
نائوکی یوشیدا می گوید که تغییر در سیستم نبرد Final Fantasy 16 بدون شک باعث شده که همه از بازی لذت نبرند و او می داند که این سیستم مورد پسند همه نیست. اما ساخت یک بازی با سیستم مبارزه سنتی و نوبتی باعث شد که بازیکنان جوانی که به سبک سنتی علاقه ای نداشتند بهانه ای برای تجربه بازی نداشته باشند و اولویت های این سری را تغییر دادند.
یوشیدا در صحبت با وب سایت ژاپنی Comic Days گفت که تغییر سیستم نبرد به حالت اکشن ممکن است به مذاق بازیکنانی خوش نیاید که سیستم جنگی نوبتی سری را دوست دارند. او از هواداران آگاه است و می داند که این تغییر پیامدهایی برای آنها دارد. یوشیدا گفت: “ما می خواهیم همه، به ویژه نسل جدید، بتوانند آن را بازی کنند.” او معتقد است که بسیاری از بازیکنان جدید نام فاینال فانتزی را شنیده اند. اما هرگز نزد او نرفتند.
یوشیدا ادامه داد: «بازیهای اصلی این روزها کارهای شهودی هستند که در آن بازیکن دکمهای را فشار میدهد، شلیک میکند یا شمشیر را حرکت میدهد. این افراد دیگر با سبک مبارزات نوبتی RPG و فرماندهی آشنایی ندارند. همچنین، بازیکنان با سبک RPG قدیمی که در آن مجبور بودید هنگام مبارزه دستورات خود را انتخاب کنید، کمتر آشنا می شوند. از این رو مبارزه بازی فاینال فانتزی 16 اکشن محور هستند و ما می خواهیم مردم در سراسر جهان Final Fantasy را یک اثر عالی بدانند.”
نبرد فاینال فانتزی 16
تهیه کننده فاینال فانتزی 16 نیز گفت که راه حل آنها جوابگوی تمام خواسته های طرفداران نیست و در نتیجه به تیم سازنده گفتم باید کاری را که فکر می کنیم سرگرم کننده است انجام دهیم و همچنین بازی را به دست مردم برسانیم. خیلی خوشم اومد.. چند وقت پیش یوشیدا در مصاحبه ای با مجله فامیتسو از سیستم نبرد جدید بازی دفاع کرد و گفت که بحث خوب یا بد بودن این دو سیستم نیست، بلکه تفاوت آنها به سن و علایق مربوط می شود. از بازیکنان .
لازم به ذکر است که بازی های نقش آفرینی در ابتدا به صورت جدولی بوده و به نوبه خود تصمیم گیری می شود. دیجیتالی شدن این بازی ها منجر به ایجاد سبک مبارزاتی نوبتی شد که همان دستورات را دیجیتالی می کرد. با بهبود سخت افزار و توانایی ارائه انیمیشن های بهتر، سبک اکشن و مبارزه در زمان واقعی خود را نشان داد که امروزه به استاندارد تبدیل شده است. Final Fantasy 16 نیز به دلیل علاقه بازیکنان فعلی به این سبک، مبارزات نوبتی را کنار گذاشت و ترجیح داد به سلیقه غالب گیمرها پایبند باشد.
این تهیه کننده در گفتگو با Famitsu دلیل تغییر سیستم نبرد را افزایش فروش بازی عنوان کرد و آنها به فروش بازی و همه چیز فکر کردند. شما چی فکر میکنید؟ آیا مبارزات نوبتی گزینه بهتری برای بازی جدید بود؟
منبع: VGC