
Xbox Game Pass از این پس تمرکز اصلی Xbox است، اما توسعه دهندگان اینطور نیستند باید تا بازی های خود را در کاتالوگ قرار دهند تا در ایکس باکس موفق شوند. فیل اسپنسر، مدیر بازی های مایکروسافت، در کنفرانس توسعه دهندگان بازی این هفته صحبت کرد و گفت که هیچ مدل تجاری خاصی برای تسلط بر ایکس باکس در آینده وجود ندارد. مدیر عامل آینده روشنی را نه تنها برای Game Pass، بلکه برای مدل سنتی خرده فروشی و بازی رایگان می بیند، فقط برای نام بردن از چند گزینه خارج از Game Pass.
برای ما در ایکس باکس، هیچ مدل کسب و کاری وجود ندارد که فکر کنیم برنده شود. توسعه دهندگان اغلب از من می پرسند، “اگر من در اشتراک نیستم، آیا در حال حاضر در Xbox قابل اجرا نیستم؟” این کاملاً درست نیست. ما به خرده فروشی نگاه می کنیم – افرادی که بازی می فروشند، بازی می خرند – این بخش مهمی از P&L ما است. بازیهای رایگان، ما میخواهیم آنها در پلتفرم ما پیشرفت کنند. این واقعاً به تنوع مدل های کسب و کار مربوط می شود.
اسپنسر ادامه داد که از این ایده که بازیها از دیگر رسانههای سرگرمی پیروی میکنند و حول یک مدل کسبوکار تجمیع میکنند، منفجر شده است. اسپنسر گفت، در بازیها، مدلهای دیجیتال، تجاری، اشتراکی و سایر مدلها میتوانند با موفقیت همزیستی کنند.
این به نظر شبیه چیزی است که مایکروسافت فکر می کند ممکن است برای بازی های ابری اتفاق بیفتد. اگرچه ممکن است محبوب شود، اما بعید است فقط روشی که مردم به زودی بازی می کنند، اگر اصلاً باشد.
سارا باند از ایکس باکس نیز در جریان رویداد GDC ظاهر شد و آماری را به اشتراک گذاشت که از تأثیر مثبت قرار دادن بازی ها در Game Pass صحبت می کند. باند گفت که “درگیر شدن” در یک عنوان خاص با اضافه شدن به Game Pass در مقایسه با جایی که قبل از پیوستن به برنامه بود، حدود 8 برابر افزایش یافت. باند گفت: علاوه بر این، مشترکان Game Pass 50 درصد بیشتر از غیرعضوها هزینه می کنند.
مایکروسافت به وضوح و واضح است که روی Game Pass اصرار دارد، اما همه افراد در صنعت معتقد نیستند که مدل مبتنی بر اشتراک چیز خوبی است. Strauss Zelnik، رئیس شرکت مادر Rockstar Games Take-Two، گفت مطمئن نیست که آیا اقتصادی برنامهای مانند Game Pass واقعا منطقی است یا خیر. آیا برای همه در زنجیره – توسعه دهندگان، ناشران و کاربران – ممکن است خدمات مبتنی بر اشتراک مانند Game Pass ارائه شود؟ زلنیک مطمئن نیست.
برای اطلاعات بیشتر در مورد اقتصاد Game Pass، به ویژگی GameSpot “Xbox Game Pass یک پارادایم جدید است” مراجعه کنید.