میشود. اشتباه نکنید: فکر می کنم این بازی ها اغلب عالی هستند. با این حال، استودیوهای سونی کارهایی را انجام داده اند عجیب بازیهای گذشته و میخواهم برخی از آنها را در تابستان امسال نمایش دهیم.
با فوتورئالیسم بس است! نزدیکترین چیزی که در وهله اول به هوی و هوس قدیمی استودیوهای سونی دیدهایم، بازی رایگان PS5 Astro’s Playroom است که از کنترلر DualSense به روشهای واقعاً درخشانی استفاده میکند. به نظر میرسد Media Molecule این وظیفه را انجام میدهد، و اگر هر ارتقای اصلی PS5 برای Dreams میتواند منبع خلاقیت و شادی باشد، من از آن استقبال میکنم. من نمیخواهم این بازیهای فریبنده اسکار را کاملاً از دست بدهم، اما میخواهم بین تماشای فیلم A Bird Set on a Branch Reflecting on Existence، هواپیما یا توپهای فضایی را تماشا کنم. “گیب گاروین.”
GTA 6
Rockstar Games بالاخره بازی Grand Theft Auto 6 را تایید کرد و امیدوارم در هر نمایش بازی تابستانی که توسط سونی برگزار می شود، آن را ببینم. سونی و راک استار چندین دهه است که با یکدیگر شریک هستند و در سال های اخیر نمایشگاه Sony E3 میزبان معرفی نسل بعدی GTA 5 بوده است. این همکاری با محتوا و پیشنهادات انحصاری برای بازیکنان GTA Online در پلی استیشن ادامه یافت. تکامل بعدی این همکاری می تواند ارائه سونی GTA 6 – یا حداقل یک نگاه اجمالی – در طول رویداد تابستانی آن باشد. با توجه به تمایل راک استار به مخفی کاری و انجام کارها به روش خودش، من انتظار ندارم چیز زیادی ببینم، اما حتی نگاه کن کافی خواهد بود – ادی ماکوه

جشن آینده برای PSVR2
زمانی که سونی اولین دستگاه PSVR خود را معرفی کرد، فناوری واقعیت مجازی گسترش یافت. سونی این علاقه را با دستگاهی برانگیخت که به خوبی طراحی شده، راحت و در دسترس بازیکنان جدید با استفاده از سخت افزار موجود پلی استیشن بود. واقعیت مجازی در حال حاضر در فرهنگ پاپ چندان بالا به نظر نمی رسد، اما شرکت های بیشتری مانند Meta روی آن برای آینده شرط بندی می کنند. PS5 فروش فوقالعاده خوبی دارد، به این معنی که سونی فرصت طلایی دیگری برای استفاده از برند بازی خود و جذب بازیکنان جدید دارد. ما می دانیم که PSVR2 در راه است، اما چیز بیشتری از آن نمی دانیم. امسال باید سالی باشد که سونی رونمایی میکند و به ما اجازه میدهد نسل بعدی دستگاه VR خود را ببینیم. “استیو واتس.”
اسلای کوپر را برگردان
اگرچه دوران طلایی سکوی طلسم ممکن است پشت سر ما باشد، اما مطمئناً در سال های اخیر شاهد تجدید حیات هستیم. Ratchet and Clank: Rift Apart و Psychonauts 2 دو تا از بزرگترین بازیهای سال گذشته بودند، Crash Bandicoot 4: It’s About Time بازگشتی باورنکردنی به این سری در سال 2020 ارائه کرد و چه کسی میتواند فراموش کند که باب چه بازی فوقالعادهای را با Toys For توسعه داد با Spyro انجام داد. سه گانه در سال 2018 دوباره روشن شد؟ با این حال، یک دوست مودار گریزان ماند: حیله گر کوپر.
سری Sly Cooper شیک و ظریف، پر از نامرئی بودن و واقعاً سرگرم کننده، یکی از بهترین کلکسیونرها است که توسط طلسم هایی هدایت می شود که تا کنون کنسول ها را تزئین کرده اند. با این حال، این سریال نزدیک به 1 سال خاموش ماند دهه در حالی که ساکر پانچ توجه خود را به پانک های فوق العاده و جنگجویان سامورایی انتقام جو معطوف کرد. من دوست دارم که تیم به سریال بازگشته و به اسلای، بنتلی، موری و کارملیتا فاکس که همیشه آزرده خاطر شده است، ماجراجویی جدیدی پر از مکانهای سرگرمکننده، سرقتهای جدید برای ارتکاب و داستانهای خانوادگی بیشتر برای کشف کردن بدهم. “جسیکا هوارد.”
PlayStation Transmedia Explosion
اقتباس فیلم Uncharted سرانجام در سال 2022 پس از 900 سال توسعه به نظر می رسد. هنگامی که او این کار را کرد، موقعیت PlayStation Productions را نیز تثبیت کرد. سونی در حال ساخت فیلم برای بازی های ویدیویی است و من امیدوارم که از پلتفرم غیر E3 خود برای بیرون انداختن مجموعه ای از هم افزایی برندهای جدید و کسب درآمد از مالکیت معنوی ما استفاده کند.
این کلمات بد به نظر می رسند، اما من در واقع فکر می کنم که بیشتر اقتباس های سینمایی و تلویزیونی برگرفته از بازی ها می تواند بسیار جالب باشد. بازیها سابقه طولانی در انطباق وحشتناک دارند و دلایل زیادی برای این وجود دارد – بسیاری از بازیها از یک سو به طور سنتی تاریخ را به عنوان یک فکر دیرهنگام تلقی میکنند، و عنصر تعاملی بازیها اغلب داستانهایی را مطرح میکند که در رسانههای دیگر کار نمیکنند. اما استخوانها برای ساختن دنیای بسیاری از فرنچایزهای بازی در واقع بسیار عالی هستند، و من هیجانزده هستم که میبینم سونی راههایی برای کارکرد این داستانها در رسانههای دیگر پیدا میکند. علاوه بر این، خرید Bungie توسط سونی ظاهراً با هدف گسترش دنیای توسعه دهندگان – یعنی Destiny – در رسانه های دیگر است. چیزهای عجیب و جالب زیادی در دنیای Destiny وجود دارد که می تواند به فیلم ها و برنامه های تلویزیونی عجیب و جالب منجر شود.
بنابراین امیدواریم که پیام های سونی فراتر از بازی ها باشد. گاهی اوقات به دنیایی فکر میکنم که مایکروسافت در زمان معرفی ایکسباکس وان وعده داده بود، زمانی که Don Matrix یک دنیای ترانمدیا را تبلیغ میکند که در آن بازیها و برنامههای تلویزیونی داستانها را گسترش میدهند و حتی با یکدیگر تعامل دارند. این هرگز نباید اتفاق می افتاد، اما شاید برای آن خیلی زود بود – یا شاید سونی شرکتی باشد که این ایده را اجرا می کند. به هر حال، من چیزهای عجیبتری برای بازیهای ویدیویی میخواهم که لزوماً بازیهای ویدیویی نیستند. – فیل هورنشاو

کاری که KojiPro انجام می دهد
یکی از چیزهایی که من بیشتر در مورد هیدئو کوجیما دوست دارم – جدا از بازی های بسیار خوبی که او کارگردانی کرده است – این است که او در مورد پروژه های آینده اش هیجان زده است. میزان اشتیاق او نسبت به پروژههایش مسری است و من شخصاً فکر میکنم از زمانی که آن را به نمایش نگذاشتهایم، مدت زیادی میگذرد. پس از انتشار بازی Death Stranding در سال 2019، کوجیما پروداکشنز بر روی پشتیبانی از بازی تمرکز کرده است و هم پورت PC و هم Director’s Cut را برای یک بازی تک “thread” ایجاد کرده است. اگرچه من شخصاً دوست دارم استودیو یک پروژه کاملاً جدید را شروع کند، اما قبلاً شایعاتی وجود دارد که Death Stranding 2 در دست ساخت است و واقعاً همه چیز جدیدی که در ذهن پشت سری Metal Gear Solid وجود دارد یک منظره خوشایند است. – جسیکا هاوارد
پروژه های مشترک سونی و بانجی
سال 2022 سال خریدهای تکان دهنده صنعت بود که یکی از آنها خرید اخیر Bungie توسط سونی بود. این خبر کمی تعجب آور بود، به خصوص با توجه به اینکه چقدر استودیو استقلال خود از مایکروسافت را جشن می گیرد. با این حال، Bungie به طرفداران خود اطمینان داد که فقط به این دلیل که این استودیو در حال حاضر متعلق به سونی است، به این معنی نیست که از قبل در انحصار این شرکت است. طبق گفته Bungie Destiny 2، این بازی برای تمامی کنسولها و همچنین سایر بازیهایی که این تیم در حال حاضر در حال توسعه هستند، در دسترس خواهد بود. سپس این سؤال را ایجاد می کند که دقیقاً چه چیزی از این خرید بزرگ حاصل می شود. آدرس IP جدید؟ یک سرمایه گذاری جدید غیر بازی؟ ما در حال حاضر مطمئن نیستیم، اما اطلاعات بیشتری را می توان در کنفرانس آینده پلی استیشن فاش کرد. – جسیکا هاوارد