
هر دو سونی و نینتندو خدمات اشتراک خود را بهروزرسانی کردهاند تا محافظت از تمدید خودکار را برای کاربران در نظر بگیرند.
سازمان رقابت و بازار (CMA)، مستقر در بریتانیا، امروز اعلام کرد که تحقیقات هر دو شرکت را تکمیل کرده است. این سازمان نگران مکانیسمهای تمدید خودکار پلیاستیشن پلاس و نینتندو سوییچ آنلاین بود، جایی که کاربران ممکن است مجبور شوند برای خدماتی که دیگر نمیخواهند استفاده کنند، هزینه پرداخت کنند.
بنابراین سونی موافقت کرده است که در صورت انصراف از عضویت در پلی استیشن پلاس و استفاده نکردن از این سرویس، با مشتریان خود در مورد نحوه لغو عضویت پلی استیشن پلاس تماس بگیرد. علاوه بر این، اگر کاربران همچنان از عضویت خود استفاده نکنند، سونی نیز پردازش پرداخت های آینده را متوقف خواهد کرد. نینتندو همچنین با تغییر سرویس Switch Online موافقت کرده است تا تنظیمات تمدید خودکار اشتراک دیگر گزینه پیش فرض برای مشتریان نباشد.
مایکل گرنفل، مدیر اجرایی اجرای قانون در CMA، در بیانیهای مطبوعاتی گفت: «بنابراین، اطلاعیه امروز تحقیقات ما را در صنعت بازیهای ویدیویی آنلاین به پایان میرساند. شرکتهای دیگر بخشهایی که اشتراکهای تجدیدپذیر خودکار ارائه میکنند باید رویههای خود را بازبینی کنند تا مطمئن شوند که با قانون حمایت از مصرفکننده مطابقت دارند.»
در اوایل ژانویه، CMA تحقیقات مشابهی را با مایکروسافت و ایکس باکس انجام داد. در نتیجه، مایکروسافت اکنون باید با مشتریان Xbox Live Gold و Game Pass که حداقل یک سال است از این سرویس استفاده نکردهاند در مورد نحوه لغو اشتراک خود تماس بگیرد. اگر یک سال دیگر استفاده نشود، به طور خودکار لغو می شود.