
وقتی Disney Dreamlight Valley معرفی شد، قسمت های متقاطع دیزنی، ژانر شبیه سازی زندگی کشاورزی و مدل گیم پلی رایگان را هیجان انگیز یافتم. با اقتصاد منصفانه در بازی و گیم پلی که طرفداران این ژانر را به بازگشت سوق می دهد، Animal Crossing-like می تواند این پتانسیل را داشته باشد که در بین بازیکنان در تمام سنین محبوب شود – اما موضوع ریزتراکنش ها موضوع بزرگی بوده است. پس از گذراندن یک ساعت با تیم توسعه Gameloft و تماشای نمایش هندزفری، خوشحالم که یک مدل پولی بدون هشدارهای ناخوشایند را می بینم، که باعث می شود اطمینان بیشتری داشته باشم که Dreamlight Valley به خوبی توسط طرفداران این ژانر و برند پر خواهد شد.
در نگاه اول به نظر می رسد Dreamlight Valley سیم کارت معمولی زندگی مزرعه شما باشد – حتی نام آن نیز مصمم به یادآوری تصاویر Stardew Valley، یکی از محبوب ترین بازی ها در این ژانر است. من به تظاهرات خود آمدم تا بدانم آیا چنین است یا خیر دیگران دره می تواند ترکیبی مشابه از مکانیک های بازی آرامش بخش مانند کشاورزی، حفاری و برقراری ارتباط را ارائه دهد. او همه این کارها را انجام می دهد، اما در کمال تعجب من او کارهای بسیار بیشتری انجام می دهد – کارهایی که به طور منحصر به فردی با برداشت دیزنی از این ژانر مناسب است.
جدا از کشاورزی، Gameloft می گوید که کل قسمت دوم این بازی از سبک ماجراجویی الهام گرفته شده است. دنیای Dreamlight Valley بسیار بزرگ است – اندازه ای به من داده نشده است، اما بسیار بزرگتر از شهر Animal Crossing به نظر می رسد. “پادشاهی” دیگری وجود دارد که شما به آنها سفر می کنید تا به شخصیت های دیزنی و پیکسار مورد علاقه خود در ماموریت ها کمک کنید. در نمونهای که دیدم، بازیکن به دیدار WALL-E رفت و به ربات محیطزیست کمک کرد تا زبالهها را تمیز کند، درخت بکارد و دنیایی را با الهام از انبوه زبالههای این سیاره در فیلم زیبا کند.
اندازه این قلمرو کوچک به نظر می رسید، اما من آن را یک لمس اضافی هوشمندانه دیدم و تیم برنامه هایی برای اضافه کردن دائمی شخصیت های جدید دیزنی به بازی در طول زمان دارد. دوره دسترسی اولیه از تابستان امسال آغاز میشود و حتی قبل از انتشار نسخه 1.0 تقریباً یک سال بعد، Gameloft میگوید بازیکنان میتوانند انتظار داشته باشند که کرههای بیشتری به صورت رایگان به صورت روتین اضافه شوند. خانه ای پر از درهایی که به قلمرو WALL-E و دیگر پادشاهی های آینده منتهی می شد به اندازه یک عمارت بود که هر در با نمادهای فریبنده ای تزئین شده بود که اشاره به شخصیت ها و سریال های بعدی دارد.
برای گیمرهای با تجربه، این کوئست ها احتمالا ساده به نظر می رسند. Gameloft آنها را به گونه ای طراحی کرده است که نکات کمتری را از آنچه شما انتظار دارید ارائه دهند، ظاهراً به دنبال محیطی دشوار برای بازیکنان در هر سن و سطح مهارتی هستند که به این نوع تجربه کشیده می شوند. چیزی که من در مورد این مناطق دوست دارم این است که آنها به عنوان مأموریت های استخدام عمل می کنند. نسخه ی نمایشی من به زمانی بعد رفت که WALL-E دیگر در قلمرو خودش نبود، بلکه یک همسایه بود.

مانند Animal Crossing، مردم اغلب در شهر تردد میکنند، اما برخلاف Jaggernaut نینتندو، Gameloft میگوید که دنیای ماسهسنگ و بسیاری از بیومها فضای کافی برای اسکان همه شخصیتهایی که در آن جا به جا میشوند، حداقل برای مدتی دارند. بازیکنان به جای اینکه مردم را به بیرون از شهر برانند تا همسایه رویایی خود را به زمین بفرستند، برای همه قهرمانان و شروران استخدام شده املاک و مستغلات خواهند داشت. این تیم انتظار دارد که در نهایت چنین نباشد، اما اضافه میکند که توسعههای جهانی بهعنوان راههایی برای جا دادن جمعیت رو به رشد شخصیتهای مورد علاقه برنامهریزی شدهاند.
همان طور که گیم لافت گفته است، “فراد روایت” بازی این است که مردم شهر قربانی چیزی به نام فراموشی شده اند که باعث فراموشی گسترده در بین شخصیت ها می شود و به شما معمایی می دهد تا بین حملات تسلط بر دستور غذا، ماهیگیری و جمع آوری راز حل کنید. از برداشت در سطح ابتدایی بازی، این Oblivion به شکل ابرهای طوفانی و تاک های بنفش خاردار نشان داده شده است که بازیکنان می توانند در چنین بازی هایی مانند علف های هرز آن ها را حفر کنند. کار شما این است که دنیا را به شکوه سابقش زیبا کنید، اما از آنجایی که اغلب شخصیتهای جدید را به شهر دعوت میکنید و مبلمان، لباسها و موارد دیگر را باز میکنید، آن را نیز متعلق به خود خواهید کرد.
این گزینه های سفارشی سازی بزرگ به نظر می رسید. نگاهی به منوی مجموعه نشان میدهد که تمام مبلمان تقریباً 1100 مورد در بازی است، به همراه بیش از 150 نقاشی، بیش از 160 ظرف و نزدیک به 700 لباس. نه تنها داراییهای بیشتر شخصیتهای جدیدی را به جهان معرفی میکنند، بلکه لوازم آرایشی مرتبط با آنها همراه خواهند بود، از جمله یک فروشگاه درونبازی که توسط اسکروج مکداک اداره میشود – مشابه تام نوک – که مجموعهای از سبکهای الهام گرفته از شخصیتها و افراد شرور را ارائه میدهد. .
شما همچنین می توانید لباس خود را لایه به لایه طراحی کنید، درست مانند Animal Crossing. خانه چند سطحی اواخر بازی که من گشتم شامل اتاقهای موضوعی برای Monsters Inc.، Tangled و غیره بود. به طور کلی، به نظر می رسد که Gameloft تمام ژانرهای اصلی را که طرفداران به آن امیدوار بودند پوشش داده است، در حالی که محتوای داستانی بیشتری از آنچه که انتظار داشتند را اضافه کرده است.
اگرچه دیالوگ به طور کامل صداگذاری نشده است، اما هر شخصیت هنگام عبور از آنها برخی نشانه های صوتی ایجاد می کند. هرکدام از آنها برنامهریزیها و رفتار هوش مصنوعی مخصوص به خود را دارند، به این معنی که با پیادهروی در شهر میتوانید ماهیگیری مسخرهای در حوضچه نزدیک، آریل در حال آفتاب گرفتن در کنار ساحل و اسکار در حال استراحت پنجههای خائن خود را با الهام از شیر شاه مشاهده کنید. biome. . خنده دار است که ببینیم شخصیت ها در مقیاس ساخته شده اند، به این معنی که آنها طلسم های Buzz Lightyear و شاهزاده اریک نیستند که در شهر خواهید دید. اینها واقعاً آنها هستند – و تفاوت طنز در قد که با آنها همراه است. هر شخصیت جوایز خود را با افزایش سطح دوستی خود با آنها اهدا می کند، و زمان بیشتری را به کمپینی اضافه می کند که می گوید Gameloft بیش از 40 ساعت زمان را برای بازیکنان وقت می گذارد، حتی اگر رابطه خود را با همه به حداکثر نرسانید.
با کارهای روزمره برای انجام و دوستان جدیدی که همیشه باید پیدا کنید، این یک سرویس زنده است. Gameloft می گوید که برنامه های همکاری در حال انجام است، اگرچه بازی به عنوان یک تجربه انفرادی عرضه خواهد شد. در حالی که اولین نسخههای دریم لایت ولی فقط شامل شخصیتهای دیزنی و پیکسار میشود، تیم میگوید دری برای افزودن سایر ویژگیهای دیزنی مانند مارول و جنگ ستارگان بسته نیست. زمان نشان خواهد داد که آیا تمام وعدهها عملی میشود و پتانسیل کامل محقق میشود، اما از نظر تئوری به نظر میرسد که قرار است پس از راهاندازی، که طرفداران Animal Crossing از آن گرسنه بودند، حمایت دریافت کند.
پیش نمایش ها با اخطارهای پخته همراه هستند، از جمله این واقعیت ساده که من هنوز آن را بازی نکرده ام، اما بازی را از چندین زاویه دیده ام و برای دیدن بیشتر هیجان زده هستم. کارگردانی هنری فوق العاده است، همانطور که می توانید بر اساس اسکرین شات ها موافق باشید، و به نظر می رسد برای پاداش دادن به جلسات طولانی و کوتاه طراحی شده است، زیرا بهترین کار را در این ژانر انجام می دهد.

تنها سوال اصلی من این بود که اقتصاد بازی چگونه خواهد بود؟ – با جواب دلگرم کننده ای آمد. هیچ تایمر یا چیزهایی مانند آن در دره دریم لایت دیزنی وجود ندارد. شما نمی توانید پول خرج کنید تا رشد محصولات خود را تسریع کنید یا شخصیت خود را شارژ کنید. این مکانیک ها اغلب در بازی های موبایل یافت می شوند، فضایی که گیم لافت با آن ناآشنا نیست، اما تیم به من اطمینان داد که در اینجا حضور نخواهند داشت.
به جای آنها گزینه های سفارشی سازی اضافی مانند لباس و مبلمان وجود خواهد داشت. کره های جدید برای همه بازیکنان رایگان خواهد بود، و در حالی که هزینه برخی از لوازم آرایشی با پول واقعی پرداخت می شود، برخی دیگر از ارزی استفاده می کنند که فقط با انجام بازی می توانید به دست آورید، و به وضوح آیتم های رایگان و پولی را از هم جدا می کنند. این تیم همچنین برنامههایی برای یک زنجیره جوایز فصلی شبیه به نبرد دارد، و برنامههای افزودنی پولی نیز در دست ساخت هستند، اگرچه تیم هنوز آماده صحبت در مورد چیزهایی نیست که شامل آنها میشود – شاید سیاره داغ؟
این سؤال را ایجاد می کند که نسبت بین اقلام رایگان و پولی چقدر خواهد بود، نه اینکه بگوییم این قیمت ها چگونه خواهند بود، اما حداقل در حال حاضر ترفندی که من در مورد دره رویایی دیزنی منتظرش بودم به نظر نمی رسد. حضور داشته باشید. در حالی که این سیستم پول واقعی قیمت مناسبی دارد و بهترین جوایز را پشت باکس آفیس قفل نمی کند، بقیه قسمت های Dreamlike Valley تمام نشانه های یک مورد علاقه آینده این ژانر و احتمالاً بسیاری از طرفداران دیزنی در بازی ها را دارند.
Disney Dreamlight Valley در تابستان امسال با دسترسی اولیه روی استیم و کنسولها عرضه میشود، جایی که بسته موسس برای خرید در دسترس خواهد بود یا در Xbox Game Pass گنجانده میشود.
GameSpot می تواند از پیشنهادات خرده فروشی کمیسیون دریافت کند.