
کنیچیرو یوشیدا، مدیر عامل سونی، طی یک جلسه استراتژی شرکتی در این هفته، در مورد اینکه چگونه خرید برنامهریزی شده توسعهدهنده Destiny 2 بانجی به پلیاستیشن کمک میکند تا وارد یک تجارت چند پلتفرمی شود، صحبت کرد.
یوشیدا (از طریق VGC) گفت: “ما معتقدیم که این یک کاتالیزور برای بهبود خدمات بازی زنده ما خواهد بود.” خرید Bungie همچنین یک گام بزرگ رو به جلو برای چند پلتفرم شدن است.
در حالی که سونی به طور سنتی بر روی توسعه بازیها برای کنسولهای پلیاستیشن خود تمرکز میکرد، چند سال گذشته بر ایجاد محتوای بیشتر برای موبایل و پورتهای رایانه شخصی برای عناوین کنسولهای انحصاری خود تمرکز کرده است. Horizon Zero Dawn و God of War برای رایانه شخصی پورت شده اند و Uncharted: Legacy of Thieves اواخر امسال روی این پلتفرم عرضه خواهد شد.
پس از اینکه سونی اعلام کرد قصد دارد Bungie را خریداری کند و وضعیت موجود خود را به عنوان یک “شرکت تابعه مستقل” دست نخورده نگه دارد، این استودیو اعلام کرد که پروژه های بازی موجود و آینده آن پس از این قرارداد منحصر به پلتفرم های پلی استیشن نخواهند بود. این خرید هنوز توسط کمیسیون تجارت فدرال تحت نظارت است، که در حال حاضر فقط می تواند آن را برای مسائل ضد تراست احتمالی در صنعت بازی بررسی کند.
طی چند ماه گذشته، اسکوئر انیکس استودیوهای غربی خود، کریستال داینامیکس، ایدوس مونترال و اسکوئر انیکس مونترال را به قیمت 300 میلیون دلار به گروه Embracer فروخت تا بتواند عملیات خود را ساده کرده و در فناوری آینده سرمایه گذاری کند. جیم رایان، رئیس پلی استیشن نیز اشاره کرده است که سونی در آینده استودیوهای بیشتری را خریداری خواهد کرد.