
همه ما Doomguy نیستیم، آماده ورود به اتاقی پر از تفنگ های قاتل شیطان و فرستادن آنها به جهنم هستیم. در عوض، برخی از ما ترجیح میدهیم در سایه زندگی کنیم و راههایی خلاقانه برای اجتناب از درگیری یا شکست دادن دشمنانمان پیدا کنیم، حتی قبل از اینکه متوجه شویم آنجا هستیم. خوشبختانه، در طول سالها بازیهای مخفی کاری خارقالعادهای منتشر شدهاند که اغلب با پیچ و تابهای منحصربهفرد خود مانند تواناییهای ماوراء طبیعی یا تجهیزات با تکنولوژی بالا، دقیقا همین کار را ارائه میدهند.
برای بهترین بازیهای مخفی کاری تمام دوران (بدون ترتیب خاصی)، چندین دهه گنجاندن بالقوه را بررسی کردیم، از مخفی کاری خالص و کلاسیک بازیهای اولیه Splinter Cell تا مخفی کاری خلاقانه آشفته Hitman. اگر می خواهید بد اخلاق شوید، حتما این بازی ها را ببینید.
بی شرف

Bioshock و Thief دارای دو قسمت مساوی هستند، اما بدون اینکه احساس کنید دزد هیچ کدام از آنها هستید، Arkane’s Dishonored یک بازی اکشن مخفی کاری عالی است زیرا آزمایش را تشویق می کند. نه تنها می توانید با استراتژی های غیر کشنده بازی را پشت سر بگذارید، بلکه می توانید حتی بدون خیانت به موقعیت خود، هرج و مرج و ویرانی گسترده ایجاد کنید. تبدیل شدن به موش، حرکت به یک موقعیت پنهان، و سپس فرستادن انبوهی از موش های تشنه به خون برای بلعیدن یک نگهبان در نزدیکی، هرگز لذتی نخواهد داشت، و کاوش در هر گوشه از Dunwall نیمی از لذت است.
Splinter Cell: Theory Chaos

سومین بازی از سری Splinter Cell – که تنها سه سال پس از بازی اول منتشر شد – Splinter Cell: Chaos Theory اما توانست جاسوسی مخفیانه را به سطح بعدی برساند. یک مینی بازی هکری جدید به سام فیشر راه دیگری برای پرش به روی دشمنان خود بدون آتش زدن، با دسترسی به فایلها و ساختن سیستمهایی که در پشت خطوط کد پنهان شده است، داده است. چاقوی سام و تجهیزات قابل انطباق به انواع مختلف بازیکنان اجازه می دهد تا آزمایش کنند و بار کامل خود را توسعه دهند و جلوه های بصری بهتر از همیشه بود. جاسوسان در مقابل Mercs و یک کمپین مشترک نیز درگیر شدند و تئوری Chaos را به عنوان یکی از بهترین بازیهایی که تا به حال Clancy نامیده شده است، تثبیت کردند.
لیست سیاه Splinter Cell

لیست سیاه Splinter Cell که پس از یک وقفه طولانی منتشر شد، ترکیبی از مخفی کاری کلاسیک پیچیده نظریه Chaos و اکشن مخفی کاری تهاجمی تر Conviction است. با سه سبک مختلف بازی به نامهای Ghost، Panther و Assault، راهی برای کنترل هر هدفی وجود دارد، مهم نیست که چقدر تجربه مخفی کاری دارید، و توانایی بهبود یافته Mark & Execute به سم فیشر اجازه میدهد تا به عنوان یک عامل بیرحمانه موثر عمل کند. مرگ. نسبت به بازیهای قبلی سادهتر و سریعتر است، که همه آن را دوست ندارند، اما Blacklist نمونهای عالی از این است که چگونه بازیهای مخفی کاری مجبور نیستند با سرعت حلزون حرکت کنند تا همچنان بازیهای مخفی کاری باشند.
Metal Gear Solid V: Phantom Pain

Metal Gear Solid پیشگام ژانر مخفی کاری مدرن بود، اما … آنها همیشه به خوبی بازی نمی کردند، به خصوص چند بازی اول. با Metal Gear Solid V: The Phantom Pain که به طرز چشمگیری تغییر کرده است. یکی از بهترین بازیهای اکشن مخفی کاری تمام دوران، The Phantom Pain با داستان سرایی خود در جهان با یک شبیهساز همهجانبه مرزی دارد و ساختار گیمپلی حاصل از آن به شما این امکان را میدهد که مانند یک رئیس بزرگ در یک ماموریت احساس کنید و بهجای داشتن آن اطلاعات را جمعآوری کنید. با قاشق در لحظات مهم گرفتن دشمنان برای افزودن به ارتش و استفاده از همراهان کلیدی توانایی های شما را بیشتر می کند و تنها محدودیت واقعی برای کاری که می توانید در یک ماموریت انجام دهید تخیل شماست.
علامت نینجا

Stealth به بازی های سه بعدی محدود نمی شود و Klei این موضوع را تا حد زیادی با Mark of the Ninja ثابت کرده است. زیبایی شناسی فیلم انیمیشن صبح شنبه برای این بازی مخفی کاری شگفت آور هاردکور عالی است، که نیاز به زمان عالی و برنامه ریزی دقیق برای جلوگیری از شناسایی و از بین بردن دشمنان دارد. با این حال، خیره کننده نیست، به عنوان یک نقطه شروع عالی برای تازه واردان به مخفی کاری عمل می کند و یک تغییر بزرگ سرعت برای کسانی است که بیشتر به تجسم واقعی بسیاری از بازی های مخفی کاری دیگر عادت دارند. علاوه بر این، چه کسی دوست ندارد مانند یک نینجا به سینه افراد خنجر بزند؟
هیتمن 3

هیچ سری مخفی کاری بیش از Hitman چیزهای پوچ را به تصویر نمی کشد، و IO Interactive به ویژه برای Hitman 3 روی این موضوع تمرکز کرده است. مانند دو نسخه قبلی خود، Hitman 3 دارای تعدادی سطوح باز با اهدافی است که تقریباً به هر شکلی می توانید از عهده آنها برآیید. سفارش – و به ده ها روش مختلف. مطمئناً، شما می توانید به هدف خود بروید و یک تفنگ خاموش را در جمجمه آنها قرار دهید، اما وقتی می توانید آنها را به طور تصادفی از طریق یک عکسبرداری ناموفق مجبور به خودکشی کنید، چرا این کار را انجام دهید؟ در سریالهایی که زمانی به شما اجازه میداد یک جت جنگنده را بهجای کشتن آن در ارتفاع هزار پا به هوا پرتاب کنید، همیشه بهتر است خارج از چارچوب فکر کنید.
Assassin’s Creed Brotherhood

سری Assassin’s Creed در طول سالها چندین شکل مختلف به خود گرفته است، از گیمپلی ساده مخفیانه اجتماعی نسخه اصلی گرفته تا بازی نقشآفرینی کامل Odyssey و Valhalla. در Assassin’s Creed Brotherhood، یوبی سافت با ارائه یک مخفی کاری صاف و صیقلی – که اغلب با نبرد مستقیم در هم آمیخته است – و سیستم عنوانی اخوان واقعاً یک گام به جلو برداشته است. به جای فتح یک ماموریت به تنهایی، بازی به اتزیو اجازه میدهد تا از تازهکارهای خود برای کشتن اهداف استفاده کند – دشمن اصلی خود را نابود کنید در حالی که دوستانتان از پشت بام میپرند و امنیت را از بین میبرند لذت بخش است و چیزی که تعداد کمی از بازیهای مخفی کاری از آن زمان کپی کردهاند.
حیله گر کوپر و راکون تیویوس

اگرچه ما اولین بازی از این سری را برای این لیست انتخاب کردیم، اما واقعاً میتوانیم یکی از بازیهای Sly Cooper را انتخاب کنیم و آنها شایسته آن هستند. Sly Cooper که برای بازیکنان جوانتر مناسب است – تا زمانی که دزدی برای شما مهم نیست – و ترکیب عناصر مخفی کاری با یک پلتفرم ساده، یک سری منحصر به فرد است که روزهای سخت PS2 را به تصویر میکشد. Sly Cooper با پیوستن به شرکای خود در جنایت (به معنای واقعی کلمه) یک استاد مخفی کاری و گشت و گذار است و غلبه بر نبرد مستقیم در بازی کاملاً در تضاد با بسیاری از بازی های دیگر آن دوران است. دو دنباله از PS2 دنبال شد و یک سوم از PS3 و PS Vita و ما مشتاقانه منتظر شروع یک ماجراجویی جدید با پسر شیرین هستیم.
آخرین ما

این یک بازی مخفی کاری خالص نیست – قطعاً لحظاتی از اکشن همه جانبه وجود دارد – The Last of Us هنوز واجد شرایط است که چگونه لحظات مخفی کاری خود را مدیریت می کند. چه بخواهید از گروهی از کلیککنندهها با بطریهای شیشهای پراکنده دوری کنید یا سعی میکنید راهزنان را بدون اینکه متوجه حضور شما شوند از بین ببرید، The Last of Us بازیهای هوشمند و اجتناب از درگیری را برای داشتن تسلیحات روان ترجیح میدهد. این می تواند حتی در میانه تیراندازی کامل اتفاق بیفتد، زیرا جوئل می تواند از دور خارج شود، بدون اینکه متوجه شود اهداف را ترک کرده است، آنها را دور بزند و آنها را با یک یا دو ویجت بکارد.
نقطه سلاح

برخی از بهترین بازیهای مخفی کاری، ژانرهای دیگر را ترکیب میکنند تا چیزی را خلق کنند که در چارچوب سنتی اکشن ماجراجویی غیرممکن است. چنین موردی در مورد Gunpoint، یک پلتفرم کننده پازل به سبک یکپارچهسازی با سیستمعامل است که بیشتر در مورد یافتن راه حلی برای یک مشکل است تا اجتناب از دشمنان و تله ها در حال حرکت. راه اصلی برای انجام این کار با ابزار Crosslink است که به شما امکان می دهد سیستم های امنیتی را به نفع خود تغییر دهید. اما فقط به این دلیل که این یک بازی پازلی است، به این معنا نیست که تنها یک راه حل وجود دارد که به شما انگیزه می دهد تا سطوح را دوباره پخش کنید و هوشمندانه ترین راه ها را برای عبور از هر چالش ارائه دهید.