
طی پرسش و پاسخ های یک سرمایه گذار ژاپنی در این هفته، رئیس نینتندو Shuntaro Furukawa در مورد اینکه چگونه این شرکت قصد دارد در آینده از کنسول سوییچ خارج شود صحبت کرد.
Furukawa (از طریق VGC) گفت: “ما قبلاً بخشی از نقشه راه نرم افزاری خود را اعلام کرده ایم که تا بهار آینده منتشر خواهد شد.” برخلاف گذشته، ما هنوز هم بازیهای متنوعی را برای عرضه داریم، حتی پنج سال پس از انتشار. دلیلش این است که نینتندو سوییچ راه اندازی بسیار روانی داشت که به ما اجازه می داد تمام منابع توسعه خود را روی یک پلتفرم متمرکز کنیم.”
فوروکاوا توضیح داد که استراتژی نینتندو این است که اطمینان حاصل کند که پایگاه کاربران عظیم خود را – بیش از 100 میلیون کاربر طبق گزارش سال مالی 2021 شرکت – از دست نمی دهد – این است که اطمینان حاصل کند که خدماتی را ارائه می دهد که از حساب های شرکت نیز استفاده می کند. Nintendo و سایر موارد آی پی های خارج از نرم افزار بازی نوعی سازگاری به عقب توسط Furukawa به عنوان روش دیگری برای حفظ مخاطبان سوییچ پیشنهاد شد.
به عنوان بخشی از آخرین گزارش سود نینتندو، این شرکت اعلام کرد که فروش مادام العمر سوییچ تا 31 مارس به 107.65 میلیون دستگاه رسیده است و فروش بازی به 822.18 میلیون واحد رسیده است. این رقم در حال حاضر Switch را نزدیک به PS4 و Game Boy در لیست پرفروشترین کنسولهای تاریخ قرار میدهد، اگرچه هنوز راه زیادی تا رسیدن به رکورد 155 میلیون فروش مادام العمر PS2 در پیش دارد.
دستیابی به این عدد ممکن است به دلیل کمبود جهانی نیمه هادی ها، که بخشی از آن ناشی از همه گیری ویروس کرونا است، دشوار باشد، که نینتندو معتقد است به زودی پایان نخواهد یافت. در سال مالی گذشته، نینتندو تعداد کمتری واحد سوییچ را نسبت به سال قبل فروخت و این شرکت همچنین فروش مورد انتظار سوییچ خود را برای سال مالی جاری از 21.7 میلیون به 21 میلیون کاهش داد.
با این حال، بازیهای زیادی برای بازی در این سیستم وجود خواهد داشت، از جمله تعدادی از عناوین کشور اول مانند Bayonetta 3 و بسیاری از بازیهای مستقلی که در نمایشگاه Indie World امروز رونمایی شدند.