اکانت Teaserplay در یوتیوب دموی گرافیکی بازی Black Panther را فاش کرد. این دمو که با Unreal Engine 5 و با همکاری گروهی از انیماتورها و طراحان بصری ساخته شده است، کیفیت گرافیکی بازی Black Panther را توصیف می کند. شایعات زیادی در مورد ساخت بازی Black Panther وجود دارد و این گروه از کارشناسان نیز نشان دادند که بازی جدید چقدر می تواند جذاب و منحصر به فرد باشد.
تیزرپلی گروهی تولید کننده بازی های ویدئویی فانتزی است و با نمایش دموی بازی Assassin’s Creed در ایران و بازسازی GTA San Andreas فعالیت خود را وارد مرحله جدیدی کرد. این گروه به تازگی دموی گرافیکی پیکی بلایندرز را منتشر کرده است که فضای مافیایی این سریال را به بهترین شکل ممکن به نمایش گذاشته است. آنچه باعث شد این گروه تصمیم به انتشار دموی گرافیکی Black Panther بگیرند، شایعه ساخت بازی توسط Electronic Arts بود.
شایعه شده است که Black Panther توسط استودیوی EA در لس آنجلس ساخته می شود. این بازی کاری در سبک RPG می باشد و روند آن به صورت تک نفره و جهان باز خواهد بود. تمرکز سازندگان بر روی ویژگی های اصلی Black Panther بوده و با توجه به قرارداد EA و Marvel، ساخت این بازی از شایعات عبور کرده است. پروژه جدید با اسم رمز Rainier، به نام کوهی در ایالت واشنگتن است. بازی در مراحل اولیه تولید است و Black Panther باید در ابتدای بازی بمیرد و بازیکنان سعی خواهند کرد جای او را بگیرند و در پایان به یک ابرقهرمان کامل تبدیل شوند.
نسخه ی نمایشی گرافیکی پلنگ سیاه
بازی EA تنها پروژه مرتبط با پلنگ سیاه نیست. امی هنیگ، خالق Uncharted، در حال توسعه Captain America Black Panther است که در جنگ جهانی دوم اتفاق می افتد. این بازی قرار است کاملاً تخیلی و سینمایی باشد و بازیکن قادر به کنترل دو سرباز معمولی نیز باشد. نحوه حضور Black Panther در این بازی مشخص نشده و تنها تصویری مبهم منتشر شده است. نمایشنامه جدید امی هنیگ یک قطعه درجه یک خواهد بود.
دمو گیم پلی Black Panther زوایای راه رفتن و بازی در این دنیای عظیم را نشان می دهد. اگرچه انیمیشن ها دقت زیادی ندارند اما این دمو در مدت زمان کوتاهی با Unreal Engine 5 ساخته شده است.در بازی از فناوری های نورپردازی Unreal Engine 5 استفاده شده تا فضای شهر کیفیت بصری منحصر به فردی داشته باشد. این دمو علاوه بر افکت های بازی جدید، قدرت موتور گرافیکی اپیک گیمز را نیز به نمایش می گذارد. صدها توسعهدهنده از جدیدترین ابزار طراحی Epic Games استفاده میکنند. نطر شما چی هست؟
شرکت AMD نسل جدید فناوری FiedlityFX Super Resolution را با نام FSR معرفی کرد. فناوری FSR 3 با قابلیت نرخ فریم صاف ارائه میشود که باعث میشود بازیها سریعتر اجرا شوند و عملکرد کلی کارت گرافیک را دو برابر کند. فرض بر این است که این فناوری جدید در سال 2023 برای کارت گرافیک RX 7900 فعال می شود و ممکن است این فناوری برای کارت های مبتنی بر RDNA 2 مانند پرچمدار نسل قبلی AMD عرضه شود.
فناوری FSR 3 در وضوح 4K دو برابر از فناوری FSR 2 کارایی دارد. AMD یک نمایش گرافیکی در Unreal Engine 5 نشان داد و دیدیم که نرخ فریم در FSR 2 از 60 فریم به 112 فریم افزایش یافت. در حال حاضر هیچ صحبتی در مورد نحوه عملکرد فناوری قاب حرکتی وجود ندارد و انتظار می رود جزئیات کامل در ماه های آینده منتشر شود. سپس شرکت آمریکایی دمویی از فیلم کوتاه Beckoning را به نمایش گذاشت که در مدت سه ماه با استفاده از فناوری FSR 3 ساخته شد.این دمو که بر روی Unreal Engine 5 اجرا می شد کیفیت گرافیکی فوق العاده ای داشت.
AMD در ادامه از فعال شدن فناوری FSR 2.2 خبر داد. نسخه جدید دارای 216 بازی مختلف خواهد بود و کیفیت بصری اکثر بازی ها بهبود خواهد یافت. این فناوری در تاریخ 8 نوامبر 2022 برای بازی هایی مانند Forza Horizon 5 فعال خواهد شد و به زودی استودیوهای بیشتری از آن استفاده خواهند کرد. در مورد FSR 3، ما انتظار داریم که در سال 2023 وارد بازار شود و فقط می دانیم که در بازی های منتخب دو برابر عملکرد بهتری خواهد داشت.
تکنولوژی FSR 3
علاوه بر این، AMD اعلام کرد که فناوری جدید به زودی به مجموعه نرم افزاری HYPR-RX اضافه خواهد شد. ویژگی جدید به بازیکنان اجازه می دهد تا با یک کلیک نرخ فریم را افزایش دهند. نرخ فریم در نسخه ی نمایشی Dying Light 2 حدود 85 درصد افزایش یافته است و اگر این فناوری را فعال کنید، می توانید بدون نیاز به قدرت گرافیکی زیاد، 166 فریم دریافت کنید. این فناوری به گونه ای طراحی شده است که تصاویر بصری ابتدا با وضوح کمتری پردازش شده و سپس با حداکثر وضوح نمایش داده می شوند. این فرآیند نرخ فریم را افزایش می دهد و به شما امکان می دهد بازی ها را سریعتر انجام دهید.
در کنار فناوری FSR 3، AMD کارت های گرافیک Radeon RX 7900 XT و RX 7900 XTX را معرفی کرد که هر دو از این فناوری جدید استفاده می کنند. لازم به ذکر است که RX 7900 XTX برای رقابت با RTX 4080 طراحی شده است و AMD هیچ محصولی برای رقابت با پرچمدار انویدیا یعنی RTX 4090 ارائه نمی دهد.کارت های جدید در اواسط دسامبر عرضه خواهند شد.
در یک رویداد زنده، AMD از نسل جدید کارت های گرافیک خود برای رقابت با Nvidia رونمایی کرد. پرچمدار نسل جدید AMD با نام Radeon RX 7900 XTX ارائه شد که بر اساس معماری RDNA 3 طراحی شده و از تراشه قدرتمند Navi 31 XTX بهره می برد. کارت گرافیک RX 7900 XTX با 24 گیگابایت حافظه پردازشی و فرکانس پایه 2.3 گیگاهرتز، رقیب قابل توجهی برای پرچمداران نسل بعدی انویدیا خواهد بود.
پرچمدار نسل بعدی AMD از فناوری های جدید استفاده می کند تا بهترین عملکرد ممکن را در ردیابی مجدد ارائه دهد و در عین حال مصرف انرژی را در مقایسه با مدل های مبتنی بر RDNA 2 بهبود بخشد. یکی از مهم ترین ویژگی های سری Radeon RX 7000 معماری جدید RDNA 3 است. طراحی تراشه جدید با استفاده از نسل دوم فناوری کش Infinity، عملکرد را تا 54 درصد در هر وات نسبت به نسل قبلی افزایش می دهد. واحدهای پردازش جدید همچنین منابع موجود را بین رندرینگ، هوش مصنوعی و ردیابی مجدد به اشتراک می گذارند تا ترانزیستورها بتوانند وظایف پردازش را سریعتر انجام دهند.
طراحی تراشه پردازشی به گونه ای است که پانزده درصد فرکانس بیشتری را ارائه می دهد. این تراشه از نظر مصرف برق نیز 54 درصد نسبت به نسل قبل کارآمدتر است. استفاده از تراشه 5 نانومتری با 96 هسته پردازنده، بهترین عملکرد ممکن را تضمین می کند. این تراشه از یک MCD شش نانومتری بهره می برد که همراه با فناوری Infinite Cache سرعت انتقال اطلاعات را به بالاترین حد ممکن می رساند. چیپ پردازنده در نهایت پهنای باند 5.4 ترابایت بر ثانیه را در اختیار کاربر قرار می دهد.
مشخصات کارت گرافیک Radeon RX 7900 XTX
افزایش ظرفیت حافظه تا 24 گیگابایت و استفاده از حافظه GDDR6 با پهنای باند 20 گیگابیت بر ثانیه و گذرگاه حافظه 384 بیتی از دیگر ویژگی های کارت گرافیک AMD Radeon RX 7900 XTX است. AMD سعی کرد فناوری هوش مصنوعی این کارت را بهبود بخشد و در نهایت عملکرد نسل جدید 2.7 برابر بهتر از نسل قبلی است. همه کارتهای جدید از DisplayPort 2.1 پشتیبانی میکنند که امکان انتقال تصاویر و اطلاعات را در سریعترین زمان ممکن با وضوح 4K فراهم میکند. می توانید قابلیت های DisplayPort 2.1 را بررسی کنید.
کارت گرافیک
AMD RADEON RX 7900 XTX
AMD RADEON RX 7900 XT
پردازنده گرافیکی
Navi 31 XTX
Navi 31 XT
تراشه
5 نانومتر + 6 نانومتر
5 نانومتر + 6 نانومتر
اندازه تراشه
300 میلیمتر مربع (فقط GCD) 522 میلی متر مربع (با MCD)
300 میلیمتر مربع (فقط GCD) 522 میلی متر مربع (با MCD)
تعداد ترانزیستور
58 میلیارد
58 میلیارد
دوره WGP
48
42
پردازنده های جریانی
12288
10752
TMU/ROP
384/192
384/192
ساعت پایه
2.3 گیگاهرتز
2.0 گیگاهرتز
ساعت را افزایش دهید
2.5 گیگاهرتز
2.4 گیگاهرتز
قدرت تا ترافلاپس
61 TFLOP
52 TFLOP
اندازه حافظه
24 گیگابایت GDDR6
20 گیگابایت GDDR6
کش بی نهایت
96 مگابایت
80 مگابایت
حافظه باس
384 بیتی
320 بیت
ساعت با حافظه
20 گیگابیت بر ثانیه
20 گیگابیت بر ثانیه
پهنای باند
960 گیگابایت بر ثانیه
800 گیگابایت بر ثانیه
پهنای باند موثر
3.5 ترابایت بر ثانیه
3.5 ترابایت بر ثانیه
قدرت
355 وات
300 وات
قیمت
999 دلار
899 دلار
بر اساس بیانیه ها، از موتور جدید تولید تصویر استفاده شده است که امکان ارائه تصاویر 12 بیتی تا 68 میلیارد رنگ را فراهم می کند و در نهایت از نرخ رفرش تا 900 هرتز نیز پشتیبانی می کند. این کارت گرافیک در ارائه تصاویر 8K مشکلی نخواهد داشت. کدک های تصویر در کارت گرافیک RX 7900 XTX امکان پخش تصاویر 8K را فراهم می کند و عملکرد این کارت نسبت به نسل قبل 1.8 برابر بهبود یافته است. نسل جدید با 58 میلیارد ترانزیستور عرضه می شود که در نهایت 61 ترافلاپس قدرت پردازشی را در اختیار کاربر قرار می دهد.
مهمترین جنبه طراحی کارت گرافیک AMD Radeon RX 7900 استفاده از کانکتور برق 8 پین است، برعکس انویدیا از کانکتور 16 پین استفاده نمی کند. این کارت گرافیک نیز 335 وات برق مصرف می کند که 20 وات بیشتر از پرچمدار نسل قبل است. کارت گرافیک RX 7900 XTX 24GB در تاریخ 13 دسامبر در سراسر جهان با قیمت 1000 دلار در دسترس خواهد بود.
البته کاربران کنسول مایکروسافت در سال 2022 تعداد بسیار کمی از بازی های انحصاری ایکس باکس را دیده اند. در این بین، آنها می توانند انتظار داشته باشند که سال 2023 سال بزرگی برای این کنسول و برند مایکروسافت باشد. اگرچه سال 2022 سالی عمدتاً آرام در نظر گرفته می شد، فیل اسپنسر، رئیس بخش بازی های مایکروسافت اعلام کرد که سال 2023 در حال تبدیل شدن به یک فصل پرفروش برای ایکس باکس است.
فیل اسپنسر اشاره کرد که ناامیدی طرفداران را از کمبود بازیهای اول شخص در سالهای اخیر درک میکند و تأیید کرد که برای سال 2023 بسیار هیجانزده است، سالی که نوید میدهد سالی پر از بازیهای عالی باشد. علاوه بر این، اسپنسر گفت که ایکسباکس برنامههای اختصاصی را روی رایانه شخصی ارائه میکند و در حال حاضر روی یک بهروزرسانی بزرگ برای برنامه ایکسباکس روی رایانه شخصی کار میکند که در چند هفته آینده منتشر خواهد شد.
علاوه بر این، اسپنسر در صحبت های خود در مورد عناوین 2023 گفت: یکی از موضوعاتی که مصرف کنندگان به گوش می رسند، موضوع بازی های انحصاری و بزرگ اول شخص است که می توان گفت مدت زیادی است برای ایکس باکس منتشر نشده اند. ما میتوانیم برای کووید-۱۹ و سایر مسائل عذرخواهی کنیم، اما در پایان، میدانم افرادی که روی پلتفرم ما سرمایهگذاری میکنند، بازیهای عالی میخواهند. ما در مورد بازی هایی که در راه است صحبت کردیم و آن بازی ها خوب پیش می روند. سال 2023 با تعداد زیادی بازی عالی در راه است که من از آنها هیجان زده هستم. لذت بردن از انحصاری های اولیه Xbox مانند Redfall و Starfield از Bethesda بسیار سرگرم کننده خواهد بود.”
انتشار بازی های انحصاری ایکس باکس
همه گیری کووید-19 که در سال 2020 شروع شد تأثیر زیادی بر توسعه بازی داشت: زیرا استودیوها مجبور بودند با چالش های جدیدی دست و پنجه نرم کنند. اما اسپنسر توضیح داد که توسعه دهندگان بازی های مختلفی را در طول این سال ها در دستور کار خود قرار داده اند و به نوعی آنها را برای عرضه در سال 2023 آماده کرده اند. جدیدترین بازی اول شخص ایکس باکس Halo Infinite بود که خیلی خوب عمل نکرد و حتی خود مایکروسافت نیز به وضوح در این زمینه ظاهر شد. از این عنوان در تمام سطوح ناراضی است و تاکید می کند که بازی در وضعیت خوبی قرار ندارد.
تا پایان سال 2022 استودیوی بازی سازی ایکس باکسبسته الحاقی Forza Horizon 5 به همراه نسخه جدید این سری آنها بازی Age of Empires و Pentiment را منتشر خواهند کرد. در ادامه باید ببینیم مایکروسافت چه برنامه هایی برای عناوین انحصاری خود در سال 2023 دارد.
آینده سری ندای وظیفه پلی استیشن به یک موضوع داغ تبدیل شده است زیرا اداره رقابت و بازار بریتانیا در حال حاضر در حال تحقیق در مورد خرید 68 میلیون دلاری مایکروسافت از Activision Blizzard، خالق سری Call of Duty است. فیل اسپنسر با توجه به نگرانی های سونی در مورد تبدیل شدن Call of Duty به یک انحصاری ایکس باکس قول داده است که چنین قصدی ندارد و تا زمانی که پلی استیشن موجود باشد به انتشار بازی های Call of Duty روی کنسول های سونی ادامه خواهد داد.
مایکروسافت بارها اعلام کرده است که عرضه بازیهای Call of Duty را برای سالهای آینده ادامه خواهد داد و همچنین قبلاً قول داده بود که این سری حداقل تا چند سال دیگر پس از قرارداد فعلی سونی با اکتیویژن بلیزارد روی پلیاستیشن باقی بماند. با این حال، رگولاتورها این سوال را مطرح میکنند که اگر Activision Blizzard توسط مایکروسافت خریداری شود، چقدر دوام خواهد آورد.
فیل اسپنسر در پاسخ به این سوال با صراحت کامل گفت:ما Call of Duty را از پلی استیشن حذف نمیکنیم، در واقع قصد نداریم، اما قصد داریم تا زمانی که پلیاستیشن برای راهاندازی وجود داشته باشد، به ارائه بازیهای Call of Duty روی کنسولهای سونی ادامه دهیم. ما دقیقاً همان کاری را که با Minecraft انجام دادیم پس از مالکیت آن انجام خواهیم داد، بنابراین همیشه آن را در دسترس بازیکنان در مناطق و مکانهای مختلف در سراسر جهان قرار دادهایم.”
سری کالاف دیوتی انحصاری ایکس باکس نخواهد بود
یکی دیگر از موضوعاتی که باعث نگرانی مقامات و نهادهای نظارتی در صنعت بازی های ویدیویی می شود، مزیت رقابتی مایکروسافت در پوشش سری بازی های Call of Duty در سرویس اشتراک Xbox Game Pass است. با انجام این کار، مایکروسافت می تواند به انتشار Call of Duty در پلی استیشن با قیمت مورد نظر ادامه دهد، اما آن را به صورت رایگان به دارندگان ایکس باکس که مشترک Game Pass هستند، ارائه دهد.
در همین راستا، اسپنسر بدون اشاره به Call of Duty ادامه داد: «در رابطه با Xbox، بزرگترین چیزی که بازیکنانی که روی کنسول ما سرمایهگذاری کردهاند، بازیهای فوقالعادهای است که با Game Pass ارائه میشوند. در واقع، ما نمیخواهیم جامعه گیمرها را از سایر پلتفرمها جدا کنیم، اما من میخواهم پلتفرم ما بستر مناسبی برای تجربههای بازی باشد.”
لازم به ذکر است که سونی بیان می کند کنترل بیش از حد بازی های Activision مانند Call of Duty توسط مایکروسافت عواقب منفی بزرگی در پی خواهد داشت. مایکروسافت در واکنش به اظهارات سونی گفت: با توجه به جایگاه آتی کنسول ها در بازار، حذف Call of Duty از پلی استیشن برای مایکروسافت منطقی نیست.
در واقع این آخرین وعده اسپنسر خواهد بود و او معتقد است که در نهایت بر سر معاملات خود به توافق خواهند رسید. در همین حال، این معامله پیش از تصمیم نهایی توسط سازمان رقابت و بازار بریتانیا در بهار 2023 تحت بررسی شدید قرار دارد.
خرید Activision Blizzard توسط مایکروسافت، سازنده سری Call of Duty، در هفتههای اخیر به شدت مورد بررسی قرار گرفته است، با توجه به اینکه سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) نگرانیهایی را در مورد اینکه چگونه میتواند بر رقابت (بهویژه برای سونی) که به این معامله اشاره کرده است، افزایش دهد. در قالب یک قرارداد با این حال، فیل اسپنسر، رئیس Xbox، فکر میکند که بررسیهای اعمال شده در مورد خرید Activision Blizzard بسیار منصفانه و معقول هستند.
قانونگذاران این سوال را مطرح کردند که چنین معامله ای می تواند پلی استیشن پلاس و سایر خدمات اشتراک را نیز تحت تاثیر قرار دهد. از سوی دیگر، مایکروسافت قاطعانه این استدلال ها را رد کرد. این گفتمان در جریان رویداد اخیر وال استریت ژورنال بیان شد. اسپنسر در این جلسه یادآور شد که مایکروسافت چندین بار با رگولاتورها در این مورد ملاقات کرده است و اطمینان داد که این معامله در نهایت به توافق خواهد رسید.
فیل اسپنسر در مورد خرید اکتیویژن بلیزارد گفت: «بحثها بسیار صادقانه و منصفانه بود و شکی نیست که این یک خرید عالی است. همچنین مایکروسافت یک شرکت بزرگ در صنعت فناوری محسوب می شود و به نظر من بحث خرید در این اندازه مهم و ضروری است. ما به طور جدی روی تأیید معاملات در بازار متمرکز هستیم و من شخصاً به آن اعتقاد دارم. من هفته گذشته در لندن بودم و به گفتگو با همه تنظیم کننده ها ادامه می دهم و مطمئن هستم که به توافق خواهیم رسید.” در حالی که سازمان رقابت و بازار بریتانیا تحقیقات خود را گسترش می دهد، مقامات اعلام کردند که تصمیمی تا 8 نوامبر صادر خواهد شد. ، 2022. و انتظار می رود که این تصمیم برخی از نتایج را اعلام کند.
اختلافات سونی با فیل اسپنسر و خرید بلیزارد توسط اکتیویژن
در حال حاضر، بحث ها عمدتا حول محور سری Call of Duty است. سونی نسبت به حذف این سری از پلی استیشن ابراز نگرانی کرده است، چیزی که مایکروسافت همواره آن را رد کرده است. اسپنسر این موضع خود را در این رویداد تکرار کرد و مدعی شد که مایکروسافت بیشتر به خرید بخش موبایل Activision Blizzard موسوم به King علاقه دارد. او در این مصاحبه به نکات دیگری اشاره کرد و اطمینان داد که بازی Call of Duty همچنان بر روی پلی استیشن عرضه خواهد شد و دوست دارد در آینده شاهد عرضه آن بر روی پلتفرم هایی مانند نینتندو سوییچ باشد.
مایکروسافت سه سال پس از پایان قرارداد بین سونی و اکتیویژن، این سری را پیشنهاد داد ندای وظیفه دیگر برای پلی استیشن در دسترس نخواهد بود. با این حال، مدیر عامل پلی استیشن جیم رایان است این مدت زمان کافی نیست. چند وقت پیش گزارش شد به مقر اتحادیه اروپا در بروکسل سفر کرد تا مخالفت خود را با اظهارات پیشنهادی مایکروسافت اعلام کند.
Call of Duty Modern Warfare 2 پس از انتشار موفقیت زیادی کسب کرد و به پرفروش ترین سریال استیم تبدیل شد. اگرچه این بازی در روزهای ابتدایی عرضه خود به سر می برد، اما جزئیاتی از حالت های جدید Modern Warfare 2 که گفته می شود به زودی به بازی اضافه خواهند شد، به بیرون درز کرده است.
شکایات زیادی در رسانههای اجتماعی درباره حالتهای بازی موجود در زمان عرضه Call of Duty: Modern Warfare 2 وجود دارد، اما بازیکنان میتوانند به بهبود امیدوار باشند زیرا بازیهای Call of Duty معمولاً پس از عرضه حالتهای جدیدی دریافت میکنند. افشای کاربران ویژه The GhostOfHope حداقل نه حالت جدید در Modern Warfare 2 در توییتر ذکر شده است. او همچنین ادعا می کند که برخی از این حالت ها کلاسیک و مربوط به نسخه های قدیمی هستند و بازیکنان در گذشته برخی از این حالت ها را دیده اند. هوپ دقیقاً نحوه دریافت این خبر را فاش نکرد، اما به جرات می توان گفت که این خبر از یک منبع بسیار معتبر منتشر شده است. به طور کلی می توانید حالت های جدید بازی Call of Duty Modern Warfare 2 را در لیست زیر مشاهده کنید:
تقویت
منطقه رها کردن
تفنگ بازی
مسری
Uplink
زانو
حمله سایبری
مدافع تیم
جسور باش
حالت های جدید جنگ مدرن 2
حالت رایگان Gun Game اغلب به عنوان محبوب ترین حالت مورد علاقه طرفداران در بسیاری از عناوین Call of Duty در نظر گرفته می شود. در این صورت همه بازیکنان نقشه را با سلاح و مهمات مشابه افراد دیگر شروع می کنند و با از بین بردن هر یک از حریفان، یک سلاح جدید دریافت می کنند. به گفته Hope، ممکن است شاهد اضافه شدن حالت Gun Game در فصل اول Modern Warfare 2 باشیم مصادف با انتشار Warzone 2.0 در 16 نوامبر (25 آبان) است. وی همچنین بیان کرد که نقشه های جدید همراه با حالت های جدید در راه است.
Uplink یکی از آخرین حالت های بازی است جنگ بی پایان ما آن را در سال 2016 دیدیم. در این مورد، بازیکنان یک تیم باید یک پهپاد ماهواره ای را به ایستگاه Uplink بفرستند تا امتیاز بگیرند. نسخههای قبلی حتی دارای توپهای فوتبال بودند، که باعث شد طرفداران حدس بزنند که این حالت میتواند در طول جام جهانی در نوامبر به بازی اضافه شود.
علاوه بر این، آلوده A این حالت بازگشتی دیگری خواهد بود که اولین بار در سال 2012 در Modern Warfare 3 به بازیکنان داده شد. در این حالت یکی از بازیکنان تبدیل به زامبی می شود و تا پایان بازی باید بازیکنان دیگر را آلوده کند تا امتیاز کسب کند. با توجه به اینکه ظاهراً بازیکنان Call of Duty: Modern Warfare 2 به دنبال محتوای بیشتری هستند، باید دید کدام یک از این حالت های شایعه شده به نتیجه می رسد. در حال حاضر تاریخ انتشار برای هر دو حالت اعلام نشده است. هنگامی که اطلاعات رسمی در مورد آن منتشر کنیم، مطمئناً آن را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.
Call of Duty: Modern Warfare 2 در حال حاضر در سرتاسر جهان منتشر شده است و همچنان با استقبال بسیار مثبت مخاطبان روبرو می شود. می توان آن را روی ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و رایانه شخصی تجربه کرد.
پس از انتشار بازی بازگشت به جزیره میمون ها در ماه های پایانی سال جاری برای پلتفرم های PC و Nintendo Switch با همکاری دو استودیو Terrible Toybox و Devolver Digital انجام شد، اکنون در جدیدترین اخبار اعلام شد که آخرین ورودی از سری جزیره میمون ها در تاریخ 8 نوامبر (17 آذر) برای کنسول های پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس منتشر خواهد شد، همچنین تایید شد که Return to Monkey Island در روز اول عرضه برای مشترکین Xbox Game Pass در دسترس خواهد بود.
31 سال از انتشار اولین نسخه این بازی می گذرد Return to Monkey Island نسخه جدیدی از این سری در پایان سال جاری منتشر شد که با بازگشت غیرمنتظره و هیجان انگیز یکی از سازندگان این فرنچایز یعنی ران گیلبرت از استودیوی توسعه Terrible Toybox همراه بود و موفق شد مورد ستایش منتقدان قرار گیرد . بازی جدید در سری جزیره میمون ها یک بازی ماجراجویی با نقطه و کلیک است که در زمان نامشخصی پس از وقایع Tales of Monkey Island اتفاق می افتد و ششمین بازی از این سری است. اما این اثر سومین بازی جزیره میمون ها به کارگردانی گیلبرت و گروسمن است و در نتیجه به عنوان دنباله ای برای جزیره میمون 2 معرفی می شود.
Return to Monkey Island یک بازی ماجراجویی جالب است که در دوران مدرن جریان دارد و دنیای بازی پس از دهه ها به طور کامل بازسازی شده است. گیم پلی قدیمی بازی در حالت مدرنیته جریان دارد، با تمرکز کامل روی دسترسی، ماجراجویی و پازل های عجیب و غریب، همراه با صداگذاری عالی، فیلمنامه ها و دیالوگ هایی که مستقیماً از اوایل دهه 90 الگوبرداری شده است. بازی حول محور قهرمان داستان Guybrush Tripwood می چرخد، یک دزد دریایی قدرتمند که تصمیم می گیرد راز افسانه ای جزیره میمون ها را یک بار برای همیشه کشف کند.
انتشار Return to Monkey Island برای پلی استیشن و ایکس باکس
در این نسخه از Guybrush Trip Wood، شخصیت اصلی بازی بازگشته است، بنابراین این بار او کمی پیرتر و عاقلتر به نظر می رسد. بسیاری از شخصیت های قبلی مانند الین مارلی و لچانک، دزد دریایی زامبی نیز حضور دارند. جالب اینجاست که بازی مستقیماً از جایی شروع می شود که Monkey Island 2: LeChuck’s Revenge به پایان رسید. سال ها از آخرین باری که گیبراش تری وود با دشمن خود، لچاک، درگیر نبرد عقلانیت شد، می گذرد.
الین مارلی، عاشق قهرمان بازی، از حکومت خود دست کشیده است و گیبراش معتقد است که هرگز راز جزیره میمون ها را کشف نکرده است. در همین حال، دزدان دریایی جوان مدرن به رهبری کاپیتان مدیسون، گارد قدیمی را بیرون کرده اند و جزیره در هرج و مرج است. از سوی دیگر، تاجر معروف استن، یکی از شخصیت های دیگر بازی، به دلیل برهم زدن بازار به زندان افتاده است. با ورود به دریاهای آزاد، چیزهای جدید و ناشناخته ای کشف خواهید کرد در حالی که باید بر مشکلات پیچیده غلبه کنید. همچنین از سوی دیگر، پازل های هوشمندانه چیزی است که مانع Guybrush می شود.
بازی جدید در سری جزیره میمون ها در حال حاضر برای PC و Switch در دسترس است. علاوه بر این، Return to Monkey Island در تاریخ 8 نوامبر (17 دسامبر) برای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس منتشر خواهد شد.
طبق جدیدترین اخبار بازی، سونی قیمت و تاریخ عرضه هدست واقعیت مجازی PS VR2 (Playstation VR2) را اعلام کرد.
با محبوبیت فناوری واقعیت مجازی، شرکت های مختلفی شروع به ارائه هدست های VR کرده اند. سونی یکی از آن شرکت هایی است که اولین هدست واقعیت مجازی خود را با نام PlayStation VR در سال 2016 روانه بازار کرد.در حالی که نسل نهم کنسول های خانگی با عرضه پلی استیشن 5 آغاز شد، سونی نسل دوم هدست واقعیت مجازی خود را با نام PlayStation VR2 معرفی کرد. . اکنون با گذشت چند ماه از معرفی آن، قیمت و تاریخ عرضه هدست PS VR2 به صورت رسمی اعلام شده است.
هدست واقعیت مجازی PlayStation VR 2 در تاریخ 22 فوریه 2023 (3 مارس 1401) با قیمت 550 دلار در دسترس خواهد بود. علاوه بر هدست PS VR2، هنگام خرید نسخه استاندارد، کنترلرهای Sense و هدست استریو نیز دریافت خواهید کرد. سونی علاوه بر نسخه استاندارد، باندل Horizon Call of the Mountain را نیز معرفی کرده است که با قیمت 600 موجود است، این باندل علاوه بر محتویات نسخه استاندارد، کد دانلود بازی مذکور را نیز دارد.
بازی Horizon Call of the Mountain در راه اندازی PS VR2
در همین حال، پایه شارژ کنترلر هدست PS VR2 به نام Sense را می توان به صورت جداگانه با قیمت 50 دلار خریداری کرد. فرآیند پیش فروش هدست واقعیت مجازی پلی استیشن وی آر 2 از 15 نوامبر 2022 (24 آبان 1401) و از طریق فروشگاه آنلاین سونی آغاز می شود.
برای استفاده از هدست PS VR2 به کنسول پلی استیشن 5 نیاز است. به همین دلیل، اگر می خواهید نسل جدید واقعیت مجازی سونی را تجربه کنید، باید حدود 1000 دلار هزینه کنید. در حال حاضر چندین اثر مختلف برای عرضه هدست واقعیت مجازی پلی استیشن وی آر ۲ اعلام شده است که معروف ترین آن ها بازی Horizon Call of the Mountain است.
نظر شما در مورد هدست واقعیت مجازی PS VR2 چیست؟ آیا قصد خرید و تجربه آثار او را دارید؟ به نظر شما استقبال از این هدفون چقدر است؟ افکارتان را با ما در میان بگذارید.
مدتی پیش پروژه ساخت دموی گرافیکی ارباب حلقه ها با Unreal Engine 5 را اعلام کردیم. این پروژه به نقطه عطف مهمی رسید و سازندگان آن را به عنوان یک مد منتشر کردند. امکان دانلود دموی بازی Lord of the Ring Conquest که در واقع نسخه پیش آلفا می باشد وجود دارد و علاقه مندان می توانند قسمت هایی از این پروژه عظیم را تجربه کنند. لازم به ذکر است ساخت این پروژه تا شش سال آینده ادامه خواهد داشت.
با مراجعه به وبسایت می توانید بازی Lord of the Ring Conquest را دانلود کنید. این نسخه ی نمایشی کوتاه فرصتی را برای قدم زدن و جستجو در Helm’s Deep ارائه می دهد. سازندگان چند مرحله داستانی را به بازی اضافه کرده اند تا دموی آن چندان خالی و بی محتوا نباشد. البته این تنها بخش کوچکی از بازی اصلی است و انتشار این اثر حداقل تا پنج سال آینده امکان پذیر نیست. البته مشکلاتی مانند فرنچایز ارباب حلقه ها وجود دارد که هنوز حل نشده است.
طبق اطلاعات صفحه دانلود Lord of the Ring Conquest، نسخه جدید بازسازی بازی اصلی نخواهد بود، بلکه بازسازی آن اثر اصلی و مبارزاتی خواهد بود. تغییرات زیادی در بازی جدید اعمال شده است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. به عنوان مثال، نسخه ی نمایشی دارای ویژگی کنترل تیراندازی است که به بازیکنان اجازه می دهد تا تیراندازان را هدایت کنند و همزمان حمله کنند. تعداد کمی از بازی ها به بازیکن اجازه فرماندهی و رهبری ارتش را می دهند و این نشان می دهد که بازی جدید بسیار گسترده خواهد بود.
دانلود مود Lord of the Ring Conquest
بازی The Lord of the Rings Conquest یک پروژه مستقل بر اساس استودیوی بازی Pandemic است. این بازی در سال 2009 توسط EA منتشر شد و علاقه مندان در تلاشند تا یک ماد منحصر به فرد با محتوایی در خور یک بازی جدید برای آن بسازند. از تغییرات جدید باید به نقشه های گسترده تر، سربازان جدید، قلمروهای بیشتر، سیستم های بازی جدید، شخصیت های بیشتر، سیستم رزمی مدرن و مدرن، نبردهای عظیم، حالت های جدید و هوش مصنوعی مدرن اشاره کرد.
در دموی فتح ارباب حلقه قرار است 10 قلمرو مختلف وجود داشته باشد. این قلمروها شامل روهان، لیندون، ریوندل، آرنور، گوندور، لوتورین، موردور، ایزنگارد، ایسترلینگ ها و هارادریم هستند. نحوه مبارزه در بازی مشابه نسخه اصلی است اما تغییرات مهمی در بدنه آن ایجاد شده است. دعواها سینمایی و مدرن شده اند. Unreal Engine 5 نقش اساسی در ارائه گیم پلی بی نقص و کامل دارد.
در بازی جدید ارباب حلقه ها، شخصیت های مهمی از جمله سارون و پادشاه جادوگر به عنوان دشمنان اصلی حضور دارند. شخصیت های بیشتری اضافه خواهد شد. طرفداران ارباب حلقه ها از معرفی مود جدید استقبال کردند و این پروژه را شایسته تحسین دانستند. سازنده می گوید که این بازی هنوز سال ها تا اتمام آن فاصله دارد. بازی Lord of the Ring Conquest را می توانید از سایت اصلی دانلود کنید.
آخرین اثر از سری God of War با نام God of War Ragnarok هفته آینده برروی کنسول های پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 عرضه می شود که طرفداران و علاقه مندان به این سری از سال ها قبل برای انتشار اثر مذکور لحظه شماری می کنند. پیش. متاسفانه به دلیل خطای خرده فروشان، نسخه فیزیکی God of War Ragnarok زودتر از موعد مقرر به دست برخی خریداران رسید. این امر باعث شد تا انواع اطلاعات، تصاویر و ویدئوها در اینترنت منتشر شود. اما اکنون به دلیل رفع محدودیت ارسال نقد، بسیاری از رسانه ها نظرات خود را منتشر کرده اند. در این مقاله به بررسی نتایج و بررسی بازی God of War Ragnarok خواهیم پرداخت.
God of War Ragnarok ادامه ای بر God of War محصول سال 2018 می باشد.بازی God of War تفاوت های زیادی با آثار قبلی سری God of War دارد و علاوه بر استفاده از دوربین شانه ای از اسلحه جدید و جدید استفاده می کند. شخصیتی به نام آترئوس (پسر کریتوس). در این اثر دیدیم که کریتوس پس از کشتن خدایان یونان به سراغ اساطیر نورس رفت. حضور او در این دنیا با اتفاقات مختلفی همراه بود و در نهایت به آغاز راگناروک انجامید.
راگناروک در اساطیر نورس به معنای پایان جهان و پایان خدایان است. در قالب این رویداد، جنگ های بزرگی رخ خواهد داد که با مرگ بسیاری از خدایان و نابودی 9 جهان به پایان می رسد. بر همین اساس در بازی God of War Ragnarok که آخرین قسمت از حماسه نورس محسوب می شود شاهد نبردهای زیادی با خدایان و موجودات خیالی اساطیر نورس خواهیم بود. ما شاهد تعدادی از رویدادهای Ragnarok در قالب تریلرهای بازی جدید در سری God of War بودیم که از جمله آنها می توان به بلعیده شدن خورشید توسط گرگی به نام Skule و مبارزه تن به تن کریتوس و ثور اشاره کرد.
نقد و بررسی راگناروک God of War
بازی God of War Ragnarok عملکرد فوق العاده ای در جلب توجه منتقدان داشت و توانست امتیاز بالایی از آنها بگیرد. بدیهی است که این اثر که میانگین امتیاز آن برابر با God of War است، داستان فوق العاده ای را روایت کرده است که مورد توجه بسیاری از منتقدان قرار گرفته است. علاوه بر این، بسیاری از رسانههای برجسته در صنعت بازیهای ویدیویی، دامنه، جلوههای بصری، پیشرفتهای قابل توجه و تنوع گسترده آن را تحسین کردند.
Screen Rant – امتیاز 90 از 100
God of War Ragnarok موفق شد استاندارد جدیدی ایجاد کند و تعادل مناسبی بین داستان گویی عمیق و گیم پلی هیجان انگیز ایجاد کند.
Game Informer – امتیاز 95 از 100
God of War Ragnarok شباهت زیادی به God of War دارد که با توجه به اینکه چقدر آن کار عالی است، یک تعریف و تمجید است. استودیوی سانتا مونیکا توانست روند موفق قبلی را ادامه دهد و داستانی را که در بازی قبلی ناتمام مانده بود، با مهارت کامل کند. هر گونه نقص در تجربه کلی (نبردهای تکراری و عدم جذابیت جمع آوری تجهیزات و ارتقاء آنها) در مواجهه با روایتی جذاب، روابط باورپذیر بین شخصیت ها، جلوه های بصری چشم نواز و انیمیشن های شگفت انگیز به سرعت فراموش می شود. سری God of War از همان روزهای اولیه عرضه پلیاستیشن 2، همیشه کیفیت فوقالعاده بالایی ارائه میدهد و به استثنای چند مورد، توانسته آن را حفظ کند. God of War Ragnarok این روند را ادامه می دهد.
Gamespot – امتیاز 95 از 100
برای هر ثانیه خشونت، یک لحظه احساسی وجود دارد که بازیکنان می توانند با آن ارتباط برقرار کنند. نحوه درگیر شدن هر کس متفاوت است، اما چند قسمت وجود داشت که اشک از چشمانم جاری شد. با در نظر گرفتن همه چیز، God of War Ragnarok تیم سانتا مونیکا را به عنوان یکی از بهترین ها در صنعت بازی های ویدیویی معرفی می کند.
Push Square – امتیاز 100 از 100
God of War Ragnarok فوق العاده است. حتی در میان آثار درخشان استودیو پلی استیشن، این بازی یک اثر درجه یک به حساب می آید. God of War Ragnarok یک بازی فوق العاده خوش ساخت است که تمام انتظارات را برآورده می کند. عظیم بودن God of War Ragnarok باعث می شود که God of War 2018 بیشتر شبیه یک پیش درآمد به نظر برسد. این باور بالاترین ستایشی است که می توانیم برای توصیف یک دنباله انجام دهیم.
نتایج بازی God of War Ragnarok
پس از خواندن بخشهایی از نقدهای رسانههای مختلف برای God of War Ragnarok، نوبت به بررسی عملکرد کلی این اثر میرسد. در زمان نگارش این مقاله، وب سایت متاکریتیک 111 نقد را با میانگین امتیاز 94 از 100 ثبت کرده است. با توجه به اینکه بسیاری از رسانه ها امتیاز خود را منتشر کرده اند، بعید است که امتیاز God of War Ragnarok در آینده تغییر کند. خروجی برخی دیگر از رسانه های مطرح در صنعت بازی های ویدیویی به شرح زیر است:
Attack of the Fanboy – امتیاز 100 از 100
Destructoid – امتیاز 90 از 100
فوربس – امتیاز 95 از 100
بازی Rant – امتیاز 100 از 100
GamesRadar+ – امتیاز 90 از 100
IGN – امتیاز 100 از 100
TheGamer – امتیاز 80 از 100
VG247 – امتیاز 100 از 100
نظر شما در مورد رتبه بندی و نقدهای God of War Ragnarok چیست؟ آیا این شغل انتظارات شما را برآورده کرد یا انتظار نتیجه بالاتری داشتید؟ به نظر شما بازی God of War Ragnarok بهترین بازی سال لقب خواهد گرفت؟ افکارتان را با ما در میان بگذارید.
شایعه شده است که استودیو Eidos Montreal در مراحل اولیه توسعه یک بازی جدید از سری Deus Ex قرار دارد. شب گذشته جیسون شرایر، خبرنگار بلومبرگ، مدعی شد که توسعه دهندگان استودیوی Edus Montreal علاوه بر کار بر روی نسخه جدید سری بازی های Deus Ex، در حال کار بر روی یک IP جدید و همکاری با مایکروسافت برای ساخت بازی های جدید در سری Fable هستند. .
به گزارش پارسی گیم، گروه Embracer بخش بزرگی از تیم های توسعه وسترن اسکوئر انیکس را به مبلغ 300 میلیون دلار خریداری کرد تا استودیوهای کریستال داینامیکس، ایدوس مونترال و اسکوئر انیکس مونترال را به همراه عناوینی مانند Tomb Raider، Deus Ex و Thief خریداری کند. پس از انجام این کار، بلومبرگ در گزارشی از Ambrisser اعلام کرد که این شرکت قصد دارد استودیو سابقاً اسکوئر انیکس مونترال را تعطیل کند که تنها سه هفته پیش نام خود را به Onoma تغییر داد.
جیسون شرایر، خبرنگار بلومبرگ در یک سری توییت مدعی شد که تیم استودیو Onoma به Eidos Montreal می رود. او اطلاعات غیر رسمی در مورد بازی جدید آنها ارائه کرد و گفت که استودیوی Eidos Montreal دست نخورده باقی مانده است و بازی اخیراً شایعه شده با الهام از Stranger Things Kids on Bike نیز لغو شده است.
در تعریف سبک Kids on Bike باید گفت که ژانری در فیلم ها و سریال هاست که در آن کودکان در سنین مختلف دور هم جمع می شوند و معمولا حداقل بخشی از داستان را دوچرخه سواری می کنند، معمولا با داستان های ماوراء الطبیعه مانند آثاری مانند ET the Extra-Terrestrial و علمی تخیلی گنجانده شده است.
ساخت بازی جدید در سری Deus Ex
به گفته شرایر، استودیو Eidos Montreal در حال حاضر در حال توسعه چندین IP جدید است که به دلیل کاهش هزینه های گروه Embracer، دامنه آنها کاهش یافته است. همچنین، به نظر می رسد که یک بازی جدید، احتمالاً نسخه جدیدی از سری بازی های Deus Ex در دست ساخت است، اما در مراحل اولیه ساخت قرار دارد.
از سوی دیگر، به طرز جالبی شرایر می گوید که استودیوی Eidos Montreal نیز در حال همکاری با مایکروسافت برای توسعه چندین بازی جدید Xbox است که یکی از آنها با استودیوی Playground Games در ریبوت Fable است. در حالی که هنوز هیچ چیزی توسط این دو استودیو تایید نشده است، با توجه به همکاری The Initiative با Crystal Dynamics در ایجاد ریبوت Perfect Dark، چنین رویدادی اصلاً تعجب آور نخواهد بود.
طبق آخرین اخبار منتشر شده از این بازی، استودیو سانتا مونیکا، سازنده سری God of War، با انتشار توییتی جزئیات حالت های گرافیکی بازی God of War Ragnarok را اعلام کرد.
God of War Ragnarok به زودی منتشر خواهد شد و بازیکنان در نهایت می توانند شاهد اتفاقات پایان جهان باشند. استودیوی سانتا مونیکا سعی کرده در این کار از حداکثر قدرت سخت افزاری کنسول پلی استیشن 5 استفاده کند و با ارائه حالت های گرافیکی متنوع شرایط ایده آلی را برای تمامی بازیکنان با هر سلیقه و ترجیحی فراهم کند. حال این استودیو با انتشار توییتی به جزئیات حالت های گرافیکی نسخه پلی استیشن 5 بازی God of War Ragnarok و نحوه اجرای آن بر روی کنسول پلی استیشن 4 پرداخته است.
بر همین اساس، بازی God of War Ragnarok در کنسول PS5 دارای دو حالت اصلی Favor Performance و Favor Quality است. در شرایط عادی، حالت Favor Performance باعث می شود بازی جدید God of War با رزولوشن 1440p تا 2160p و 60fps اجرا شود. اگر در حین استفاده از این حالت قابلیت HFR را فعال کنید، بازی God of War Ragnarok به رزولوشن 1440p محدود می شود و نرخ فریم آن از 60 فریم بر ثانیه فراتر می رود. اگر مانیتور شما از VRR پشتیبانی می کند و دارای پورت HDMI 2.1 است، می توانید از بازی God of War Ragnarok با نرخ فریم بالاتر لذت ببرید.
نظرات God of War Ragnarok تا چند ساعت دیگر منتشر خواهد شد
آن دسته از کاربران کنسول پلی استیشن 5 که به جلوه های بصری اهمیت بیشتری می دهند، می توانند از حالت Favor Quality استفاده کنند. در این حالت بازی God of War Ragnarok با وضوح 2160p اجرا می شود اما نرخ فریم به 30 فریم بر ثانیه کاهش می یابد. با فعال کردن عملکرد HFR، رزولوشن از 1800p تا 2160p متغیر است و نرخ فریم به 40 فریم در ثانیه افزایش مییابد. اگر مانیتور شما از VRR پشتیبانی کند، نرخ فریم بالاتر از 40 فریم بر ثانیه خواهد بود.
استودیو سانتا مونیکا در رابطه با نسخه نسل هشتم God of War Ragnarok اعلام کرد که این اثر بر روی پلی استیشن 4 استاندارد با رزولوشن 1080p و 30 فریم اجرا خواهد شد. این در حالی است که کنسول پلی استیشن 4 پرو دارای دو حالت گرافیکی متفاوت است. با انتخاب حالت Favor Performance، دارندگان کنسول مذکور می توانند از بازی God of War Ragnarok با رزولوشن 1080p تا 1656p و نرخ فریم بالای 30 لذت ببرند. از طرف دیگر، حالت Favor Quality رزولوشن را بین 1440p و 1656p تنظیم می کند و نرخ فریم را روی 30fps قفل می کند.
God of War Ragnarok در تاریخ 9 نوامبر برای پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد. نقد و بررسی رسانه های مختلف این اثر تا ساعتی دیگر منتشر می شود. نظر شما در مورد حالت های گرافیکی God of War Ragnarok چیست؟ به نظر شما عملکرد بازی جدید در سری God of War چگونه خواهد بود؟ افکارتان را با ما در میان بگذارید.
طبق جدیدترین اخبار بازی، اندرو والش، نویسنده ارشد Horizon Forbidden West با انتشار پستی در توییتر اعلام کرد که به استودیو Playground Games پیوسته و روی بازی جدید سری Fable کار خواهد کرد.
کاربران Xbox استودیوی بازیهای Playground را برای سری بازیهای Forza Horizon میشناسند. البته چندی پیش اعلام شد که این استودیو در مسیری کاملا متفاوت رفته است و قصد دارد با همکاری استودیو Eidos-Montréal بازی جدیدی از سری Fable با موتور ForzaTech بسازد. Playground Games اکنون اندرو والش، نویسنده اصلی Horizon Forbidden West و کارگردان داستان Horizon Call of the Mountain را استخدام کرده است.
رزومه اندرو والش پر از تجربیات متنوع است که از جمله آنها می توان به بازی های The Division 2 و Prince of Persia و سریال Emmerdale و Byker Grove اشاره کرد. وی در خصوص حضورش در تیم بازی سازی جدید سری Fable گفت: آلبیون دوباره با من تماس گرفت.با افتخار اعلام می کنم که این فرصت به من داده شده تا به تیم شگفت انگیز Playground Games ملحق شوم و روی داستان کار کنم. از سری جدید Fable.”
همانطور که از توییت اندرو والش نشان می دهد، این اولین باری نیست که او در تیم بازی Fable حضور دارد. او پیش از این نویسنده اصلی بازی Fable Legends بود. این اسپین آف از سری Fable قرار بود به عنوان یک تجربه چند نفره رایگان منتشر شود. اما در سال 2016، مایکروسافت تصمیم گرفت که روند توسعه را متوقف کند و توسعه دهنده، Lionhead Studio را تعطیل کند.
به تازگی افراد مختلفی به تیم سازنده بازی جدید سری Fable اضافه شده اند
چند ماه پیش اعلام شد که نویسنده و طراح داستان تحسین شده Anna Magill به Playground Games و تیم سازنده سری جدید Fable به عنوان مدیر روایت اضافه شده است. آنا مگیل قبلاً به عنوان مدیر روایت در کنترل تحسین شده Remedy فعالیت می کرد. او همچنین در ساخت آثار بسیاری از جمله Dishonored: Death of the Outsider و Avatar: Frontiers of Pandora نقش های مهمی ایفا کرده است.
در سال 2022، بسیاری از جای خالی تیم سازنده سری جدید Fable در حال پر شدن است. قبل از استخدام اندرو والش، پل هاینز به عنوان طراح صحنه معرفی شد. این نشان می دهد که هنوز زمان زیادی تا انتشار این اثر باقی مانده است.
طرفداران و علاقه مندان به سری Fable سالهاست که منتظر عرضه بازی جدیدی از این سری هستند. در سال 2020، مایکروسافت با نمایش تریلر کوتاهی از بازگشت سری Fable و انتشار اثر جدید آن برای رایانه های شخصی و کنسول های Xbox Series S و Xbox Series X خبر داد. متأسفانه از آن تاریخ تاکنون اطلاعات و اخبار قابل توجهی منتشر نشده است. با این حال، فیل اسپنسر، رئیس ایکسباکس، در مصاحبهای با Same Brain گفت که برخی از بازیها را دیده و فکر میکند که «بسیار عالی به نظر میرسد».
نظر شما درباره حضور سرنویسنده Horizon Forbidden West در تیم سازنده بازی جدید سری Fable چیست؟ فکر می کنید حضور اندرو والش روی این اثر چه خواهد داشت؟ با توجه به سابقه ساخت بازی های مسابقه ای Playground Games، آیا این استودیو قادر به ساخت یک بازی فابل عالی خواهد بود؟ افکارتان را با ما در میان بگذارید.
بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط سونی، مشخص شده است که تاکنون 25 میلیون دستگاه پلی استیشن 5 در بازار جهانی فروخته شده است، علاوه بر این، 3.3 میلیون کنسول در سه ماهه منتهی به 30 سپتامبر 2022 (8 اکتبر 1401) فروخته شده است. پلی استیشن 5 و این میزان فروش طبق برنامه سال گذشته پیش رفت.
به گزارش پارسی گیم، بر اساس توضیحات بخش مالی سونی، کنسول های پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 در سه ماهه اول سال 2022 در مجموع 62.5 میلیون دستگاه از نظر نرم افزاری در سه ماهه دوم مالی 2022 فروخته اند که در مقایسه با یکدیگر نسبت به مدت مشابه در سال مالی گذشته با فروش 74.6 میلیون دستگاه 13.9 میلیون دستگاه کاهش داشته است. 63 درصد از فروش ها به صورت دیجیتالی دانلود بوده که نسبت به سال گذشته یک درصد افزایش داشته است.
در همین حال، بخش خدمات شبکه و بازی سونی درآمد سه ماهه دوم را 720.7 میلیارد ین (4.88 میلیارد دلار) گزارش کرد که 12 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشت و رکورد سه ماهه دوم را از نظر ین ژاپن ثبت کرد. با این حال، سود با 49 درصد کاهش به 42.1 میلیارد ین (284.6 میلیون دلار) رسید. سونی همچنین اعلام کرد که کاهش سود بازی به دلیل افزایش هزینه های توسعه، خرید استودیوهای بازی و تاثیر منفی نرخ ارز خارجی است. این شرکت ادعا می کند که در سه ماهه دوم 6.5 میلیون کنسول تولید کرده است.
همچنین تعداد کاربران سرویس پلی استیشن پلاس 45.4 میلیون نفر اعلام شد که نسبت به سال گذشته 1.8 میلیون نفر کاهش داشته است. این بدان معناست که از زمان راه اندازی سرویس جدید پلی استیشن پلاس، نزدیک به 2 میلیون مشترک پلی استیشن پلاس کاهش یافته است. با وجود کاهش تعداد مشترکین، درآمد حاصل از خدمات شبکه سونی – که شامل PS Plus و درآمد تبلیغاتی می شود – در واقع از 106 میلیارد ین به 116 میلیارد ین 10 درصد افزایش یافت. این رشد به طور بالقوه منعکس کننده تأثیر سطوح گران تر اشتراک PS Plus است.
فروش 25 میلیون دستگاه پلی استیشن 5
از جمله لحظات قابل توجه در این گزارش مالی می توان به فروش استودیوهای فرست پارتی سونی اشاره کرد که 6.7 میلیون فروش داشته و نسبت به گزارش مالی سال گذشته 900 هزار واحد از نظر فروش بازی کاهش داشته است. این احتمال وجود دارد که پس از انتشار بازی محبوب God’s War Ragnarog، این فروش در سه ماهه اول سال آینده بهبود یابد. برخی دیگر از افراد بر این باورند که عرضه بازی های انحصاری سونی بر روی پلتفرم رایانه های شخصی باعث کاهش فروش استودیوهای فرست پارتی 900000 واحد شده است.
سونی اعلام کرد که در سال مالی آینده خود، از آوریل 2023، قصد دارد 23 میلیون کنسول پلی استیشن 5 را در بازار جهانی بفروشد. همچنین تعداد کاربران فعال ماهانه شبکه پلی استیشن به 102 میلیون نفر رسید که نسبت به 104 میلیون در سال گذشته و 103 میلیون در سه ماهه قبل کاهش یافته است. به نظر می رسد این کمترین کاهش ماهانه سونی در کاربران فعال از زمان اولین گزارش داده در اوایل سال 2020 باشد.
سونی در ماه می اعلام کرد که 11.5 میلیون کنسول PS5 را در سال مالی 2022 روانه بازار کرده است. این مقدار سه میلیون واحد کمتر از هدف اولیه سونی برای تولید 14.8 میلیون کنسول است. سونی دلیل این امر را کمبود قطعات اعلام کرد. با این حال، این شرکت انتظار دارد در سال مالی جاری منتهی به مارس 2023، کنسول های PS5 به میزان قابل توجهی بفروشد.