
Elden Ring اکنون منتشر شده است، آخرین مورد در ژانر Soulsborne که مورد تحسین منتقدان قرار گرفته اما اغلب باطنی است. مطمئناً بازیهای چالش برانگیز From Software معمولاً مورد علاقه یا نفرت قرار میگیرند، اما چندین صدای قابل توجه در بازیها میگویند که این یکی در دسترستر و کمتر نفرتانگیز است و سزاوار فرصتی است حتی برای کسانی که قبلاً برای ورود به Soulsbornes تلاش کردهاند. بهعنوان فردی که دقیقاً تعریف را برآورده میکند، میخواهم Elden Ring را امتحان کنم و ببینم آیا در نهایت این بازی است که کلیک میکند یا خیر، اما به سادگی هیچ راه ساده و ثابتی برای بازیکنان وجود ندارد که بتوانند یک بازی را امتحان کنند – Elden Ring یا غیره – این ممکن است این باشد. در نهایت آرزو می کنند که ای کاش نمی خریدند. زمان تغییر آن فرا رسیده است و خود پلتفرم ها باید پیشرو باشند.
باز هم، این یک مشکل منحصر به فرد برای Elden Ring نیست، اما بازی به عنوان یک مثال مفید است. بیش از بسیاری از بازی ها، Elden Ring احتمالاً کار را برای برخی از بازیکنان دشوار می کند، زیرا از همان ابتدا احساس نفوذ ناپذیری می کنند. برخی بر این ناامیدی اولیه غلبه میکنند و تجربهای سودمند در طرف مقابل پیدا میکنند، در حالی که برخی دیگر به سرعت متوجه میشوند که این بازی برای آنها نیست.
مسیرهای تجربه پیش خرید کم کم در حال باریک شدن هستند. گزینه های اجاره پراکنده و ناسازگار شده اند. اشتراکگذاری بازیها سختتر و اشتراکگذاری نسخههای دیجیتالی روی کنسولها غیرممکن است. در مورد Elden Ring، امتحان کردن بازی به بازیکنانی مانند من کمک میکند که احساس میکنند مجبور هستند آن را امتحان کنند، علاوه بر این که به دنبال اجاره یا از دست دادن بالقوه 70 دلار هستند. حتی به عنوان یک فرد بزرگسال با درآمد پایدار که می تواند آن را بپردازد، این یک تقاضای بزرگ است و بسیاری از طرفداران بالقوه بیشتری هستند که حتی این تجمل را ندارند.
در عین حال، من نمیتوانم From Software یا هر توسعهدهنده دیگری را به خاطر عدم اجرای دمو سرزنش کنم. ایجاد یکی زمان زیادی می برد و فشار بیشتری را بر استودیوهایی وارد می کند که در حال حاضر با بحران مواجه هستند. نتیجه یک وضعیت موجود است: ترکیبی از استودیوها و ناشران، که گاهی تظاهراتی را به عنوان ابزار تبلیغاتی قبل از راهاندازی ارائه میکنند، گاهی مدتها بعد، گاهی با پیشرفت در طول بازی، گاهی بدون و بدون قافیه یا دلیل در میان. صادقانه بگویم، این یک آشفتگی مطلق و غیر ضروری است.
لازم نیست، زیرا دارندگان پلتفرم – سونی، مایکروسافت، نینتندو، Valve و Epic – باید رهبری را بر عهده بگیرند. در عصر کنسول های همیشه آنلاین، هیچ دلیلی وجود ندارد که توسعه دهندگان دموهای سفارشی ایجاد کنند. در عوض، کنسولها و پلتفرمهای رایانهای میتوانند به سادگی به شما اجازه دهند یک بازی کامل را دانلود کنید و برای مدت زمان مشخصی بازی کنید. اگر دزدی دریایی یک مشکل است، اگر بخواهید به صورت آفلاین بازی کنید، این ویژگی می تواند غیرفعال شود.
به جای ایجاد دموهای سفارشی برای هر بازی، توسعه دهندگان می توانند به سادگی انتخاب کنند که نسخه آزمایشی بازی چقدر طول بکشد. برای بازی های کوتاه تر، دوره آزمایشی می تواند فقط نیم ساعت طول بکشد. برای یک بازی طولانی تر مانند Elden Ring، From Soft ممکن است تصمیم بگیرد که می توانید از چند ساعت در سراسر جهان استفاده کنید تا واقعاً بفهمید که آیا بازی برای شما مناسب است یا خیر.
در واقع، ما قبلاً می دانیم که این فناوری کار می کند زیرا صاحبان پلت فرم قبلاً از آن استفاده می کنند. بازیهای رایگان آخر هفته یکی از ویژگیهای معمولی پلیاستیشن و ایکسباکس است که میتوانید بازی کامل را دانلود کرده و برای مدت محدودی آن را امتحان کنید، و EA Play آزمایشهای طولانیتری را به صورت استاندارد ارائه میدهد. بدیهی است که تمام مسائل امنیتی چنین سیستمی قبلاً برای رضایت توسعهدهندگان حل شده است، بنابراین تنها چیزی که باقی میماند این است که آنها را قادر کنیم تا آزمایشها را به یک ویژگی برای بازیکنان تکی تبدیل کنند. به طور مشابه، Steam در حال حاضر یک سیاست بازگشت سخاوتمندانه دارد که برخی از بازیکنان آن را به عنوان یک سیستم آزمایشی در نظر می گیرند. چرا داستان های تخیلی را به طور کامل حذف نمی کنید؟
از بین بردن دشواری ارائه خدماتی شبیه به نمایش، احتمالاً مشارکت توسعه دهندگان را افزایش می دهد. البته، برخی از توسعهدهندگان ممکن است بهکلی انصراف دهند یا همچنان بخواهند نسخههای نمایشی سفارشی ایجاد کنند که بخشی از بازیهایشان را نشان دهد. آنها ممکن است بخواهند زمانی که شخصیت شما توانایی های بیشتری دارد، به جلو بپرند و نقطه خاصی را در طرح پیدا کنند. این گزینه میتواند و باید همچنان وجود داشته باشد، اما میتواند در کنار آزمایشهای گستردهتر بازی جهانی باشد.
این فلسفه شبیه به چیزی است که مدیران ایکس باکس معمولاً هنگام تبلیغ Game Pass به آن اشاره می کنند: وقتی بازی ها را برای آزمایش در دسترس تر می کنید، بازیکنان بیشتری بازی هایی را که دوست دارند پیدا می کنند. برعکس این موضوع نیز صادق است: گیمرهای کمتری از هدر دادن پول در بازی هایی که انجام می دهند، آزرده خاطر می شوند انجام ندهید عشق. این در نهایت باعث میشود که بسیاری از گیمرها هنگام خرید کامل بازی از ریسک اجتناب کنند و فقط برای شرطبندی مطمئنی که بیشترین تأثیر را روی پول آنها دارد، خرج کنند. وقتی بازی ها بسیار فراگیر هستند، اگر مطمئن نیستید که آنها را دوست خواهید داشت، به راحتی می توانید اجازه دهید بازی ها از کنار شما عبور کنند. این یک فروش است که Elden Ring و بازی های مشابه آن اگر به ما یک رمپ می دادند، می توانستند داشته باشند. علاوه بر این، Soulsbornes تمایل به ایجاد پرستندگان پرشور بسیاری دارد. دادن فرصتی به دوستان ناامن خود برای امتحان آخرین بازی می تواند منجر به فروش بیشتر و طرفداران بیشتر شود.
زمانی که مایکروسافت در سال 2013 کنسول همیشه آنلاین خود، ایکس باکس وان را معرفی کرد، به طور گسترده و به درستی مورد تمسخر قرار گرفت. مایکروسافت سعی کرد با چشماندازی برای آینده که مصرفکنندگان آن را نمیخواستند و زیرساخت اینترنت در آن زمان نمیتوانست از آن پشتیبانی کند، عجله کند. مزایای ارائه شده ممکن است وسوسه انگیز باشد، اما آنها بیشتر از معایب آن هستند. تکنولوژی به تکامل خود ادامه می دهد و ما اساساً به طور ارگانیک به همان نقطه رسیده ایم. بسیاری از گیمرها با کنسولهای خود طوری رفتار میکنند که انگار همیشه آنلاین هستند، به این معنی که زمان آن فرا رسیده است که از مزایای این چشمانداز برای آینده بهره ببرند. بازیکنان مجبور نیستند حدس بزنند کدام بازی را دوست دارند و امیدوارند که پول خود را برای بازی ای که به سادگی برای آنها نیست هدر نداده باشند. این فناوری در حال حاضر وجود دارد تا برای همیشه از این نتیجه جلوگیری کند. فقط باید به صاحبان پلتفرم بگوییم که شروع به استفاده از آن کنند.
GameSpot می تواند از پیشنهادات خرده فروشی کمیسیون دریافت کند.