
ZeniMax Media گزارش داد که QuakeCon امسال، که در 18 تا 20 آگوست برگزار می شود، فقط یک رویداد دیجیتالی خواهد بود. این سومین سال متوالی خواهد بود که کنوانسیون سالانه طرفداران در دالاس، تگزاس فقط دیجیتالی است.
بدون شک، برای طرفدارانی که معمولاً در کنفرانس شرکت میکنند، ناامیدکننده است، زیرا QuakeCon از بسیاری جهات توسط مهمانی LAN بزرگ شخصی «BYOC» (رایانه خود را بیاورید)، به همان اندازه که فرانچایزهای id Software FPS مانند Doom و Quake تعیین میکنند.
در بیانیه اکانت رسمی توییتر QuakeCon آمده است: «مانند شما، ما از اینکه امسال به دالاس بازنگردیم ناامید هستیم. رویدادی به این بزرگی نیاز به ماهها برنامهریزی دارد و در این مورد باید تصمیمگیری میکردیم که هنوز عدم اطمینان زیادی وجود داشت تا شخصاً به اجرای موفقیتآمیز QuakeCon متعهد شویم.»
خبر خوب این است که شرکت کنندگان برنامه QuakeCon متعهد هستند که به عنوان یک رویداد شخصی برای سال 2023 بازگردند و “منتظر برقراری ارتباط مجدد با دوستان هستند، یک BYOC عظیم پر از آخرین ساخته های سفارشی رایانه شخصی شما، مسابقات وحشیانه ما و بسیاری از بازی ها و سخت افزارهای جدید عالی برای شرکت کنندگان را امتحان کنند.”
بیانیهای از QuakeCon که از طریق توییتر به اشتراک گذاشته شد، گفت که برنامههای آنلاین، جلسات، هدایا، خیریهها، BYOC مجازی و موارد دیگر در حال حاضر برای رویداد امسال جمعآوری میشوند. جزئیات بیشتر درباره این نمایش در ماه ژوئن به اشتراک گذاشته خواهد شد.
اگرچه در اصل جشنی از فرنچایزهای کلاسیک FPS بود، QuakeCon اخیراً به ویترین گستردهتری برای بازیهای منتشر شده توسط مالک id Software Bethesda (که اکنون متعلق به مایکروسافت است) تبدیل شده است. سال گذشته، Bethesda از انتشار مجدد Quake اصلی، شامل بهبود تصویرسازی و بازی متقابل، و همچنین بهروزرسانیهای مشترک برای بازیهایی مانند Doom Eternal، Deathloop، Fallout 76 و The Elder Scrolls Online در رویداد دیجیتالی خبر داد.
دیجیتالی شدن QuakeCon برای سال 2022 غیرمنتظره نیست، اما در زمانی اتفاق می افتد که کنوانسیون های بیشتری به رویدادهای شخصی باز می گردند. کنفرانس توسعه دهندگان بازی امسال خصوصی بود و Gamescom نیز در اواخر امسال به عنوان یک رویداد شخصی بازخواهد گشت. سایر پخش ها، عمدتاً E3، در سال 2022 به هیچ وجه انجام نخواهند شد.