دنباله بازی Cyberpunk 2077 اعلام شد

دنباله بازی Cyberpunk 2077 اعلام شد

طبق آخرین اخبار منتشر شده از این بازی، CD Projekt با انتشار پستی در شبکه اجتماعی توییتر از ساخت دنباله ای برای بازی Cyberpunk 2077 (Cyberpunk 2077) خبر داد.

CD Projekt یکی از مهم ترین و بزرگترین شرکت های فعال در صنعت بازی های ویدیویی است که بیشتر با سری The Witcher و فروشگاه GOG شناخته شده است. پس از موفقیت در سه گانه Witcher، CD Projekt تصمیم گرفت به یک IP جدید برود. به همین دلیل بازی Cyberpunk 2077 به عنوان محصول جدید این شرکت ارائه شد. بازی Cyberpunk 2077 در طول ساخت و انتشار با مشکلات متعدد و متعددی از جمله باگ های فراوان و عدم توانایی در تجربه بر روی کنسول های نسل هشتم مواجه شد. CD Projekt با پشتیبانی مستمر و ارائه آپدیت های متعدد سعی در بهبود وضعیت این اثر داشته است. حالا با گذشت دو سال از انتشار Cyberpunk 2077، ادامه آن اثر اعلام شده است.

حساب توییتر ارتباط با سرمایه‌گذار CD Projekt، برنامه‌های بلندمدت این شرکت را با تمرکز بر سری The Witcher، Cyberpunk 2077 و یک IP جدید منتشر کرده است. بر این اساس، این شرکت لهستانی دنباله ای برای Cyberpunk 2077 با نام رمز Project Orion خواهد ساخت. جزئیات زیادی درباره این اثر که توسط استودیو CD Projekt RED در حال توسعه است، فاش نشده است. CD Projekt در توییت خود فقط به «اثبات قدرت و پتانسیل واقعی دنیای سایبرپانک» در قالب دنباله بازی Cyberpunk 2077 اشاره کرد.

دنباله Cyberpunk 2077 یکی از پروژه های جدید CD Projekt است

در حال حاضر CD Projekt با Cyberpunk 2077 به پایان نرسیده است. اولین و تنها بسته الحاقی غیر رایگان این بازی که با نام Phantom Liberty شناخته می شود، در مراحل پایانی تولید قرار دارد. این بدان معناست که ما می توانیم انتظار داشته باشیم که این DLC در نیمه اول سال 2023 وارد بازار شود. Phantom Liberty توسط بیش از 350 عضو استودیو CD Projekt Red توسعه داده شده است.

در حال حاضر CD Projekt تاریخ انتشار دنباله Cyberpunk 2077 را اعلام نکرده است به همین دلیل به نظر می رسد این اثر در مراحل طراحی و برنامه ریزی مفهومی قرار دارد و پیش تولید آن پس از انتشار بازی آغاز خواهد شد. بسته الحاقی Phantom Liberty. با توجه به اینکه به‌روزرسانی‌های بعدی Cyberpunk 2077 تنها بر روی کنسول‌های نسل نهم و رایانه‌های شخصی در دسترس خواهند بود، انتظار می‌رود که دنباله آن در انحصار پلتفرم‌های پلی‌استیشن 5، ایکس‌باکس سری اس، ایکس‌باکس سری ایکس و رایانه‌های شخصی باشد.

نظر شما در مورد ساخت دنباله ای برای Cyberpunk 2077 چیست؟ به نظر شما سی دی پراجکت از شکست های این کار درس گرفته است و پروژه اوریون تجربه بهتری خواهد بود؟ افکارتان را با ما در میان بگذارید.

منبع: Gamingbolt

بازی فیفا 23 در ایران فیلتر شد

روند فیلترینگ بازی های اخیر با عناوین جدید و طبق گزارش های اخیر دسترسی به سرورهای آنلاین ادامه دارد بازی فیفا 23 قطع شده است بسیاری از بازیکنان پس از خرید بازی و تلاش برای تجربه بهترین حالت تیمی و آنلاین با خطاهای مختلفی مواجه شده اند. فیلتر بازی FIFA 23 در حالی آماده است که چند روز گذشته بازی های مختلف رایانه شخصی و موبایلی در دسترس نبوده و امکان استفاده آنلاین وجود ندارد.

به گزارش پارسی گیم، امکان استفاده از قسمت های آفلاین بازی FIFA 23 وجود دارد و می توانید وارد بازی شوید و از حالت حرفه ای استفاده کنید. فقط سرورهای آنلاین فیلتر هستند و هیچ پخش کننده آنلاینی پیدا نمی شود. افرادی که FIFA 22 را بازی کرده اند می دانند که در عرض چند ثانیه یک بازیکن آنلاین برای آنها پیدا می شود و پیدا کردن یک بازی یا خواستگاری فوری است. به خصوص که بازی فیفا در ایران پینگ قابل قبولی دارد و بازیکنان می توانند بدون هیچ مشکلی از ultimate team استفاده کنند.

تعدادی از بازیکنان می گویند که فیلتر فیفا 23 کامل نیست و مثلاً یک حریف آنلاین پیدا می کنند اما بعد از تلاش برای ورود به بازی با خطای عجیبی مواجه می شوند. یعنی دسترسی به سرور امکان پذیر نیست. به نظر می رسد برخی از سرویس های ویژه EA برای یافتن کاربران و دسترسی به محتوای چند نفره فیلتر شده اند. این موضوع در مورد بازی های یوبی سافت نیز صدق می کند. برای مثال زمانی که سعی می کنید از محتوای آنلاین بازی Assassin’s Creed استفاده کنید، با این خطا مواجه می شوید که اتصال اینترنت قطع شده است.

فیلتر بازی FIFA 23

FIFA 23 نیز به لیست طولانی بازی های فیلتر شده در چند روز گذشته پیوست. امربه معروف و دبیر ستاد ناهی منکار چهار محال و بختیاری اخیرا گفته است که بازی های رایانه ای مهیج باعث جذب جوانان در خیابان ها شده و جوانان حرکات اکشن این بازی ها را اجرا کرده اند. به نظر می رسد رویکرد دولت به بازی مبتنی بر چنین نگاهی است و انتظار داریم بازی های بیشتری فیلتر شوند. در روزهای اخیر Dota 2 و Counter Strike فیلتر شده اند و دسترسی به Steam نیز بسیار سخت شده است.

اگر نگاه دقیق تری به بازی های فیلتر شده در روزهای گذشته بیندازیم، می بینیم که اکثر آن ها قابلیت چت و چت صوتی دارند و به نظر می رسد هر بازی آنلاینی که قابلیت چت داشته باشد، مسدود خواهد شد. به همین دلیل کلش اف کلنز از دسترس ایرانیان خارج بود. فیلتر فیفا 23 موج جدیدی از ناامیدی و نارضایتی را در بین گیمرهای ایرانی به راه انداخته است و آینده این بازی در ایران به دلیل وضعیت اینترنت در هاله ای از نامشخص قرار گرفته است. اگر به سرورهای آنلاین فیفا 23 دسترسی دارید، در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید.

بازی God of War Ragnarok دارای 11 فرقه و گروه مختلف می باشد

طبق جدیدترین اخبار بازی، رسانه Insider Gaming با استناد به منابع آگاه گزارشی را منتشر کرده است که در آن به وجود 11 فرقه و گروه در بازی God of War Ragnarok اشاره کرده است.

God of War با کریتوس و آترئوس به پایان رسید که صحنه راگناروک یا پایان جهان را آماده کردند. استودیو سانتا مونیکا در قالب جدیدترین مدخل سری God of War یعنی God of War Ragnarok که حدود یک ماه دیگر منتشر می شود، ماجراهای خدای جنگ یونان و پسرش را ادامه خواهد داد. با توجه به شرایط بازی God of War Ragnarok، هر 9 قلمرو اساطیر نورس در هرج و مرج و در آستانه نابودی قرار دارند. حال رسانه Insider Gaming 11 فرقه و گروه در بازی God of War Ragnarok را در قالب گزارشی معرفی کرد.

Insider Gaming در گزارش خود موارد زیادی از جمله نام، مشخصات و محل ملاقات احتمالی هر یک از فرقه ها و گروه ها را به تفصیل آورده است. فرقه اثیری متشکل از ارواح است که اعضای آنها احتمالاً با هر یک از نه قلمرو اساطیر نورس روبرو می شوند. فرقه Helwalkers که شرایطی مشابه فرقه اثیری دارد، اجساد احیا شده ای هستند که نفرین شده اند تا در 9 قلمرو سرگردان شوند. اگر بازی God of War را بازی کرده باشید، با Helwalkers آشنا هستید.

اگرچه برخی از فرقه ها و گروه ها در کنار کریتوس و آترئوس قرار می گیرند و به عنوان متحد عمل می کنند، برخی دیگر تهدید بزرگی برای خدای جنگ و پسرش هستند. خدایان اسیر بیش از سایر فرقه ها زندگی قهرمان بازی God of War Ragnarok را تهدید می کنند. در حالی که شما با برخی از آنها در God of War برخورد کرده اید، God of War Ragnarok چالش های سخت تری را ارائه خواهد کرد. مبارزه با ثور قبلا تایید شده است و احتمال دعوای کریتوس و اودین وجود دارد.

برخی از گروه های God of War Ragnarok متحدان کریتوس هستند

از دیگر فرقه ها و گروه های حاضر در بازی God of War Ragnarok می توان به کوتوله ها، الف ها، Jotnar و Vanir اشاره کرد. علاوه بر موارد فوق، گروه های دیگری نیز در God of War Ragnarok وجود دارند که در طول تجربه ۴۰ ساعته خود با آنها مواجه خواهید شد. برای تکمیل قسمت اصلی این کار باید حدود 20 ساعت وقت بگذارید. همچنین گام های جانبی او نیز مدت زمان مشابهی خواهند داشت. God of War Ragnarok 4.5 ساعت کات سین خواهد داشت که به معنای داستانی غنی و مفصل است. همچنین این افکت 90 گیگابایت از حافظه کنسول شما را اشغال می کند.

در قالب رده بندی سنی بازی God of War Ragnarok مشخص شد که این اثر بسیار خشن است. به دلایلی مانند بریدن سر، مثله کردن و ناسزاگویی، ESRB این اثر را برای بازیکنان بالغ مناسب تشخیص داد. با توجه به ویژگی های آثار قبلی در سری God of War، این محدوده سنی چندان تعجب آور نیست.

نظر شما در مورد فرقه ها و گروه های خدای جنگ راگناروک چیست؟ آیا شماره آنها توجه شما را جلب کرد؟ به نظر شما در بازی God of War Ragnarok شاهد چه اتفاقاتی خواهیم بود؟ افکارتان را با ما در میان بگذارید.

منبع: The Gamer

رده سنی God of War Ragnarok نشان دهنده یک بازی بسیار خشن است

طبق جدیدترین اخبار بازی، ESRB رده سنی God of War Ragnarok را منتشر کرده است که به خشونت بالای این اثر اشاره دارد.

بازی God of War Ragnarok یکی از موردانتظارترین بازی های سال های اخیر است. بسیاری از طرفداران سری God of War و شخصیت کریتوس برای انتشار جدیدترین اثر این مجموعه لحظه شماری می کنند. در قالب بازی God of War Ragnarok وقایع پس از بازی God of War و آغاز پایان جهان به تصویر کشیده خواهد شد. در حالی که حدود یک ماه تا انتشار این اثر باقی مانده است، سازمان ESRB رده بندی سنی God of War Ragnarok را منتشر کرد.

بنابراین، مشخص است که آخرین ماجراجویی کریتوس و آترئوس در اساطیر نورس اصلاً برای مخاطب جوان مناسب نیست. برای هر کسی که حتی از راه دور با سری God of War آشنا باشد، این موضوع نباید چندان غافلگیرکننده باشد. در توضیحات God of War Ragnarok آمده است که در قالب این شغل به قلمروهای مختلف سفر کرده و با مهاجمان انسان نما و دشمنان موجودات خیالی از جمله سنتور، ترول و اژدها مبارزه خواهید کرد.

اشاره به در دسترس بودن چندین سلاح در رده سنی God of War Ragnarok

طبق توضیحات ESRB، شما می توانید از تبرها، تیغه های آشوب و قدرت های ماوراء طبیعی برای مبارزه با دشمنان در God of War Ragnarok استفاده کنید. استفاده از عبارت “axes” نشان می دهد که کریتوس در طول God of War Ragnarok بیش از یک تبر خواهد داشت. علاوه بر این، استفاده از نیروهای بیگانه منجر به “پاشیدن مقادیر زیادی خون” و “ناقص کردن” می شود.

به دنبال توضیحات منتشر شده در وب سایت ESRB، گفته می شود که حرکات نهایی God of War Ragnarok بسیار خشن است. به این ترتیب می توانید با استفاده از سلاح های مختلف حرکاتی را انجام دهید که دشمنان را با گلوله زیاد نابود می کند.

همچنین اگر از تبر برای ضربه های مکرر به گردن موجودات استفاده کنید، سر آنها قطع می شود. در نهایت، ESRB اعلام کرد که آخرین سری God of War حاوی فحاشی خواهد بود. همه این موارد باعث شده تا God of War Ragnarok توسط ESRB رتبه بزرگسالان را دریافت کند.

از دیگر اخبار مربوط به بازی God of War Ragnarok می توان به مدت زمان 40 ساعت و حجم 90 گیگابایتی این اثر اشاره کرد. نظر شما درباره رده بندی سنی God of War Ragnarok چیست؟ آیا خشونت بالای این اثر را از نقاط قوت آن می دانید؟ فکر می کنید God of War Ragnarok چگونه توجه مخاطبان و منتقدان را به خود جلب می کند؟ افکارتان را با ما در میان بگذارید.

منبع: +GamesRadar

تولید انبوه هدست PSVR 2 آغاز شده است

طبق جدیدترین اخبار بازی، سونی تولید انبوه هدست PSVR 2 را آغاز کرده و قصد دارد دو میلیون دستگاه از این هدست واقعیت مجازی را عرضه کند.

واقعیت مجازی یکی از فناوری های نسبتا جدید است که در بین بازیکنان و علاقه مندان به بازی های ویدیویی بسیار محبوب است. همین امر باعث شد تا سونی در سال 2016 هدست PS VR را برای پلی استیشن 4 عرضه کند.این هدست واقعیت مجازی با ویژگی های مختلف خود توانست افراد زیادی را به خود جذب کند و میلیون ها دستگاه به فروش برسد. چندی پیش سونی در قالب نمایشگاه CES از هدست PSVR 2 رونمایی کرد که همراه با پلی استیشن 5 مورد استفاده قرار می گیرد.اکنون گزارش هایی منتشر شده است که از تصمیم شرکت مذکور برای تولید انبوه این هدست واقعیت مجازی خبر می دهد.

بلومبرگ گزارش داد که سونی قصد دارد تا مارس 2023 2 میلیون هدست PSVR 2 را روانه بازار کند. این حجم تولید نشان می دهد که شرکت مذکور انتظار دارد این هدست نسبت به نسل قبل فروش بیشتری داشته باشد. در مقام مقایسه، هدست PSVR که در اکتبر 2016 راه اندازی شد، توانست در مدت هفت ماه یک میلیون دستگاه بفروشد. اگرچه تاریخ عرضه هدست پلی استیشن VR 2 مشخص نیست، اما سونی اعلام کرده است که در اوایل سال 2023 عرضه خواهد شد.

به گفته منابع رسانه بلومبرگ، تولید انبوه هدست PSVR 2 از ماه گذشته آغاز شد و طبق گزارش ها هنوز تحت تاثیر محدودیت های زنجیره تامین قرار نگرفته است. با توجه به برنامه های سونی، انتظار می رود کمبود مداوم کنسول پلی استیشن 5 تا حدودی در اوایل سال 2023 بهبود یابد. این شرکت امیدوار است که عرضه هدست پلی استیشن VR 2 باعث افزایش فروش این کنسول شود.

هدست PSVR 2 با بازی های PSVR سازگار نیست

سونی در اوایل سال جاری اعلام کرد که بیش از 20 بازی به طور همزمان با هدست PSVR 2 آماده عرضه خواهند شد. جیم رایان، رئیس سونی اینتراکتیو اینترتینمنت گفت: “در حال حاضر بودجه قابل توجهی برای همکاری با استودیوهای مستقل و سومین استودیو اختصاص داده شده است. مهمانی ها برای ایجاد طیف گسترده ای از محتوای VR هیجان انگیز برای انتشار با هدست PSVR. 2 تهیه شده است. با افزایش فروش این هدست واقعیت مجازی، انرژی و تلاش سازندگان و بودجه آن افزایش خواهد یافت.»

سونی ماه گذشته اعلام کرد که هدست PSVR 2 با عناوین نسل قبلی سازگار نیست. بنابراین صاحبان این هدست ها قادر به اجرای بازی های متصل به هدست PSVR نخواهند بود. هیدکی نیشینو یکی از مدیران پلی استیشن در این رابطه گفت: بازی های متعلق به هدست PSVR با هدست PSVR 2 سازگاری ندارند زیرا هدست پلی استیشن VR2 برای ارائه یک واقعیت مجازی واقعی نسل بعدی طراحی شده است. تجربه . هدست مذکور دارای ویژگی های پیشرفته ای مانند کنترلرهای جدید با بازخورد لمسی و محرک های تطبیقی، ردیابی داخل به بیرون، ردیابی چشم و صدای سه بعدی است. این موارد به این معنی است که ساخت هدست PSVR 2 به رویکردی کاملاً متفاوت از هدست های قبلی نیاز دارد.

نظر شما در مورد تولید انبوه هدست PSVR 2 چیست؟ آیا قصد خرید این هدست VR را دارید؟ آیا فکر می کنید پلی استیشن VR 2 موفق تر از نسل قبلی خواهد بود؟ افکارتان را با ما در میان بگذارید.

منبع: Video Games Chronicle

جزئیات بازی Death Stranding 2 با اسم رمز “Ocean” فاش شد.

کوجیما در حال حاضر پروژه های جدید خود را به صورت مخفیانه دنبال می کند و بازی جدیدی را اعلام نکرده است. این چرخه شایعات و افشاگری ها را متوقف نکرد. گزارش جدید حاکی از آن است که ساخت بازی Death Stranding 2 آغاز شده است و این بازی با رمز «Ocean» تولید خواهد شد.

وب سایت Insider Gaming که توسط تام هندرسون تأسیس شده است، جزئیات جدیدی از بازی جدید کوجیما فاش کرده است. شایعه جدید بر اساس نشت Dusk Golem از وب سایت مصرف کننده محبوب ResetEra است. او یکی از مشهورترین اینسایدرها و منابع نزدیک به استودیوهای بازی است و در چند ماه و سال گذشته اطلاعات دقیقی را فاش کرده است. در پست آخر آمده است بازی Death Stranding پرداخت شده.

Dusk Golem درباره پروژه جدید کوجیما نوشت: «Death Stranding 2 با نام رمز Ocean در حال توسعه است. البته کوجیما در این زمینه قرارداد بلندمدتی با سونی دارد و آنها در حال بررسی این موضوع هستند که آیا سونی و کوجیما پروداکشنز قرارداد خود را پس از انتشار بازی دوم تمدید کنند یا خیر. او همچنین اضافه کرد که سونی با هیدئو کوجیما قراردادی برای ساخت چندین بازی امضا کرده است، اما این قرارداد هرگز مورد مذاکره مجدد قرار نگرفت و همه چیز ادامه یافت.

Death Stranding 2 به طور انحصاری برای پلی استیشن

کوجیما سال گذشته یک بازی فوق العاده ایکس باکس را ارائه کرد. این موضوع باعث شده تا بسیاری بگویند که دنباله Death Stranding منحصر به پلتفرم مایکروسافت خواهد بود. Dusk Golem به این گمانه زنی ها پاسخ داد و همچنین به اخبار اخیر که قرار است بازی جدید انحصاری پلتفرم گوگل استیدیا باشد، واکنش نشان داد. وی در این رابطه گفت: معامله ایکس باکس هرگز به Death Stranding 2 متصل نشد و این شایعه اشتباه است.

او می گوید که کوجیما پروداکشنز قرارداد چند بازی با سونی دارد که پس از انتشار دنباله Death Stranding منقضی می شود. طرفین در حال بررسی این موضوع هستند که آیا رابطه نزدیک آنها پس از این مسابقه ادامه خواهد داشت یا خیر. به نظر می رسد سونی و کوجیما هنوز به نتیجه نهایی نرسیده اند. با این حساب بازی Death Stranding 2 نیز در انحصار کنسول پلی استیشن 5 خواهد بود و شایعات قبلی در مورد این بازی کاملا درست بود.

در حال حاضر نمی توانیم خیلی به آخرین شایعات تکیه کنیم. کوجیما یک پروژه مخفی را در نمایشگاه بازی توکیو فاش کرد، اما هیچ اطلاعاتی در مورد آن منتشر نشد. گفته می شود این پروژه یک بازی ترسناک است که روندی مشابه سایلنت هیل خواهد داشت.

منبع: GameSpot

Fandom رسانه های GameSpot و Metacritic را خریداری کرد

Fandom، سرویس ویکی که به دلیل مستندات دقیق و عمیق خود از بازی‌های ویدیویی، نمایش‌های تلویزیونی، فیلم‌ها و فرهنگ پاپ معروف است، به طور رسمی خرید چندین وب‌سایت و برند محبوب در صنعت سرگرمی را تأیید کرده است. Fandom رسما متاکریتیک، سرویس بررسی بازی، سریال و فیلم و همچنین سرویس‌های رسانه‌ای مختلف GameSpot از جمله GameFAQs و پادکست GinatBomb را خریداری کرده است.

اولین خرید بزرگ Fandom شرکت معروف آمریکایی Red Ventures بود. این شرکت اخیراً شخصیت خود را تغییر داده و از بازاریابی به روزنامه نگاری تبدیل شده و صاحب چندین رسانه بزرگ در دنیای بازی است. GameSpot، GameFAQs و Metacritic که هر کدام اهداف متفاوتی دارند، زیر چتر Fandom به فعالیت خود ادامه خواهند داد. خدمات خریداری شده که در زمینه قمار فعالیت می کنند با مدیریت جدید به فعالیت خود ادامه می دهند.

لازم به ذکر است که هر یک از این خدمات فعالیت خاص خود را دارند. به عنوان مثال، GameFAQs حاوی صدها هزار صفحه از اطلاعات بازی و همچنین راهنماها و توضیحات بازی است. در عین حال، GameSpot یک رسانه بازی و نقد قابل اعتماد است که روزانه میزبان هزاران کاربر آنلاین است. متاکریتیک نیز نامی شناخته شده است و افراد مختلفی در سراسر جهان از آن بازدید می کنند. لازم به ذکر است که مفاد قرارداد اعلام نشده است و به نظر می رسد هدف اصلی تقویت سرویس های فندم باشد.

نام تجاری جدید Fandom Inc

به گفته پرکینز میلر، مدیر عامل Fandom، بیش از 250000 صفحه ویکی تحت این برند وجود دارد و حدود چهار میلیون صفحه توسط کاربران ایجاد می شود. وی در خصوص خرید خدمات بازی های ویدیویی نیز گفت: همه این برندها به گسترش پلتفرم فندوم کمک می کنند و سعی می کنند محتوای بی وقفه را برای همه طرفداران سرگرمی و بازی ارائه کنند. او خرید جدید را گامی مهم در افزایش نفوذ هواداران در صنعت سرگرمی می داند و آن را “فصل جدیدی” برای طرفین قرارداد نامیده است.

سرویس Fandom در سال های اخیر راه طولانی را پیموده است. آنها رسانه های مختلفی را تصاحب کرده اند و بر اساس بیانیه مطبوعاتی منتشر شده، گسترش این شرکت برای کسب مقام اول در زمینه بهترین پلتفرم های هواداران ادامه خواهد داشت و فعالیت آنها در زمینه های فرهنگی و تجاری ادامه خواهد داشت. مشخص نیست که تصاحب شرکت جدید چه تأثیری بر زیرمجموعه هایی مانند متاکریتیک خواهد داشت و عملیات این سرویس ها احتمالاً دستخوش تغییرات اساسی خواهد شد.

منبع: DualShockers

توسعه دهنده بازی Halo Infinite به Unreal Engine مهاجرت می کند

طبق آخرین اخبار بازی، Halo Infinite توسعه دهنده 343Industries قصد دارد موتور Slipspace را کنار گذاشته و موتور Unreal را جایگزین آن کند.

از سال 2010، زمانی که Bungie از سری Halo خارج شد، 343 Industries این مسئولیت را بر عهده گرفت. از آن زمان، بسیاری از بازی‌های مختلف از مجموعه مذکور، از جمله Halo 4، Halo: The Master Chief Collection و Halo 5: Guardians در دسترس قرار گرفته‌اند. آخرین نسخه از سری Halo Halo Infinite است. استودیو 343 صنایع از موتور Slipspace برای خلق این اثر استفاده کرده است.

اکنون گزارش هایی با استناد به آنها منتشر شده است، صنایع 343 قصد دارد موتور مذکور را کنار بگذارد و به جای آن از Enrail Engine استفاده کند. جرمی پانتر، روزنامه‌نگار صنعت بازی‌های ویدیویی نوشت: «من فقط می‌توانم تأیید کنم که منابع متعددی این موضوع را نشان داده‌اند و کاملاً واضح است که تصمیمی قبلاً گرفته شده است. بازی های Halo قطعا با موتور Unreal ساخته خواهند شد.

هنوز مشخص نیست که تغییر از موتور Slipspace به Unreal چه تاثیری بر آینده Halo Infinite خواهد داشت. 343Industries علناً متعهد به حمایت از این کار برای یک دهه است. موتور بازی نرم افزاری است که استودیوهای مختلف برای ساخت محصول خود از آن استفاده می کنند و شامل بخش هایی مانند گرافیک، فیزیک، شبکه و غیره می باشد. از آنجایی که ایجاد یک موتور برجسته نیاز به بودجه و تلاش زیادی دارد، اکثر توسعه دهندگان موتورهایی مانند Unreal Engine و Unity را انتخاب می کنند.

اگر تصمیم استودیو 343Industries مبنی بر روی آوردن به Unreal Engine صحت ​​داشته باشد، این استودیو با موانع مختلفی روبرو خواهد شد و برخی از نیروهایش عقب نشینی خواهند کرد. برای مثال ماه گذشته تایید شد که مهندس ارشد Slipspace استودیو را ترک کرده است.

برخی از اعضای تیم Halo Infinite استعفا داده اند

روند ساخت Halo Infinite با فراز و نشیب های مختلفی همراه بود. پس از تاخیر در انتشار این اثر، ششمین بازی اصلی از سری Halo در اواخر سال 2021 بر روی پلتفرم های Xbox One، Xbox Series S، Xbox Series X و PC منتشر شد. در آن زمان، Halo Infinite بسیاری از حالت‌ها و ویژگی‌ها، از جمله Forge و کمپین Co-op را نداشت. همچنین بازیکنان از تعداد زیاد آپدیت ها شکایت داشتند.

در حال حاضر به نظر می رسد تغییراتی در Studio 343 Industries در حال انجام است. ماه گذشته، بانی راس، که ریاست استودیو را بر عهده داشت، پس از 15 سال استعفا داد تا به مسائل خانوادگی رسیدگی کند. مایکروسافت همزمان با اعلام جدایی او از 343 Industries اعلام کرد که ساختار تیم مدیریت استودیو را تغییر داده است. در نتیجه، پیر هینز، رئیس سابق تولید، به عنوان سرپرست استودیو انتخاب شد.

همچنین، برایان کوسکی، مدیر بازاریابی سریال Halo، نقش مدیر کل سریال را بر عهده گرفته است. در همین حال، الیزابت ون ویک، رئیس تجارت، عملیات و ورزش های الکترونیکی در 343Industries، بر تجارت و عملیات نظارت خواهد داشت.

نظر شما درباره مهاجرت Halo Infinite سازنده بازی به Unreal Engine چیست؟ آیا این شرایط را برای بازی های آینده Halo بهبود می بخشد؟ افکارتان را با ما در میان بگذارید.

منبع: Video Games Chronicle

بسته الحاقی Horizon Forbidden West در حال ساخت است

لنس ردیک، بازیگر مشهور آمریکایی که نقش Silence در بازی‌های Horizon را بازی می‌کند، در توییتی (که به سرعت حذف شد) فاش کرد که سخت مشغول کار روی این بازی است. افق غرب ممنوع و حضور خود را در جلسه جدید موشن کپچر این بازی در استودیو Guerilla Games اعلام می کند. با این رندرها، طرفداران می توانند منتظر انتشار بسته الحاقی بازی باشند افق غرب ممنوع در آینده نزدیک داشته باشند.

ردیک، بازیگر و صداپیشه محبوب که در فیلم‌ها و بازی‌های ویدیویی متعددی ظاهر شده است، ویدیوی کوتاهی را در توییتر منتشر کرد که نشان می‌دهد او با توسعه‌دهندگان استودیوی گوریلا گیمز کار می‌کند و چهره‌اش را با نقطه‌های سفید برای تصویربرداری حرکتی می‌گیرد. با توجه به اینکه این بازیگر به طور اتفاقی و ناخواسته محتوای اضافی برای غرب ممنوعه اعلام کرده بود، پست خود را بلافاصله پس از انتشار حذف کرد.

اگرچه ردیک اشاره ای نکرده است که روی چه چیزی کار می کند، اما طرفداران معتقدند که او روی بسته الحاقی Horizon Forbidden West کار می کند. سونی اکنون به صورت رسمی این DLC را برای بازی منتشر می کند غرب ممنوع معرفی نکرده است، اما با توجه به موفقیت این بازی، انتشار محتوای اضافی و مستقل برای آن اضافی نیست و منطقی به نظر می رسد.

بسته اضافی افق غرب ممنوع

که می شود گفت بسته الحاقی Frozen Wilds کمتر از یک سال پیش برای Horizon: Zero Dawn منتشر شد که شامل یک منطقه جدید برای کاوش بازیکنان و یک حالت داستانی جدید گسترده بود، بنابراین جای تعجب نیست که DLC برای Horizon Forbidden West نیز برنامه ریزی شده است. ، که به احتمال زیاد دارای یک سرزمین کاملا جدید و گسترده در کنار سایر ویژگی ها مانند نسخه Zero Dawn خواهد بود.

بازی افق غرب ممنوع که ادامه نسخه اول آن است Horizon Zero Down اکشن در یک محیط آخرالزمانی رخ می دهد که در آن جانوران روباتیک در سیاره پرسه می زنند. داستان بازی غرب ممنوعه حول محور شخصیت آلوی شکارچی زن جوانی است که در دنیای جدید متولد شده و با گروه خود سعی در کشف اسرار این سیاره معروف به غرب ممنوعه دارد.

در پایان، اجازه دهید به یاد بیاوریم که بازی افق غرب ممنوع این بازی توسط استودیو گوریلا گیمز توسعه یافته و توسط سونی اینتراکتیو اینترتینمنت در تاریخ ۱۸ فوریه ۲۰۲۲ (۲۹ باخمن ۱۴۰۰) برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۵ و پلی‌استیشن ۴ منتشر شده است.

منبع: Gamingbolt

انیماتور Metro Exodus در دفاع از اوکراین درگذشت

آندری کورزینکین، انیماتور بازی Metro Exodus او به دلیل جراحات شدیدی که در جریان یک عملیات نظامی برای حفاظت از اوکراین متحمل شده بود، جان باخت. Korzynkin مانند دیگر بازی‌سازان اوکراینی تصمیم گرفت از کشورش دفاع کند و به ارتش پیوست تا نیروهای روسی را از مرزهای کشور بیرون کند. وی که یکی از کارمندان قدیمی استودیو 4A Games بود در عملیات دفاعی اوکراین جان خود را از دست داد.

خبر درگذشت انیماتور Metro Exodus توسط لئونید استپانوف، همکار وی در استودیو 4A Games منتشر شد. استپانوف مدتی پیش به استودیو Gunzilla Games پیوست و در حال حاضر برای Remedy، سازنده بازی Max Payne کار می کند. او در صفحه توییتر خود نوشت: یک انیماتور با استعداد، یک فرد خارق العاده و یک قهرمان واقعی. در آرامش بخواب دوست من، همه ما دلتنگ تو هستیم.” آندری به خاطر کارش در 4A Games و Metro Games شناخته شده است. او انیمیشن های بسیار با کیفیتی ساخته است.

پایان رویای انیماتور Metro Exodus

او همچنین اضافه کرد که آندری از کوری بارلوگ، کارگردان بازی God of War درس های زیادی آموخته و از کار او الهام گرفته است. او از کیفیت کارگردانی و فیلمبرداری God of War شگفت زده شده بود و می خواست راه او را ادامه دهد. هر دو در اوایل کار خود انیماتور بودند. در چند سال گذشته، آندری کورزینکین مهارت های جدیدی در توسعه بازی از جمله طراحی و کدنویسی آموخته است و آرزو دارد روزی پروژه رویایی خود را بسازد. متأسفانه وی به دلیل جراحات نظامی ناشی از حمله روسیه به اوکراین جان باخت.

انیماتور اصلی بازی Metro Exodus با انتشار توییتی کوتاه ابراز ناراحتی کرد و نوشت هیچ کلمه ای نمی تواند غم او را بیان کند. یکی دیگر از همکاران استودیو 4A Games به نام ویتالی کودا آن را در صفحه لینکدین خود توضیح داد. او نوشت که آندری همیشه نگرش مثبتی نسبت به زندگی داشت و این نگرش به بقیه کارکنان انرژی می داد. جنگ اوکراین تاثیر زیادی بر صنعت بازی در آن کشور گذاشت و استودیوهای زیادی به کشورهای دیگر منتقل شدند و برخی از بازی سازان نیز به ارتش پیوستند.

حمله نظامی روسیه به اوکراین از سال گذشته آغاز شد و درگیری بین شرق و غرب از ماه ها قبل ادامه دارد. به عنوان بخشی از جامعه بازی های ویدیویی در پارسی گیم، به دوستان و خانواده آندری کورزینکین تسلیت می گوییم و امیدواریم این جنگ هر چه زودتر پایان یابد.

منبع: Wccftech

ساخت God of War Ragnarok حدود 40 ساعت طول می کشد

بیش از یک ماه تا انتشار بازی جدید سری God of War باقی مانده است و سونی هنوز تریلر گیم پلی بازی را منتشر نکرده است. در حالی که بخش های اصلی بازی هنوز در هاله ای از رمز و راز هستند، گزارش جدیدی از Insider Gaming منتشر شده است God of War Ragnarok زمان می برد پرداخت شده. بر اساس این گزارش، زمان لازم برای تکمیل بازی 40 ساعت است و این اثر حدود 4.5 ساعت صحنه سینمایی دارد.

Gaming Insider وب سایت رسمی تام هندرسون است و او گزارش های خود را در این وب سایت منتشر می کند. طبق گزارش جدید این سایت، زمان مورد نیاز برای بازی God of War Ragnarok بیش از چهل ساعت بوده و روند بازی نسبت به نسخه قبلی بیشتر خواهد بود. لازم به ذکر است که 4.5 ساعت آن مربوط به صحنه های سینمایی است که در بازی God of War دیدیم. این صحنه ها غیر قابل کنترل هستند و به صورت تک کلیپ پخش می شوند.

پس از آن باید گفت که شانزده ساعت و نیم گیم پلی مربوط به قسمت اصلی داستان در نظر گرفته شده است. از آن شانزده ساعت و نیم، 3 ساعت و نیم مربوط به کات سین های سینمایی است. نوزده ساعت بعدی گیم پلی همه چیز در مورد ماموریت های جانبی و محتوای جانبی است. بخش اعظم بازی به محتوای جانبی اختصاص دارد که برخی از آن‌ها دارای کات سین‌های سینمایی هستند. این نشان می دهد که بازی جدید طولانی تر از نسخه 2018 خواهد بود و زمان بیشتری را در Old Norse سپری خواهیم کرد.

God of War Ragnarok زمان می برد

برای مقایسه زمان مورد نیاز God of War Ragnarok با بازی قبلی می توانید از وبسایت How Long to Beat استفاده کنید. به گفته این وبسایت، بازی قبلی حدود 32 ساعت محتوا داشت و در نتیجه God of War Ragnarok حدود هشت ساعت بیشتر است. لازم به ذکر است که مدت زمان دریافت تمام تروفی ها با زمان تکمیل داستان متفاوت است و برای به دست آوردن تروفی پلاتینیوم باید زمان بیشتری را صرف کنید.

ارقام اعلام شده توسط استودیو سانتا مونیکا تایید نشده است و تا زمان انتشار بازی نمی توانیم صحت آنها را تایید کنیم. اگر علاقه ای به تجربه تمام محتوای جانبی ندارید و فقط می خواهید به پایان بازی برسید، فقط باید بیست ساعت وقت بگذارید. سونی ماه گذشته تریلر داستانی بازی را فاش کرد و ما نگاهی نزدیک به نبرد بین ثور و کریتوس داشتیم. همچنین اشاراتی از حضور اودین در این تریلر وجود داشت. پلی استیشن کمپین تبلیغاتی بازی را آغاز کرده است و قدم بعدی انتشار رتبه بندی و بررسی های اولیه خواهد بود.


تریلر داستانی God of War Ragnarok + کیفیت 4K

منبع: TheGamer

تاثیر نهایی اینترنت بر صنعت بازی سازی ایران

حدود دو هفته است که قطعی اینترنت و اختلالات ناشی از آن تاثیرات جدی بر کسب و کار و زندگی مردم گذاشته است و با توجه به وضعیت اعتراضات در ایران، قطعی و قطعی طولانی مدت می تواند اثرات مخربی بر صنایع مختلف از جمله صنعت بازی های رایانه ای داشته باشد. در این مقاله قصد داریم به جنبه های مختلف این موضوع بپردازیم.

بدون شک بازی های رایانه ای یکی از پرطرفدارترین عرصه های سرگرمی در ایران است که بیشتر جوانان و نوجوانان و حتی گروه های سنی مختلف هستند که روزانه چندین ساعت را به بازی اختصاص می دهند. بسیاری از این مخاطبین حداقل یک بار برای خرید یک بازی یا خرید آن در یک اپلیکیشن پول خرج کرده اند و به همین دلیل است که بازی های ویدیویی درآمد بیشتری نسبت به سایر سرگرمی ها در ایران دارند.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی منابع رسمی و بنیاد ملی بازی های رایانه ای، مخاطبان این رشته در ایران به بیش از 32 میلیون نفر می رسد. گردش مالی این میزان مخاطب در سال گذشته به بیش از 4300 میلیارد تومان رسید که رقم فوق العاده ای است. البته طبق گزارشی که در سال 2019 منتشر شد، درآمد ایران حدود 391 میلیون دلار تخمین زده شده است که همراه با ترکیه سهم کمی از بازار جهانی صنعت بازی را به خود اختصاص داده است. لازم به ذکر است که چین با 27817 میلیون دلار و آمریکا با 19485 میلیون دلار جزو پردرآمدترین کشورهای جهان از بازی های ویدیویی هستند.

قطع شدن اینترنت و از دست رفتن سرمایه ملی

قطعی اینترنت در روزهای اخیر، محدودیت ها و فیلترینگ شدید شبکه های اجتماعی، بازی ها و سرویس های مختلف، خسارات مالی هنگفتی به دولت وارد کرده است. گزارش ها حاکی از آن است که مجموع ضرر اینترنت در ایران در دو هفته گذشته 11 هزار میلیارد تومان برآورد شده است. این مبلغ معادل درآمد نفتی ایران در سال گذشته است که دلیل روشنی بر از دست رفتن سرمایه ملی است. اهمیت تأثیر مخاطب بر صنعت فناوری ایران نشان از دخالت افراد زیادی دارد و در صنایع مختلف با زیان های مالی زیادی مواجه شده است.

اما خبر بد این است که بسیاری از ابعاد مختلف در حوزه بازی های رایانه ای غیرقابل محاسبه است و به نظر می رسد قطع اینترنت برای صنعت بازی ایران ابعاد بدتری نسبت به ضرر مالی دارد که علاوه بر ضرر مالی هنگفت برای سازندگان بازی و محتوای مرتبط امکان ورود ارز به کشور نیز از بین رفت.

کاهش شدید کاربران عناوین بومی

کاهش شدید کاربران بازی های ایرانی و محلی یکی از اصلی ترین و مهم ترین مواردی است که تاثیر مستقیمی بر قطع اینترنت دارد. اگرچه قطع شدن اینترنت به معنای قطع کامل آن نیست، اما در عمل با تبدیل شدن اینترنت به اینترانت، حتی بسیاری از شبکه های داخلی نیز با اختلالات جدی مواجه می شوند. اگرچه اکثر بازی‌ها و سایت‌های محبوب محلی بر روی سرورهای ایرانی نگهداری می‌شوند و شرایط نسبتاً پایداری دارند، اما با وجود نبود کاربران هدف و مشکلات ملی برای آنها با قطعی‌های دوره‌ای یا دائمی، بسیاری از مخاطبان قادر به استفاده از آنها نخواهند بود. منجر به کاهش کاربران سنگین عناوین محلی خواهد شد. از دیگر تاثیرات مهمی که می توان به کاهش شدید کاربران عناوین بومی، کاهش درآمد حاصل از بازی های مختلف و در نتیجه از دست رفتن بودجه تحقیق و توسعه پروژه های جدید، از دست دادن مشاغل مرتبط و اخراج و اخراج اشاره کرد. خروج سرمایه انسانی و مهاجرت Cit.

قطع ارتباط بین المللی و تاثیر شدید بر بازی های خارج از کشور

قطعی اینترنت بین المللی نیز تاثیرات جدی تری خواهد داشت، بسیاری از بازی سازان داخلی مشغول ساخت بازی های مختلف و انتشار آن ها در پلتفرم هایی مانند گوگل پلی و استیم بوده اند تا از درآمدهای ارزی و دلاری استفاده کنند تا بتوانند از طریق درآمدهای دریافتی. از این طریق، پروژه ها بزرگتر و با کیفیت بهتر توسعه می یابند.

با قطع شدن اینترنت بین المللی، ساخت این پروژه ها قطع می شود و بسیاری از تولیدکنندگان بازی که به صورت دورکاری در تیم های بازی سازی داخل و خارج از کشور فعالیت می کنند، در حال کار بر روی عناوین مختلف هستند که با توجه به قطعی های موجود، این امکان وجود دارد که از سرویس ها و سرورهای داخلی مختلف استفاده می کنند و خارجی را از دست می دهند و این مشکل باعث توقف یا کندی توسعه بازی های مختلف می شود. علاوه بر این موارد، بسیاری از شرکت های بازی سازی نیز با کاهش ساعت کاری و اعتصاب کارکنان مواجه شدند که باعث ایجاد اختلال جدی در توسعه این پروژه ها شد.

این پروژه ها که عمدتاً مخاطبان خارجی زبان دارند، می توانند به میزان قابل توجهی به کمبود منابع ارزی داخلی کمک کنند که می تواند اهمیت بسیار زیاد ساخت بازی برای مخاطبان خارجی را نشان دهد. قطعی اینترنت می تواند اختلالات جدی در پشتیبانی و عملکرد این بازی ها ایجاد کند و همین مشکل مانع از ورود ارز به کشور شده و یا میزان آن را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

عدم ورود و استفاده از فناوری های جدید

معرفی فناوری های جدید یکی از دلایل پیشرفت یک صنعت در کشورهای مختلف است. متأسفانه در سال‌های اخیر با وجود تحریم‌های مختلفی که در زمینه بازی‌های ویدیویی علیه ایران اعمال شده است، ورود فناوری و استفاده از موتورهای بازی‌سازی جدید به یکی از چالش‌های اصلی توسعه‌دهندگان تبدیل شده است. البته در سال‌های اخیر وزن آن کاهش یافته است، اما چالش اصلی که در اینجا وجود دارد این است که حتی با ورود فناوری‌های جدید، کمبود نیروی ماهر و مهاجرت آن‌ها یکی از دلایل اصلی تبدیل شدن صنعت بازی در ایران است. قطعی اینترنت در واقع می تواند تیری بر پیکر بی جان صنعت بازی ایران باشد و آن را به صنعتی تبدیل کند که حتی در کشورهای خاورمیانه کاملاً از رقبای اصلی خود عقب است.

نابودی صنعت استریم و تولید محتوای ویدیویی

بخشی دیگر از بازی‌های ویدیویی که در سال‌های اخیر مخاطبان زیادی را درگیر خود کرده است، تولیدکنندگان محتوا یا استریمرهایی هستند که با انجام بازی‌های مختلف، مخاطبان زیادی را سرگرم می‌کنند. طبق بررسی های انجام شده توسط پارسی گیم، استریمرهایی که دائماً به این کار مشغول هستند حدود یک چهارم شده اند. اگرچه بسیاری از استریمرهای محبوب اینترنت پایدار و پایدارتری دارند، اما مشکل قطعی اینترنت این است که مخاطبی برای تماشای محتوای تولید شده وجود ندارد.

بسیاری دیگر از تولیدکنندگان محتوا که قبلاً روی پلتفرم هایی مانند یوتیوب کار می کردند نیز فعالیت خود را متوقف کرده اند تا وضعیت اینترنت به وضعیت پایدارتری برسد. وی خاطرنشان کرد: این پرونده علاوه بر اینکه بر روحیه مردم اثر می گذارد، ورود ارز به کشور را از بین می برد و جوانان مختلفی را که از این راه کسب درآمد کرده اند با چالش جدی مواجه می کند.

زوایای مختلف و تاثیرات خاص اینترنت بر بدنه صنعت بازی ایران بسیار بیشتر از موارد رسمی است که شنیده می شود و موارد ذکر شده در این مقاله تنها گوشه کوچکی از تاثیرات مستقیم این مشکل است. لازم به ذکر است که هنوز تاریخ دقیقی برای تثبیت این وضعیت تعیین نشده است و به نظر می رسد این اختلالات و اختلالات مختلف تا پایان اعتراضات ادامه داشته باشد. علاوه بر این، اخبار موج گسترده ای در اخبار مختلفی که منتشر می شود وجود دارد فیلتر بازی های ویدیویی در ایران و بسیاری از بازی های آنلاین محبوب ایرانی به گروه بازی های فیلتر شده پیوسته اند.

خالق Watch Dogs به NetEase می‌پیوندد

طبق جدیدترین اخبار بازی، جاناتان مورین که به عنوان خالق بازی Watch Dogs شناخته می شود، به NetEase پیوست.

جاناتان مورین یکی از با تجربه ترین بازی سازان با 24 سال سابقه کار بر روی بازی های AAA است. او در این مدت نقش بسزایی در شکل گیری سریال Watch Dogs داشت و مسئولیت های مهمی را در تیم سازنده سریال Far Cry بر عهده داشت. سازنده Watch Dogs برای کمک به استودیوی NetEase Games Montreal در توسعه IP جدید. با این کار، NetEase به تبدیل شدن به یکی از بزرگترین ناشران بازی های ویدیویی نزدیک تر می شود.

کاربران شبکه از ارائه جزئیات درباره IP جدیدی که جاناتان مورین روی آن کار خواهد کرد، خودداری کردند. با این حال، شرکت مذکور اعلام کرد که او در کنار دیگر بازی‌سازان ماهر و با تجربه در استودیو Quantic Dream، Jackalope و Nagoshi قرار خواهد گرفت.

خالق Watch Dogs در مورد پیوستن خود به NetEase گفت: “من بسیار هیجان زده هستم که ماجراجویی جدید خود را به عنوان مدیر نوآوری در NetEase Games Montreal اعلام کنم. من مفتخرم که به یک تیم پرشور و با استعداد ملحق شده و روی یک IP جدید کار کنم. این پرتاب برای من ارزش خاصی دارد و مشتاقانه منتظر فرصتی برای ارائه اطلاعات بیشتر هستم.»

علاوه بر سازنده Watch Dogs، NetEase توسعه دهندگان بازی زیادی دارد

پیش از این اعلام شده بود که جری هوک، کهنه کار ایکس باکس و مدیر طراحی بازی Halo Infinite، به Jar of Sparks پیوسته است. این استودیو که زیرمجموعه نتایزن است، بر روی ساخت بازی های اکشن نسل بعدی و بازی های مبتنی بر داستان تمرکز خواهد کرد.

در اوایل هفته، متوجه شدیم که Bungie، خالق سری Destiny، هفت پتنت ثبت کرده است که بیشتر بر روی کنترل‌های مجازی روی دستگاه‌های لمسی تمرکز دارند. این موضوع به گزارش‌های اوایل سال جاری مبنی بر در دست ساختن یک بازی موبایل Destiny اعتبار بیشتری می‌دهد. استودیو Bungie ممکن است با NetEase برای توسعه نسخه موبایل سری Destiny همکاری کند.

نظر شما در مورد پیوستن خالق Watch Dogs به Netizen چیست؟ آیا این منجر به تقویت شرکت خواهد شد؟ افکارتان را با ما در میان بگذارید.

منبع: Eurogamer

فریمور 4.03 کنسول پلی استیشن 5 هک شد

گروهی از هکرها موفق به یافتن حفره هایی در فریمور 4.03 کنسول پلی استیشن 5 شدند و در نهایت موفق شدند نرم افزار رسمی سونی را جیلبریک یا هک کنند. هک پلی استیشن 5 به لطف حفره های موجود در فریمور امکان پذیر شده است و طبق گزارش ها تنها نسخه 4.03 نرم افزار این کنسول قابل هک است. این گروه اطلاعات کاملی در مورد نحوه هک PS5 منتشر نکرده است و به نظر می رسد که هک کنسول در حال حاضر پایدار نیست و تنها در 30 درصد مواقع می تواند سیستم امنیتی سونی را دور بزند.

تام هندرسون در گزارشی جدید هک پلی استیشن 5 را تایید کرد و گفت که منابع نزدیک به سونی از جیلبریک PS5 مطلع هستند و آن را عملی غیرقانونی می نامند. هکرها فایل های جیلبریک را به صورت عمومی منتشر کردند، اما نوشتند که آنها فقط برای نسخه 4.03 کار می کنند. آنها می گویند که امکان جیلبریک نسخه های قبلی وجود ندارد، اما به روز رسانی های این فریمور حفره امنیتی پیدا شده را برطرف کرده و نسخه های جدید را نمی توان هک کرد.

برای افرادی که با اصطلاح جیلبریک آشنایی ندارند باید گفت که این عمل امکان استفاده کامل و غیرقانونی از نرم افزار دستگاه را می دهد. در واقع با هک کنسول می توانید به کدهای اصلی دسترسی پیدا کنید و همچنین قسمت هایی از نرم افزار که برای کاربران ممنوع است را فعال کنید. با هک کردن یک کنسول می توانید تمام بازی های پولی را بدون پرداخت هزینه اجرا کنید. این عمل غیرقانونی به کاربر اجازه می دهد تا به بسیاری از بازی ها و ویژگی های مخفی کنسول دسترسی داشته باشد.

هک پلی استیشن 5

Firmware Jailbreak 4.03 به هکرها امکان دسترسی به کدهای اصلی و منبع کنسول را می دهد، اما کدها را نمی توان اجرا کرد و فقط ویرایش کرد. این باعث می شود هک پلی استیشن 5 ناقص باشد و بازی قابل اجرا فقط با یک ابزار خاص قابل نصب باشد. هکرها ادعا می کنند که جیلبریک کردن PS5 ناپایدار است و اگر کسی سعی کند آن را انجام دهد، شانس موفقیت کمی دارد. در واقع این روش هک تنها در 30 درصد مواقع پاسخگو است. مشخص نیست که آیا این روش در آینده ارتقا خواهد یافت یا خیر.

دسترسی روت پلی استیشن 5 یک هشدار جدی برای سونی است. هک پلی استیشن 4 در اکثر فریمورها امکان پذیر است و سونی می خواست برای جلوگیری از چنین روزی یک فریمور از ابتدا ایجاد کند. به نظر می رسد بالاخره چنین روزی فرا رسیده و نرم افزار جدید نیز هک شده است. فریمور فعلی PS5 که تفاوت زیادی با نسخه 4.03 دارد، در سپتامبر سال جاری منتشر شد و به نظر می رسد که حفره امنیتی اصلاح شده است.

سونی هنوز واکنش جدی به اخبار هک پلی استیشن 5 نشان نداده است و این احتمال وجود دارد که حفره ها در آپدیت های اخیر برطرف شده باشد. در پایان به شما هشدار می دهیم که هرگونه هک کنسول بازی غیرقانونی است و ممکن است کنسول شما را برای همیشه شکسته و مسدود کند.

منبع: DualShockers

موج گسترده فیلترینگ بازی‌های رایانه‌ای در ایران (در صورت بروز رسانی)

با توجه به قطعی اینترنت در چند روز گذشته و قطعی های سراسری در این منطقه، به نظر می رسد علاوه بر قطعی اینترنت در برخی مناطق، موج گسترده ای از فیلترینگ بازی های رایانه ای نیز آغاز شده است و خدمات و بازی های پرطرفدار زیادی در بین ایرانیان وجود دارد. کاربران اکنون در حالت فیلتر هستند و دسترسی به آنها مسدود شده است.

پس از بررسی های بازی پارسی و گزارش هایی که از کاربران دریافت کردیم، مشخص شد که بازی های مختلف برای بسیاری از کاربران در دسترس نیست و این بازی ها دیگر قادر به استفاده از بخش آنلاین خود نیستند. لیست بازی ها و سرویس هایی که اخیراً به دلیل اعتراضات در ایران فیلتر شده اند، تاکنون به شرح زیر است:

لیست بازی های فیلتر شده

  1. فورتنایت
  2. ضد حمله
  3. Apex Legends و Apex Legends Mobile
  4. دو 2
  5. سرنوشت 2
  6. رنگین کمان سیکس سیج
  7. جنگ قبایل

لیست خدمات فیلتر شده

  1. تکان دادن
  2. اختلاف

با توجه به وضعیت اینترنت و اختلالاتی که در این زمینه ایجاد شده، به نظر می رسد با موج گسترده فیلترینگ بازی های رایانه ای در ایران مواجه هستیم که بسیاری از این اختلالات ناشی از محدودیت های اینترنتی سرورها و سرویس های بازی است. منابع رسمی مانند بنیاد ملی بازی های رایانه ای و وزارت ارتباطات و فناوری هنوز به این سوالات پاسخ نداده اند.

به روز خواهد شد