
اسپاتیفای در حال ورود به بازار بازی است. این شرکت Spotify Island را معرفی کرده است، مکانی جدید در Roblox که در آن طرفداران می توانند ملاقات کنند، ماموریت ها را تکمیل کنند، کالاهای گروه بخرند و موسیقی را با هم در متاورس جشن بگیرند. Spotify این جزیره را به عنوان “بهشت صدا” توصیف کرد که هدف آن گرد هم آوردن طرفداران و هنرمندان است.
این اولین تلاش بزرگ Spotify برای بازیها است (و آنها اولین پلتفرم پخش موسیقی هستند که مقصدی زنده در Roblox دارند)، اما Spotify و بازیها قبلاً به هم متصل شدهاند. این شرکت در ارائه ای که با حضور GameSpot برگزار شد، گفت که Spotify دارای 2.2 میلیون لیست پخش مربوط به بازی ها است. آلیا کالهون (مدیر بازاریابی وابسته جهانی) و ابی استوارت (مدیر توسعه کسب و کار) گفتند که ورود Spotify Island به Roblox امروز، 3 می، تلاش Spotify برای دسترسی به نسل بعدی طرفداران (و مشترکان) است.

Spotify Island یک تجربه تعاملی، “بازاندیشی” نام تجاری Spotify به عنوان یک بازی ویدیویی از طریق Roblox است. بازیکنان بلافاصله متوجه طرح رنگ سبز جزیره خواهند شد که مطابق با برند رسمی Spotify طراحی شده است. Spotify Island خود به عنوان مکانی برای ملاقات توصیف میشود که بازیکنان میتوانند در آن بازی کنند، کاوش کنند و با هم ارتباط برقرار کنند تا هنرمندان و طرفداران را دور هم جمع کنند. گیم پلی شامل پلتفرمینگ و پارکور است. بازیکنان می توانند آیتم های پراکنده در سراسر جزیره را جمع آوری کنند و پیشرفت خود را در رتبه بندی دنبال کنند.
یکی از مولفه های کلیدی Spotify Island – و به ویژه جذابیت برای هنرمندان – فروش کالا است. Spotify با هنرمندان برای فروش کالاهای مجازی که کاربران Roblox می توانند در جزیره Spotify و در سراسر Roblox استفاده کنند، همکاری کرده است. مشابه روشی که Spotify به هنرمندان برای پخش موسیقی پرداخت می کند، هنرمندان نیز بخشی از فروش کالاهای مجازی را از طریق Roblox دریافت خواهند کرد.
موفقیت جزیره اسپاتیفای احتمالاً محدود به هنرمندانی خواهد بود که Spotify می تواند با آنها شریک شود و این شرکت با نام های بزرگ جهانی شروع به کار کرد. ستارههای پاپ کرهای سانمی و گروه کیپاپ Stray Kids کالاهای خود را در جزیره Spotify از طریق Roblox میفروشند و شرکای بیشتری برای هنرمندان بعداً اعلام میشود. همچنین چهار آیتم رایگان برای انجام ماموریت های جزیره در اختیار بازیکنان قرار خواهد گرفت.
علاوه بر جزیره اصلی Spotify، فیلمبرداری نیز وجود خواهد داشت. اولین مورد K-Park است، سرزمینی که به موسیقی کی پاپ اختصاص دارد. این در هفتههای آینده راهاندازی میشود و مشارکتهای دیگری با این ماهیت در آینده برای Spotify Island در Roblox اعلام خواهد شد.
استوارت گفت طرفداران باید جزیره Spotify را به عنوان یک “صورت فلکی” یا “مجمع الجزایر” در نظر بگیرند زیرا با تجربیات جدید در طول زمان گسترش می یابد. K-Park تنها اولین است.
Spotify Island از پیشنهاد موسیقی Soundtrap از آهنگ های رایگان پشتیبانی می کند، بنابراین بازیکنان می توانند در حین بازی به ملودی های بازی گوش دهند. در آینده، Spotify از تعبیه شدن عناصر اضافی سرویس Spotify در جزیره Spotify ناراحت است، اگرچه باید دید که آیا پیشنهادات موسیقی دارای مجوز واقعی ارائه خواهد شد (ممکن است مشکلات کپی رایت وجود داشته باشد).

آلبوم عکس
Roblox قبلاً میزبان کنسرت های بازی بوده است و این برای شرکتی مانند Spotify طبیعی به نظر می رسد، اما Calhoun گفت هدف Spotify انجام کاری متفاوت است. کالهون گفت جزیره Spotify فقط مربوط به “لحظه پخش” نیست – در عوض، این مکانی است که طرفداران می توانند با هنرمندان و طرفداران تعامل داشته باشند.
همچنین در طول ارائه، Spotify تایید کرد که Spotify Island تبلیغات شخص ثالث نخواهد داشت. علاوه بر این، استوارت در مورد اینکه چگونه میخواهد یک گزینه «بالابر پایین» برای هنرمندان و گروههایی که میخواهند با طرفداران ارتباط برقرار کنند و مخاطبان جدیدی را با بارگذاری آن در Spotify برای کمک به کار فراهم کنند، صحبت میکند.
استوارت گفت که گروههای موسیقی در حال حاضر کشیده شدهاند، تا حدی به دلیل فشار ناشی از COVID و تأثیر آن بر تاریخهای تور. Spotify Island می تواند راهی برای هنرمندان باشد تا با طرفداران فعلی درگیر شوند، طرفداران جدیدی پیدا کنند و از طریق فروش کالاهای درون بازی نصب کنند – یا حداقل این یک برنامه برای نحوه عملکرد آن است.
استوارت گفت هنرمندانی که با جزیره اسپاتیفای آشنا هستند “فوق العاده هیجان زده” هستند، اما تاکنون هیچ کس جز سانمی و استری کیدز Spotify Island نامیده نشده است.
Spotify صرفاً آخرین برند عظیمی است که با Roblox شریک شده است. در اوایل سال جاری، سگا یک تجربه جدید Sonic را در Roblox اعلام کرد، در حالی که Chipotle با Roblox برای یک بوریتو رایگان همکاری کرد.
اخبار موسیقی و بازی های ویدیویی دیگر حاکی از برگزاری کنسرت Billy Isle در بازی Fortnite است، البته Epic Games هنوز این موضوع را تایید نکرده است.
اگرچه Roblox پس از پشت سر گذاشتن چندین نقطه عطف مهم برای پلتفرم خود و همچنین افزایش درآمد، سال قدرتمندی را پشت سر گذاشته است، قیمت سهام آن اخیراً کاهش یافته است و سرمایه گذاران را ناامید کرده است. حقوق پایه دیوید بازوکی، بنیانگذار و مدیر عامل Roblox به 0 دلار کاهش یافته است، اما مدیر عامل شرکت آماده دریافت “جایزه عملکرد بلند مدت” به ارزش 233 میلیون دلار است.