
یکی از مشکلاتی که به نظر می رسد گریبان بازی های ترسناک نامتقارن را گرفته است، ایجاد تعادل است. این هم در سطح پایه – از نظر قدرت بازماندگان در برابر قهرمانی مانند یک رئیس – و هم در پیشرفت مشهود است. بازی Evil Dead: اگرچه بدون نقص نیست، اما با استفاده از سیستمهای تساوی چندگانه تا حدودی این موارد را کاهش میدهد.
Evil Dead: سیستم های مختلف سطح بندی بازی انقلابی نیستند. تفاوت در نحوه استفاده از هر سیستم است. در این راهنما، در زیر توضیح میدهیم که هر یک از این سیستمها چگونه کار میکنند و چگونه از آنها در ارتباط با یکدیگر برای حفظ تعادل استفاده میشوند.
پیشرفت شخصیت
سیستم سطح بندی اولیه Evil Dead بر اساس پیشرفت است که به شخصیت ها اجازه می دهد با کمک امتیازهای تجربه ای که در طول مسابقات به دست می آورند ارتقا پیدا کنند. آیا می خواهید بهترین امتیازات Army of Darkness Ash را باز کنید؟ مانند او در مسابقات بازی کنید و برنده شوید یا ببازید، در نهایت تمام توانایی های منفعل او را باز خواهید کرد.

برای باز کردن قفل این بدهی ها، ابتدا باید XP کافی برای باز کردن امتیاز مهارت کسب کنید. سپس از صفحه اصلی به منوی Collections رفته و روی یک کاراکتر کلیک کنید. پس از رسیدن به آنجا، می توانید در مهارت های مختلف امتیاز دهید. همانطور که به تراز کردن و کسب امتیاز ادامه می دهید، شاخه های بیشتری در درخت مهارت باز می شوند. رئیسان / شیاطین کندریان هم همینطور.
این نوع هم ترازی برای اکثر بازی های نامتقارن PvP معمول است. ایده این است که به بازیکنان انگیزه ای برای ادامه بازی از طریق ویژگی های بازشدنی ارائه شود که به طور بالقوه می تواند سطح اولیه بازی آنها را بهبود بخشد. متأسفانه، این تنظیم همچنین دارای مشکلات تعادلی است. بازیکنانی که زمان بازی بیشتری دارند در نهایت قوی تر از بازیکنانی خواهند بود که با زمان کمتری کار می کنند. در برخی موارد، تفاوت در “رتبه” بازیکن بیشتر به زمان و کمتر به مهارت واقعی بستگی دارد.
خواستگاری برخی از نیش های مرتبط با این مشکل را کاهش می دهد. سیستم امتیازات معنوی Evil Dead (در ادامه بیشتر در مورد آن توضیح خواهیم داد) در این زمینه کمی بهتر عمل می کند.
پیشرفت حساب
شخصیت های فردی Evil Dead تنها کسانی نیستند که برابری می کنند. کل حساب شما نیز با گذشت زمان بهبود می یابد. مزیت این، علاوه بر تنظیمات بالقوه همسریابی، باز کردن جهانی توانایی های غیرفعال است.
هر شخصیت و شیطانی با یک توانایی قدرتمند و یک مسئولیت مرتبط شروع می شود. وقتی به مراحل جدید رسیدید، قفل بدهی های جدیدی را باز خواهید کرد که مکمل سبک بازی این شخصیت است. به عنوان مثال، هنری رد با مهارت Unstoppable شروع می کند، که با فعال شدن، به طور موقت از او در برابر آسیب محافظت می کند. منفعل اولیه او Shields Up است که به او نوار سپر اضافی در شروع مسابقه می دهد. هنگامی که حساب شما به سطح 10 رسید، هنری یک بدهی Rebound جدید را باز می کند، که نشان دهنده درصدی از خسارت وارده به دشمنان است.
همه شخصیت های Evil Dead زمانی ارتقا می یابند که حساب شما به سطوح خاصی برسد. برای بازماندگان سطوح 10 و 25 و برای شیاطین کندریان سطوح 15، 25 و 45 است.
نکات معنوی
سیستم Spirit Points در مجاورت پیشرفت عادی و سطح حساب کار می کند. این امتیازات در پایان مسابقات تعلق می گیرد که میزان آن به عملکرد شما بستگی دارد. از تیم حمایت کنید، بسیاری از دشمنان را بکشید، اهداف را برآورده کنید – هر چه بیشتر انجام دهید، امتیاز بیشتری کسب می کنید.
در ظاهر، آنها مانند نقاط تجربه به نظر می رسند – و به یک معنا هستند. چیزی که آنها را منحصر به فرد می کند این است که مستقیماً با شخصیت انتخابی شما ارتباط ندارند. مهم نیست چه کسی را برای بازی انتخاب می کنید، بر اساس عملکرد خود امتیاز معنوی کسب خواهید کرد. سپس این امتیازها جمعآوری میشوند تا با هر یک از شخصیتهای موجود استفاده شوند و زمان لازم برای پیشرفت در رتبههای آنها کاهش مییابد.

فرض کنید دوست دارید در نقش پابلو بولیوار بازی کنید. با توجه به محبوبیت آن – توانایی آن در ایجاد طلسم کشش است – سایر بازیکنان ممکن است قبل از بازی قبل از شما در لابی آن را انتخاب کنند. این شما را مجبور می کند که به عنوان شخصیت دیگری بازی کنید، شاید شخصیتی که هنوز فرصتی برای ارتقاء سطح نداشته است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به منوی مجموعه ها بازگردید. از آنجا، شخصیت ها را بررسی کنید و ببینید کدام یک علاقه شما را برمی انگیزد. به صفحه مهارت های آنها بروید و از امتیازات روحی بانکی خود برای ارتقاء سطح آنها استفاده کنید. برای باز کردن یک امتیاز مهارت، بسته به شخصیت و احتمالاً سطح آنها، بیش از 5 هزار امتیاز لازم است.
Essentially Evil Dead: بازی از Spirit Points برای سرعت بخشیدن به روند تراز کردن استفاده می کند. میتوانید از این امتیازها برای شخصیتهای مورد علاقهتان یا برای کسانی که کم استفاده میکنید استفاده کنید. در هر صورت، این سیستم به تعادل بر اساس پیشرفت و در عین حال احترام به زمان ما به عنوان بازیکن کمک می کند.
تساوی بر اساس مسابقه
جدیدترین سیستم تساوی Evil Dead به بهبودهای موقتی که در طول مسابقات انجام می شود گره خورده است. آنها بین بازماندگان و شیاطین کمی تفاوت دارند، اما در بیشتر موارد به عنوان راهی برای یکسان کردن زمین بازی عمل می کنند. یا در مورد بازیکن شیطان، حریفان خود را شکست دهید.
در طول مسابقه، بازماندگان تشویق میشوند تا بطریهای F صورتی را پیدا کنند – آیتمی که به بازیکنان اجازه میدهد به مهارتهای مختلف امتیاز اضافه کنند – با جستجو در جعبههای تدارکات پراکنده در اطراف نقشه. هر بطری به شما یک امتیاز می دهد تا در یک مهارت قرار دهید و کارایی آن را چندین درصد در یک زمان افزایش می دهد. افزودن یک امتیاز به استقامت باعث افزایش مدت زمان دویدن یا تعداد دفعات اجتنابی می شود که قبل از اینکه خسته شوید. چند نکته در ترس ترساندن شما را برای بازیکن شیطان سخت تر می کند. مهارت های غوغا خود را ارتقا دهید تا حملات را با اره برقی خود افزایش دهید – و غیره و غیره.

برای افزودن یک نقطه، D-pad (برگه رایانه) را فشار دهید تا منوی ارتقا باز شود و مهارتی را که می خواهید ارتقا دهید انتخاب کنید. هنگامی که به عنوان یک دیو کندر بازی می کنید، همین کار را خواهید کرد. با این حال، شما باید کارهای مختلفی را انجام دهید تا آنها را به سطح برسانید. به عنوان یک بازیکن شیطان، دیگر لازم نیست برای پیشرفت به دنبال آیتم باشید. در عوض، با ادامه مسابقه، به تدریج تجربه کسب خواهید کرد، در حالی که با ترساندن، حمله و مالکیت بازماندگان، روند را تسریع میکنید.
ارتقاهایی که قفل آن را باز می کنید نیز متفاوت خواهد بود. شما قادر خواهید بود سلامت مینیون ها را بهبود ببخشید، میزان انرژی مورد نیاز برای احضار آنها را کاهش دهید، توانایی خود را برای یافتن بازماندگان افزایش دهید و موارد دیگر. این ارتقاءها هنوز هم سودهای مبتنی بر درصد هستند، اما بیشتر در جهت تبدیل شدن به یک ماشین کشتار بهتر هستند.
Evil Dead: سیستم های مختلف تساوی بازی باعث تحریک ادامه بازی می شود. هنگامی که آنها با هم استفاده می شوند، به کاهش برخی از مشکلات تعادل کمک می کنند. امتیازات روحی به بازیکنان اجازه میدهد تا شخصیتهای کمتر استفاده شده را ارتقا دهند، در حالی که پیشرفتهای درون بازی به افزایش آمار اولیه کمک میکنند. اگر یک قهرمان سطح پایینتر بتواند بطریهای Pink F را پیدا کند، همچنان میتواند زنده بماند. سطح کلی حساب باعث میشود بازیکنان قدیمی احساس کنند که زمان صرف شده در بازی تلف نمیشود. با این حال، این قفلهای غیرقابل دسترسی ماهیت منفعل دارند. هیچ کس توانایی برتر را با بازی طولانی تر از بقیه باز نمی کند.
اکنون که متوجه شدید که این سیستمهای تراز کردن چگونه کار میکنند، در بررسی نکات ما برای Evil Dead برای مبتدیان تردید نکنید تا شانس خود را برای زنده ماندن در شب افزایش دهید!
GameSpot می تواند از پیشنهادات خرده فروشی کمیسیون دریافت کند.