
طبق آخرین اخبار بازی، فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس، اعلام کرد که در حال حاضر تصمیمی برای احیای Scalebound، اثر لغو شده استودیو PlatinumGames گرفته نشده است.
Scalebound بدون شک یکی از رسوایی ترین پروژه های تاریخ Xbox است. این اثر در سال 2014 به عنوان یک بازی انحصاری برای کنسول ایکس باکس وان ارائه شد. توسعه بازی Skill Band توسط استودیو PlatinumGames و کارگردانی آن توسط Hideki Kamiya، کارگردان بازی های Resident Evil 2، Devil May Cry و Bayonetta باعث شد تا توجه بسیاری از بازیکنان به این اثر جلب شود. اگرچه Scalebound حدود چهار سال در حال توسعه بود، اما سرانجام تولید آن در سال 2017 متوقف شد.
از آن زمان، بازیکنان و رسانه ها دائماً از مدیران استودیوی پلاتینیوم گیمز و بخش ایکس باکس در مورد این پروژه سوال می کردند. حدس و گمان زمانی به اوج خود رسید که هیدکی کامیا در مصاحبه ای با IGN ژاپن در ماه فوریه در مورد تمایل خود برای مذاکره با مایکروسافت برای احیای Scalebound صحبت کرد.
اژدها یکی از عناصر اصلی بازی Scalebound است
هیدکی کامیا در این مصاحبه گفت: ما زمان زیادی را صرف ساخت بازی Skill Band کردیم و برای مایکروسافت منطقی نیست که این اثر را در وضعیت فعلی خود نگه دارد. به همین دلیل است که می خواهیم کاری در مورد آن انجام دهیم. فیل اسپنسر بیایید بازی را با هم بسازیم. این شوخی نیست و من در مورد این تصمیم کاملا جدی هستم.
اکنون، چند ماه پس از مصاحبه هیدکی کامیا، فیل اسپنسر در مورد احیای Scalebound صحبت می کند. رسانه Game Watch در مصاحبه خود با رئیس بخش Xbox پرسید که آیا امکان بازگشت Skill Band وجود دارد یا خیر. فیل اسپنسر با لبخند می گوید: «در حال حاضر چیز زیادی برای گفتن در مورد Scalebound وجود ندارد.
پیش از این وقتی از رئیس دپارتمان ایکس باکس در مورد همکاری با استودیو PlatinumGames و ادامه بازی Skill Band سوال شده بود، پاسخ واضح تری داده بود. در سال 2020، او به Scalebound گفت: «برای افرادی که فکر میکنند شاید اتفاقی در حال رخ دادن است، باید بگویم که هیچ چیزی قطعی نشده است.» ایکسباکس و استودیو پلاتینیوم گیمز قبلاً توضیحاتی در مورد رویدادهایی که منجر به لغو بازی Skill Band شد، ارائه کردند. اما اخیرا هیدکی کامیا این کار را به عهده گرفت تا روند ساخت آن را متوقف کند.
شخصیت اصلی Skill Bond شبیه به دانته، شخصیت اصلی DMC است
در ویدئویی که نوامبر گذشته در کانال YouTube Cutscenes منتشر شد، هیدکی کامیا از بیتجربه بودن PlatinumGames در کار با Unreal Engine و ساخت ویژگیهای آنلاین به عنوان دلایل اصلی لغو Scalebound نام برد. هیدکی کامیا در اوایل سال جاری در پاسخ به این سوال که چرا فکر میکند PlatinumGames شانس بیشتری برای ساخت یک بازی Skill Band این بار دارد، گفت که فکر میکند از زمانی که کار روی بازی را متوقف کرده است، این استودیو رشد کرده است.
هیدکی کامیا گفت: “هیچ تغییر فوق العاده شگفت انگیزی وجود ندارد. فقط زمان تغییر کرده است. ما به عنوان یک استودیو به تدریج رشد کرده و تجربه بیشتری از نظر فناوری و افزایش نیروی کارمان کسب کرده ایم. زمانی که ما Scalebound را می ساختیم، کارهای زیادی وجود داشت که نتوانستیم انجام دهیم و این برای من سخت بود. اینطور شکست خوردن سخت بود. وقتی Skillband لغو شد، هر روز فکر می کردم باید دوباره تلاش کنم. من نیاز به استراحت از این کار داشتم. اما با گذشت زمان همه چیز تغییر می کند. حالا شرایط فرق کرده است. من زمان زیادی برای فکر کردن داشتم و بله، میخواهم دوباره Scalebound را بسازم. این احساس من است.”
Scalebound باید با Unreal Engine ساخته می شد
فیل اسپنسر در سال 2020 با توجه به لغو بازی Skill Band اظهار داشت که از استودیو PlatinumGames کینه ای ندارد. در آن زمان او گفت: «سوال سخت. چون برای استودیو پلاتینیوم گیمز، هیدکی کامیا و تیمش احترام زیادی قائل هستم و از دست آنها عصبانی نیستم. ما هنوز با آنها در ارتباط هستیم و هیچ دشمنی بین ما نیست. ما سعی کردیم کاری انجام دهیم و نشد. متاسفم که در مورد کاری که میخواستیم انجام دهیم اینقدر علنی بودیم.»
نظر شما در مورد احیای Scalebound چیست؟ آیا از این استقبال می کنید؟ به نظر شما اگر بازی Skill Band ساخته و منتشر شود، این اثر موفق خواهد بود؟ افکارتان را با ما در میان بگذارید.
منبع: Video Games Chronicle