
طبق آخرین اخبار منتشر شده از بازی، لئونارد منچیاری که به عنوان مدیر نوآوری در تیم سازنده بازی Trek to Yomi حضور داشت، گفت که این اثر سامورایی محور در واقع «ادای احترام به آکیرا کوروساوا» است.
جلوهها و ویژگیهای بصری یکی از مهمترین دلایلی هستند که بسیاری از بازیکنان به Trek to Yomi، محصول مشترک Flying Wild Hog Studios و Devolver Digital توجه میکنند. این اثر 2.5 بعدی به صورت سیاه و سفید نمایش داده می شود و بر ارائه یک تجربه سینمایی تمرکز دارد. اگر اهل سینما باشید بدون شک با تماشای نمایش ترکی متوجه شباهت های آن با آثار کارگردان افسانه ای ژاپنی آکیرا کوروساوا خواهید شد.
در پستی در وبلاگ رسمی پلی استیشن، Leonard Manchiari، مدیر نوآوری Trek to Yomi، درباره تاثیر آکیرا کوروساوا بر طراحی و تولید این نمایش صحبت کرد. او در این نشریه توضیح داد که نمایش ترکی «ادای احترام به آکیرا کوروساوا» است و جنبه های مختلف نمایش از آثار این کارگردان افسانه ای الهام گرفته شده است.
به گفته لئونارد مانچیاری، نکات کلیدی که Trek to Yomi بر آن تاکید دارد، «فضا و جهت گیری جلوه های بصری» است. وی در ادامه گفت که گروه سازنده ضمن تلاش برای «اضافه کردن هرچه بیشتر ارجاعات سینمایی به ترکی به یومی»، اقدام به ارائه تصویری واقعی و دقیق از دوره ادو و فرهنگ سامورایی کرده است.
لئونارد منچیاری در پستی در وبلاگ پلی استیشن نوشت: جزئیات برخی از جنبه های Trek to Yomi بسیار مهم بود. به عنوان مثال می توان به باران، آتش سوزی و ظاهر تمام بخش ها در صورت نمایش سیاه و سفید اشاره کرد. برخی از فیلم هایی که من از آنها الهام گرفتم حتی ژاپنی نبودند. باستر کیتون و فیلم های دهه 1920 تا 1930 منبع الهام زیادی برای ما بودند. این به این دلیل است که آنها یادآور بازی های 2.5 بعدی اسکرول جانبی هستند. تماشای این فیلم ها واقعاً باعث شد که سعی کنم Trek to Yomi را انجام دهم. اوروچی صحنه هایی داشت که باعث شد فکر کنم اگر آنها را به صورت تعاملی انجام دهم، تجربه دیوانه کننده ای خواهد بود.
Trek To Yomi می تواند مانند یک درس تاریخ عمل کند
لئونارد منچیاری نوشت: «اگرچه سریالهای نمادین زیادی در فیلمهای کلاسیک سامورایی وجود دارد که ما را برای انجام بخشهای مختلف ترغیب میکنند، من بهویژه به نحوه ساخت پایتخت افتخار میکنم. دوجو در بالای پله ها، مشرف به کل منطقه اصلی، روستا در دیوارها و حومه شهر با مزارع اطراف قلعه، تمام آن چیزی بود که می خواستم از آن استفاده کنم تا نه تنها جغرافیای منطقه بلکه شرایط و شرایط را نیز نشان دهم. ویژگی های شهرها زمان با استفاده از این پایه، ما زمان زیادی را صرف خلق صحنه هایی کردیم که نه تنها جالب به نظر می رسند، بلکه بر نحوه حرکت بازیکن در سراسر جهان نیز تأثیر می گذارد. به این ترتیب ما به بازیکنان نشان دادیم که شهر قبل و بعد از حمله شیطان چگونه بوده است. هر نقطه ورود و خروج با دقت در نظر گرفته شده است تا بازیکن بتواند تغییرات محیط را به وضوح ببیند.»
Ghost of Tsushima اثر دیگری در صنعت بازی های ویدیویی در سال های اخیر است که از فیلم های آکیرا کوروساوا الهام گرفته شده است. این محصول Sucker Punch Studio دارای حالت Kurosawa است که جلوه های بصری Ghost F. Sushima را برای نزدیک شدن به فیلم های این کارگردان مشهور فعال می کند.
بازی Trek to Yomi از دیروز بر روی پلتفرم های ایکس باکس وان، سری ایکس باکس اس، ایکس باکس سری ایکس، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5 و رایانه های شخصی در دسترس است. اگر اشتراک Xbox GamePas دارید، می توانید بدون پرداخت هزینه اضافی، بازی را برای ترک بازی تجربه کنید.
نظر شما در مورد الهام بخش بازی های ترکیه توسط آکیرا کوروساوا چیست؟ آیا آثار این کارگردان افسانه ای را دیده اید؟ به نظر شما چه چیزی در نمایش جلوه های بصری فیلم های آکیرا کوروساوا بهتر عمل کرد. Ghost of Tsushima یا Trek to Yomi؟ به ما بگویید چه فکر می کنید.
منبع: Gamingbolt