
AMD این هفته از نسل بعدی فناوری بهبود وضوح Super Resolution GDC FidelityFX خود رونمایی کرد و اعلام کرد که ارتقاء 2.0 برای طیف وسیعی از سخت افزارها، از جمله کنسول های Xbox و GPU های Nvidia در دسترس خواهد بود.
FSR AMD در ژوئن گذشته راهاندازی شد و عملکرد مشابهی را با فناوری Deep Learning Super Sampling (DLSS) Nvidia ارائه کرد، اما بدون نیاز به سختافزار ویژه یادگیری ماشین. نسل بعدی FSR باید در سه ماهه دوم سال 2022 وارد بازار شود و بهبود عملکرد بیشتر و دستگاه های جدید پشتیبانی شده از جمله کنسول های ایکس باکس را به همراه داشته باشد.
به عنوان بخشی از سخنرانی اصلی خود در GDC، AMD لیستی از سخت افزارهایی را منتشر کرده است که با FSD 2.0 کار می کنند، از جمله کارت های گرافیک AMD و Nvidia. اگرچه FSD نیازهای سخت افزاری کمتری دارد، اما به دلیل اجتناب از نیاز به یادگیری ماشینی، همچنان بیشترین مزیت را برای گیمرهایی خواهد داشت که با پردازنده های گرافیکی نسبتاً قدرتمند کار می کنند.
به عنوان مثال، برای افزایش مقیاس برای یک مانیتور 4K، AMD یک Radeon RX 5700 یا بالاتر یا یک Nvidia GeForce RTX 2070 یا جدیدتر را توصیه می کند. در وضوح 1080p، کمترین کارت توصیه شده Radeon RX 590 یا GeForce GTX 1070 است. مانند نسخه اصلی FSR، به روز رسانی 2.0 از سه حالت گرافیکی مختلف پشتیبانی می کند – حالت کیفیت، حالت متعادل و حالت عملکرد.
AMD در حال نمایش فناوری جدید در GDC با استفاده از Deathloop است که قرار است اولین بازی با FSD 2.0 باشد. اگرچه AMD نگفت که آیا FSR 2.0 بلافاصله پس از عرضه نسخه جدید در بازی وجود خواهد داشت یا خیر، اما همچنین اعلام کرد که Forspoken شرکت Luminous Productions از زمان عرضه در اکتبر 2022 FSR 2.0 را در دسترس خواهد داشت.
تاکنون، جزئیات مربوط به FSD 2.0 ایکسباکس بسیار اندک است و AMD میگوید: «امروز برنامهای نداریم که بتوانید انتظار دیدن بازیهای ایکسباکس با FSR 2.0 را داشته باشید». با این حال، این شرکت گفت که FSR به طور کامل در Xbox پشتیبانی خواهد شد و توسعه دهندگان از طریق Xbox GDK به آن دسترسی خواهند داشت.