
طبق آخرین اخبار منتشر شده از بازی، استودیو Striking Distance اعلام کرد که در اولین محصول خود The Callisto Protocol به جای تمرکز بر روی اکشن، تمام تلاش خود را برای اطمینان از تأثیر ترس و بقا انجام داده است.
ژانر وحشت در سال های اخیر به طور گسترده در بازی های ویدیویی احیا شده است. انتظار می رود این ژانر در ماه های آینده بیشتر مورد توجه قرار گیرد. برخی از مورد انتظارترین بازی های ترسناک در آینده ای نه چندان دور منتشر خواهند شد. در کنار آیتم هایی مانند Resident Evil 4 Remake، یکی از آثاری که توجه بسیاری را به خود جلب کرد، The Callisto Protocol محصول استودیو Striking Distance بود.
Callisto Protocol به کارگردانی گلن اسکافیلد، خالق مجموعه Dead Space، اثری است که مدت ها انتظارش را می کشیدیم و توجه ویژه ای به جنبه های وحشتناک نمایش دارد. با وجود اینکه در تریلرهای فیلم The Callisto Protocol شاهد نبردهای خشن و وحشتناک هستید، آیا این به این معنی است که در این اثر اکشن مهمتر از ترس و وحشت بوده است؟
به گفته بن واکر، مدیر طراحی بازی Callisto Protocol، پاسخ منفی است. در مصاحبه اخیر با Game Informer، او به بازیکنان اطمینان داد که پروتکل Callisto بر ارائه یک تجربه وحشتناک و زنده هم در فضا و هم در بازی تمرکز دارد. سازندگان این اثر قبلا به این ویژگی اشاره کرده اند.
پروتکل Callisto یادآور سری Dead Space است
بن واکر در مورد قسمتهای اکشن بازی Callisto Protocol توضیح میدهد که به طور یکسان روی نبردهای دور و نزدیک تمرکز دارد. به این ترتیب حفظ مهمات کاهش می یابد. نتیجه این ویژگی این است که در طول تجربه خود باید نبرد نزدیک را با جنگ از راه دور به درستی ترکیب کنید.
مدیر طراحی بازی The Callisto Protocol میگوید: «ما قطعاً مایل به ارائه یک تجربه مبتنی بر بقا هستیم. فضای کلی نبردهای ما متضاد است. شما باید تمام تلاش خود را برای زنده ماندن انجام دهید و از بخش های مختلف عبور کنید. از آنجایی که تقریباً نیمی از نبردها در نبردهای نزدیک هستند، همیشه باید از مهمات خود عاقلانه استفاده کنید. برای این منظور ترکیب های مختلفی را اضافه کرده ایم که پس از انجام این کار، دشمن را از شما دور می کند. به این ترتیب شما می توانید دشمن را خیلی سریع قفل کنید و ضربه بزرگی داشته باشید.
در پایان مصاحبه بن واکر با Game Informer، مدیر طراحی بازی The Callisto Protocol از ترس و هیجان فعلی در این اثر و هیجان خود از این عناصر صحبت کرد. او گفت: “دانستن اینکه تهدیدی وجود دارد و ترس از آن وجود دارد، اما ندانستن دقیقاً چه زمانی به سراغ شما می آید، شما را می ترساند.” این جو بازی را ایجاد می کند. مثلاً صدایی را می شنوید و این سوال پیش می آید که آیا واقعاً با آن روبرو خواهم شد؟ کی میای پیش من؟ احساس غریبه بودن و همچنین ارائه یک ریتم خاص و احتمالا شکستن آن ریتم برای بسیاری از افراد جذاب خواهد بود. ما می خواهیم آنقدر آنها را نگران کنیم که از حرکت رو به جلو دست بردارند یا زمانی که انتظارش را ندارند ما را غافلگیر کنند. “اینها ویژگی هایی هستند که من همیشه دوست دارم و دوست دارم با آنها کار کنم.”
پروتکل Callisto در تاریخ 2 دسامبر (رایانه کامپیوتر) برای رایانه های شخصی، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، سری ایکس باکس اس و سری ایکس باکس ایکس منتشر خواهد شد. نظر شما در مورد تمرکز پروتکل Callisto بر ارائه تجربه ترس و بقا چیست؟ آیا فکر می کنید این اثر بتواند با سری Dead Space رقابت کند؟ آیا بازی اکشن The Callisto Protocol به عنوان بخش های ترسناک عمل می کند؟ به ما بگویید چه فکر می کنید.
منبع: Gamingbolt