
آخرین بازی Sonic Yuji Naka، Balan Wonderworld، دقیقاً بازیکنان را تحت تأثیر قرار نداد. با این حال، به گفته خود ناکا، او در واقع شش ماه قبل از انتشار بازی از سمت خود به عنوان کارگردان کنار گذاشته شد – و او فکر نمی کند ناشر Square Enix یا توسعه دهنده Arzest به کیفیت بازی های خود اهمیتی دهند.
ناکا در یک تاپیک توییتری توضیح داد که پرونده قضایی مربوط به حذف او اخیرا بسته شده است که به او اجازه می دهد در مورد آنچه در طول کارش در Balan Wonderworld رخ داده صحبت کند.
شش ماه قبل از انتشار #BalanWonderworld، حکم کار برای برکناری من از مدیر صادر شد و به همین دلیل علیه اسکوئر انیکس شکایت کردم. من می خواهم به شما بگویم که دادخواست تمام شده است و دستور کار دیگر در حال حاضر معتبر نیست. از ابزار ترجمه استفاده کنید pic.twitter.com/U53SgNMh85
– یوجی ناکا / @ kay 司 @ (@nakayuji) 28 آوریل 2022
ناکا گفت که اخراج او به دو دلیل انجام شد، یکی از آنها اصرار او بر استفاده از “نتیجه یک آهنگ اصلی” در یک تریلر به جای نسخه یوتیوبر که روی پیانو پخش می شد، بود. او همچنین گفت که با مونتاژ ارائه شده توسط توسعه دهنده Arzest که حاوی مشکلاتی است مخالف است و در توییت دیگری در این زمینه بازی را “ناتمام” خواند. او این موضوع را با کار خود در Sonic the Hedgehog مقایسه کرد و گفت که دو هفته قبل از پایان کاپیتان، یک خطای تحریف کننده بازی باید تصحیح می شد (و اصلاح شد).
ناکا افزود: “بازی سازان باید بازی های خود را تا آخرین لحظه بهبود بخشند، و هنوز هم درست نیست که آنها را از انجام این کار منع کنیم.” من درخواست وکیل دادم و سعی کردم با آنها صحبت کنم تا حداقل تا آخر نظر بدهم، اما موفق نشدم و به همین دلیل شکایت کردم.»
اسکوئر انیکس هنوز در مورد حذف ناکا از زمان انتشار موضوع او اظهار نظری نکرده است. بنا به اعترافات خود ناکا، تصمیم اخراج او با تعدادی از افراد شرکت از جمله تولیدکننده و کارکنان منابع انسانی مشترک بوده است.
واقعا شرم آور است که کار ناتمام را رها کنیم #BalanWonderworld در جهان. من می خواستم با توجه به موارد مختلف آن را به عنوان یک بازی اکشن در فرم مناسب منتشر کنم. فکر می کنم Square Enix و Arzest شرکت هایی هستند که علاقه ای به بازی و طرفداران بازی ندارند.
– یوجی ناکا / @ kay 司 @ (@nakayuji) 28 آوریل 2022
ناکا کار توسعه بازی سگا خود را به عنوان برنامه نویس بازی های تحسین شده ای مانند Space Harrier و Phantasy Star آغاز کرد، قبل از اینکه نقش خلاقانه ای در Sonic the Hedgehog داشته باشد. او در سال 2006 سگا را ترک کرد و استودیوی خود به نام Prope را تأسیس کرد که در حال حاضر تنها کارمند آن است.
GameSpot می تواند از پیشنهادات خرده فروشی کمیسیون دریافت کند.