
طبق آخرین اخبار بازی، بخش سرگرمی های تعاملی سونی مالکیت یکی از بزرگترین پلتفرم های ورزش های الکترونیکی را برای گسترش تجارت الکترونیکی خود در اختیار گرفته است. بر این اساس پلتفرم Repeat.gg به زیرمجموعه های پلی استیشن در قسمت eSports اضافه شده است.
Repeat.gg یکی از بزرگترین پلتفرم های مسابقات ورزش های الکترونیکی در جهان است. این پلتفرم به بازیکنان اجازه می دهد تا در مسابقات هنری آنلاین شرکت کنند و جوایز نقدی برنده شوند. علاوه بر این، پلت فرم مذکور مسابقات ناهمزمان را سازماندهی می کند. در این دسته از مسابقات eSports، بازیکنان می توانند با یکدیگر رقابت کنند، حتی اگر به طور همزمان آنلاین نباشند.
Repeat.gg به طور خودکار آمار بازیکنان را در آثار مختلف بررسی می کند و بر اساس عملکرد آنها به آنها پاداش می دهد. خبر مالکیت سونی بر این پلتفرم در قالب پستی در وبلاگ رسمی Repeat.gg اعلام شد و تاکید کرد که هدف آن «اجرای مسابقات eSports برای همه بازیکنان» است. اما از آنجایی که پلتفرم مذکور قصد ندارد شیوه کار خود را کنار بگذارد، داشتن پلی استیشن چه تاثیری بر آن خواهد داشت؟
جف شول از پلتفرم Repeat.gg گفت: «از طریق مالکیت سونی، ما به بازیها و فناوری بیشتری دسترسی خواهیم داشت. همچنین به ما این امکان را می دهد که کارکنان خود را افزایش دهیم و Repeat.gg را به سمتی ببریم که حتی فکرش را هم نمی کردیم. قرار گرفتن در زیرمجموعه PlayStation به ما این امکان را می دهد که Repeat.gg را در چند سال آینده با بسیاری از ویژگی های جدید و هدف ما ایجاد خانه ای برای رقابت و برنده شدن همه بازیکنان به طور قابل توجهی رشد دهیم. خوب، بیایید بفهمیم.»
داشتن پلی استیشن Repeat.gg را گسترش می دهد
با وجود اینکه Repeat.gg متعلق به سونی است، همچنان قصد دارد از «پلی استیشن همراه با رایانه شخصی، موبایل و کنسولهای دیگر» پشتیبانی کند. از زمان ایجاد این پلتفرم، بیش از 100 هزار مسابقه با بیش از 2.3 میلیون شرکت کننده برگزار شده است. بدون شک تجربه پلتفرم Repeat.gg در ورزش های الکترونیکی به نفع پلی استیشن خواهد بود و مزایای مختلفی دارد.
در مصاحبه ای با GamesIndustry.biz، استفن رابرتز، معاون بازی های رقابتی جهانی در سونی اینتراکتیو اینترتینمنت، گفت: «دیدگاه ما در پلی استیشن برای ورزش های الکترونیکی همیشه بر اساس حذف موانع و فراهم کردن محیط مناسب برای رقابت بازیکنان بوده است. در همه سطوح بود همراه با تیم با استعداد در پلتفرم Repeat.gg، ما هیجان زده هستیم که راه های بیشتری را برای بازیکنان برای شرکت در مسابقات مختلف و گسترش فعالیت های ورزشی الکترونیکی خود ایجاد کنیم. این تازه آغاز ماجراجویی ورزشهای الکترونیکی ماست و ما مشتاقانه منتظر به اشتراک گذاشتن اخبار و اطلاعات بیشتر با بازیکنان در آینده هستیم.”
خرید Repeat.gg گام دیگری برای ورود پلی استیشن به ورزش های الکترونیکی است. سونی پیش از این مالک بازی Evolution Championship Series، بزرگترین بازی مبارزه ای جهان بود. همچنین اخیراً اعلام شد که قرارداد مالکیت بانجی، سازنده سری بازی های Halo و Destiny به پایان رسیده و استودیو مذکور رسما به زیر مجموعه های پلی استیشن اضافه شده است.
نظر شما در مورد اقدام سونی برای تصاحب پلتفرم Repeat.gg چیست؟ آیا با ورود پلی استیشن به ورزش های الکترونیکی موافق هستید؟ چه آینده ای برای ورزش های الکترونیکی متصور هستید؟ افکارتان را با ما در میان بگذارید.
منبع: IGN